Dag 58 mont snt Michel - Reisverslag uit Courtils, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 58 mont snt Michel - Reisverslag uit Courtils, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 58 mont snt Michel

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

20 Juni 2017 | Frankrijk, Courtils

Dag 58 Mont St Michel (, Courtils, pontorson) 19 juni 2017.

Zagen we twee jaar terug aan de overkant zijn dubbelganger St. Michaels Mount. Vandaag de franse equivalent.
We vertrokken om 11.00 uur vanaf de camping, het was een erg warme nacht geweest en we hadden niet zo veel geslapen.
We zijn in middels begonnen aan de laatste veertjes. (geen loodjes hoor,,)
We rijden vandaag door een voor ons onbekend landelijk gebied.
Eerst een stukje langs de Loire en daarna via voornamelijk D-wegen naar het noorden. Het landschap is inderdaad voornamelijk landelijk.
Via de D 878 tot voorbij Chateaubriant. We komen door veel dorpjes waar de (naar verhouding grote) kerk al van verre is te zien. Immense bouwwerken zijn het vergeleken met de omvang van de dorpen.
Hoewel het aangenaam is om doorheen te rijden is er weinig bijzonders te melden over de route. Via de D 178 verder naar de baai van mont st Michel. Daar is nogal veel veranderd sinds de laatste keer dat wij er waren. Kon je vroeger met auto of camper tot aan de dam komen op het aangelegen parkeerterrein om daarna over de dam naar de Mont te lopen. Nu is er kilometers eerder een enorm parkeerterrein gebouwd, waar je je voertuig moet stallen en of 2,5 kilometer lopen naar de dam of met de shuttelbus te laten transporteren. Misschien een andere keer maar vandaag niet want we moeten ook nog een camping zoeken met schaduw. Want met 35 graden in de schaduw is het in de zon hier niet te harden. WE vinden een prima plek op de camping met de toepasselijke naam Saint Michel. Vriendelijke ontvangst door Michelle de receptioniste. Een leuke en ook verzorgde camping/
Verder doen we niet zo veel, tijdens het rijden zorgt de airco voor aangename temperaturen. Sta je stil dan moet je vooral niets doen. Jullie weten inmiddels in Nederland ook wat dat betekent.
Morgen hopen we op iets lagere temperaturen en hopen we de monding van de Seine over te steken om via de cote d’opale verder te reizen.

• 20 Juni 2017 - 10:53

Ronald & Nicole:

Hallo Ans en Wim,

Gelukkig ging het met die motorrijder nog maar net goed. Ja, een ongeluk en een klein hoekje, ze hebben met elkaar te maken.
    Idd die bosbranden. Lijkt me een raar idee als je er net door heen bent gereden om dan te vernemen dat het (min of meer) achter je rug is afgebrand. Zal de komende jaren een heel andere aanblik geven.
    Hopelijk gaat jullie reis door Fr verder vlekkeloos. (Geen ongelukken of pech)
    Ik had gedacht dat jullie je nog wel even zouden mengen in die groep bijzondere mensen (black magic fans) om te ervaren wat zij zo allemaal beleven. :) Maar goed, niet dus.
    Ik kan mij voorstellen dat huis zo langzamerhand ook wel weer trekt en dus in die zin "de laatste loodjes". Maar weet, iedere dag is er een thuis of onderweg en daar moet je gewoon van genieten!
    Succes, goede reis verder en groetjes.

• 20 Juni 2017 - 18:02

Hans:

Hoi Broertje,
    Je reactie snelheid is dus nog goed! Beter zo.
    Fijne en Vooral veilige reis gewenst.

Voor internet via telefoon moet je een hotspot aanmaken op je telefoon.
    Deze ziet de laptop als WiFi signaal.

Liefs

• 20 Juni 2017 - 20:26

Henk En Katri:

Wat hebben jullie straks veel te vertellen

• 20 Juni 2017 - 22:41

Jenny:

Hoi lieve mensen,
    Bij deze wil ik jullie alvast feliciteren met de verjaardag van Ans, morgen. Maak er met zijn tweetjes een fijne dag van! Ik heb de afgelopen dagen, met die bosbranden in Portugal, vaak aan jullie gedacht.
    Ik wens jullie een verder veilige terugreis. Groeten en liefs, Jenny.

• 21 Juni 2017 - 21:44

Wil Vleugel: