Dag 12 Ascou la Forge -2 - Reisverslag uit Ax-les-Thermes, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 12 Ascou la Forge -2 - Reisverslag uit Ax-les-Thermes, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 12 Ascou la Forge -2

Door: Wim

04 Mei 2017 | Frankrijk, Ax-les-Thermes

Dag 12 Ascou La Forge-2 4 mei 2017
We blijven vandaag op de camping.
We zijn erg blij met jullie warme reacties op de gunstige uitslag van het poliepenonderzoek. Dank jullie wel..
Ans slaapt lekker uit. Ik sta om 08,15 op want het hulpje van de beheerdster had beloofd om 09.00 uur de baguette te brengen.
Toen er om 0930 nog niets was ben ik maar eens poolshoogte gaan nemen. Daar kwam ze net vanaf de berg naar beneden trippelen. Ze had zich verslapen..Om 10.00 uur was het er dan eindelijk.
Dus laat ontbeten en buiten koffie gedronken. Toen bleek dat de stoel van Ans kapot was. Een van de poten ingescheurd en gebroken. 20 jaar nadat we de stoelen voor onze zilveren bruiloft van Sacha en Kelly gekregen hadden. Ik heb nog geprobeerd met een zelf gesneden plug en ducktape hem te repareren. Het zag er goed uit, maar toch te riskant om zo te gebruiken. De stoel is op de Dechetterie terecht gekomen. Kijken of we in een intermarché iets vervangends kunnen kopen.
Verder hebben we voor Spanje campings bij elkaar gezocht voor onze route. Nu dat valt nog niet mee. In het binnenland zijn ze dun gezaaid.
Na de lunch zijn we bij de beheerdster informatie wezen vragen over de reis naar Spanje.. over de Pyreneen. De pas blijkt open en lijkt geen probleem te zijn voor onze camper. We wagen het er op.
We rekenen af en bestellen voor morgen ook brood. Ze was not amused over het tijdstip van vanmorgen. Het hulpje zal wel een reprimande krijgen denk ik. Morgen krijgen we ons brood op tijd.
We maken nog een lange wandeling rond de camping op haar advies. Het is prachtig weer, maar wel een beetje fris, nog geen korte broekenweer.
het is een mooie wandeling met stijgen en dalen via kleine weggetjes en paadjes. Na ruim een uur komen we langs een boerderij en komt een grote, massieve hond boos blaffend op ons af. We schrikken ons rot en Doortje laat van zich horen. De hond heeft aaibaarheidsfactor -50……
We lopen heel rustig van de hond vandaan, terug van waar we kwamen. Een confrontatie op het smalle pad lijkt ons ongewenst. De hond blijft ons een eind dreigend volgen, tot hij er genoeg van heeft, hij blijft nog een tijdje staan en daarna loopt hij langzaam terug.
En wij dus ook..naar waar we vandaan kwamen.
We waren al een eind over de helft.
WE zijn uiteindelijk weer op de weg van ascou naar La Forge terecht gekomen en hebben bijna een uur terug gelopen over de weg (die ook nog eens van 1000m naar 1100m steeg) in plaats van de mooie omweg, zoals we waren gekomen. Blij dat we de camping eindelijk zagen, Want ook al is er weinig verkeer, langs de weg lopen is niet fijn.
We hebben 8 km gelopen.
Lekker douchen, eten, drinken slapen.

PS vanmiddag heb ik nog wat foto’s geplaatst bij de blogs van 2 en 3 mei.
Morgen Olé.

• 05 Mei 2017 - 00:07

Ronald & Nicole:

Hallo Ans en Wim,

Sorry dat we gisteren niet hebben gereageerd, maar natuurlijk zijn we blij voor jullie dat de uitslag v h onderzoek positief is en dat jullie niet terug hoeven te keren.
    Jammer dat je niet hebt uitgeslapen maar ja, je kon ook niet weten dat de broodjes zo laat zouden arriveren. Het hulpje heeft dus lekker wel uitgeslapen. :)
    Wederom dus een lekker rustig dagje met een mooie wandeling. En die stoel, ach die heeft geen schuld na zoveel jaren. mooie reden om eens een nieuwe aan te schaffen.
    Veel succes en plezier daar. Hopelijk beter weer als wij, want hier voelt het aan als herfst. Koud, winderig en zo af en toe een regenbuitje. Desondanks hebben we vandaag (4 mei 2017) zes plaatsen bezet.
    Na zondag (vertrekdag) blijven er nog twee over. Maar ja, in deze tijd van het seizoen, met dergelijk weer; niet vreemd.
    Fijne reis verder en tot de volgende keer.
    Gr.

• 05 Mei 2017 - 10:18

Marianne En Bertus:

Hoi Ans en Wim,
    Sorry dat ik nog niet heb gereageerd, maar de laatste dagen gaat het niet zo lekker met mij. Een beetje een terugval denk ik. Vanmorgen ben ik er eens goed voor gaan liggen en heb de laatste 4 blogs gelezen. Wat fijn dat alles goed is met Ans, nu kunnen jullie met een gerust hart verder en nu echt gaan genieten. Veel plezier in Spanje! De temperatuur zal nu waarschijnlijk langzaam gaan stijgen. Geniet ervan. Groetjes.

• 05 Mei 2017 - 10:37

E&S:

Volgens ons wordt het tijd dat jullie de binnenlanden van Spanje ingaan, wordt het mogelijk wat warmer.........en misschien minder loslopende honden......
    Morgen, zaterdag belooft hier prachtig weer te worden, goed voor ons eigen feestje.. Goede reis verder. Groetjes E&S

• 05 Mei 2017 - 12:04

Jan:

Leuk stukje weer Wim, echt vakantie avontuurtje !!!!ook spaanse deernen verslapen zich dus wel eens.
    We hopen met jullie dat het gauw warmer wordt.
    De aanvang van onze italie-reis moet ook even wachten tot mijn koorts gezakt is naar normaal; balen maar veel rijden met koorts lijkt me niet goed.
    Groetjes

• 05 Mei 2017 - 19:32

Wilvleugel :

Vanuit Schoorl alles bijgelezen....we waren ff bij jullie

• 06 Mei 2017 - 22:20

Lies:

Kom maar gauw richting Portugal . Hier vandaag en morgen stralend weer .Wat de loslopende honden betreft , die zijn er in Spanje ook . Neem je stok mee op een wandeling .
    Wat een prachtig landschap hebben jullie ! Die bergen , zo mooi !!!!!!