Dag 61 Escalles 22 juni 2017 - Reisverslag uit Escalles, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 61 Escalles 22 juni 2017 - Reisverslag uit Escalles, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 61 Escalles 22 juni 2017

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

22 Juni 2017 | Frankrijk, Escalles

Dag 61 Escalles 22 juni 2017.

Wat er in een etmaal kan veranderen..
was het gisteren nog 36 graden in de schaduw, nu is het 16 graden kouder.
Toen we vannacht dan toch maar naar bed gingen was de 30 graden in de camper net onderschreden. Met de van aan boven ons bed was het net nog te harden en zijn we uiteindelijk toch in slaap gevallen.
Vanochtend toen ik om 08.00 uur opstond was het zonnig en fris. In de schaduw zo’n 19 graden. Heerlijk ik heb danook rustig mijn brinta en koffie genuttigd en broodjes gebakken.
Omdat ik gisteren niet top was was Ans haar verjaarsontbijtje erbij ingeschoten. Nu dus wel,
eitjes gekookt en we hebben samen gezellig ontbeten.
vandaag hoeven niet zo ver en het is de laatste tussenreisdag van onze lange vakantie, door voor ons vertrouwd gebied.
We gaan eerst binnendoor naar de baai van de Somme, altijd mooi. Op de parkeerplaats aan de baai drinken we koffie met pain au raisins. Het is inmiddels helemaal bewolkt, waait flink en is een heel stuk koeler dan gisteren, gelukkig wel. Het is inmiddels 20 graden buiten en voor het eerst in lange tijd binnen warmer dan buiten.
Verder rijden we via kleine landweggetjes door naar Fort-Mahon-Plage en vandaar naar de D 940 die naar het noorden leidt.
via Berck-Plage en Le Touquet-Paris-Plage. Allemaal badplaatsen uit vervlogen tijden, die jaren geleden , toen wij hier met de kinderen waren behoorlijk verpauperd waren.
nu zien we dat veel van die mooie huizen weer zijn opgeknapt en het elan weer terug komt.
Bij St Gabriel-Plage zijn we nog even naar het strand gegaan voor onze lunch. Jammer genoeg mochten we daar niet staan dus zochten we een plekje in het bos.
Bij de slager van Le Clerck kochten we paté de campagne en een Quiche en een stokbroodje, wat we heerlijk hebben opgepeuzeld.
Was Boulogne-sur-Mer altijd een crime om doorheen te komen, dat hebben we nu maar eens anders gedaan. Door een stukje snelweg te nemen mijden we de ingewikkelde binnenstad en havencomplexen van de stad.

Toen we weer op de kustweg aankwamen en de pas de calais binnenreden ging net de zon weer schijnen.
wat een prachtige streek is dat toch.
De kustweg slingert daar golvend langs de zee en tovert de mooiste vergezichten over land en zee. Dat de zee wat ontstuimig was maakte het in de zon nog extra mooi.
Wat een heerlijke “afsluiting” van onze prachtige reis.
Dit is ook een gebied waar we veel van houden en graag naar toegaan.
Door dorpjes als Wimmereux, Ambleteuse, Andresselles en uiteindelijkk Escalles met de Cape Blanc Nez in zicht.
We staan nu in de frisse zeewind op de camping Les Errables met zicht op Cape blanc Nez en het kanaal.
The white cliffs of Dover zijn momenteel niet te zien omdat het wat heiig is.
het weekend zijn we weer thuis.
Dat berichten we jullie direct na aankomst, daarna volgt later nog een epiloog.

Voor nu vast hartelijk bedankt voor jullie belangstelling en reacties.
Salut..

• 22 Juni 2017 - 21:22

Ronald & Nicole:

Succes met het laatste stuk. (Het venijn zit vaak in de staart! Laat het jullie niet gebeuren!)

Wel thuis!

Bedankt dat we weer met deze reis mee mochten rijden!
    Groetjes en tot ziens.

• 23 Juni 2017 - 05:27

Hans En Karin:

Fijne thuisreis en bedankt voor de verhalen.
    Liefs

• 23 Juni 2017 - 09:27

Marianne En Bertus:

Geniet nog even en een goede reis naar huis. Met veel plezier hebben we weer de blogs gelezen. Onze dank daarvoor en zien jullie snel.
    Groetjes, Marianne en Bertus

• 23 Juni 2017 - 10:29

Wil:

Tot gauw goede reis naar huis