Dag 43 Ribeira 4 juni 2017 - Reisverslag uit Palmeira, Spanje van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 43 Ribeira 4 juni 2017 - Reisverslag uit Palmeira, Spanje van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 43 Ribeira 4 juni 2017

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

04 Juni 2017 | Spanje, Palmeira

Dag 43 Ribeira 04 juni 2017.
We verlaten vandaag Portugal, dat ons veel moois heeft gebracht.
Het laatste stukje kust gaat via de N13 naar het noorden naar de monding van de Rio Minhoo. Daar rijden we een stukje naar het oosten tot de brug, die ons naar Spanje brengt. Een mooie tocht.
Eenmaal in Spanje zoeken we snel de kust weer op, dwars door Citana de Ste Tegra en ronden de berg die daar op de punt ligt.
Daarna de kustweg in Spanje, daar PO 552 geheten. Die geeft adem benemende uitzichten op de ruige zee en de rotsen daarin. Er zijn veel mogelijkheden om aan de kustkant een parkeerplaats op te schieten en van het uitzicht te genieten. We maken er veel gebruik van en genieten!!
Wat een prachtige zee, golven en rotsen, gelukkiig is het ook mooi weer en zonnig en niet zo warm. We schieten ook nog wat kleine weggetjes in, voor nog meer kijkplezier.
Het houdt wel op, benieuwd of we ons reisdoel gaan halen vandaag.
Nou mooi niet, want aan al dat moois en genieten komt in Virgo een eind. We rijden inmiddels op de N550 die rechtstreeks naar Santiago leidt. Ook de Caminio loopt hier langs, lijkt ons niet zo leuk, zo’n eind langs deze weg te lopen, maar ze lopen er wel, best veel.
In Virgo (een best grote stad) weten ze vanaf de gemeentegrens ineens niet dat de N550 gewoon door de stad loopt en na de stad weer gewoon verder loopt. Alle verwijzingen naar Santiago of de N550 verdwijnen uit het straatbeeld en je moet zelf je weg maar zoeken in die drukke stad. Het dieptepunt komt als we op een rotonde alleen nog een afslag kunnen nemen naar een viaduct met een doorrijhoogte van 2,50 meter, de camper is minimaal 2,75 meter. Goede raad is duur. We houden krijgsraad op de stoep en gooien het over een andere boeg. Na wat bedenkelijke manoeuvres komen we op een weg, waar Ans wel weg mee weet en uiteindelijk komen we toch op de juiste plek de stad weer uit.
We besluiten de N 550 maar verder te volgen in plaats van kleine wegen en door te rijden naar Ribeira, op de punt van een landtong in de Seirra de Barbanza. Vandaar is morgen Santiago goed te bereiken.
In Ribeira faalt de navigatie voor de camping en komen we via akelig kleine wegen uiteindelijk toch op de camping.
Daar is het druk vanwege het weekend. Er zijn nog veel gezinnen luid en duidelijk actief aanwezig, omdat Spanje geen 2e pinksterdag heeft vertrouwen we er op, dat het ‘s avonds sterk afneemt. We vinden een rustige zonnige plek, naast twee belgen en genieten van een welverdiend drankje met chorisoworst.
Om 20.00 uur gaan we naar het campingrestaurant voor een hapje eten. Voor mij een heerlijke Feira (geroosterde octopus) en voor Ans iets lekkers van varken. Met een lekkere fles witte spaanse wijn. Het is inmiddels heerlijk rustig op de camping. Al die spaanse prinsjes en princesjes met hun drukke ouders zijn verdwenen.
Na het eten de blog schrijven, er is hier goed internet en dan vroeg naar bed. De dag is vandaag weer een uur korter nu we in Spanje zijn.
Morgen Santiago, wellicht in de regen..

• 05 Juni 2017 - 06:36

Lies:

Ik ben heel benieuwd wat jullie van Santiago vinden !
    Ja het lopen langs de N550 valt niet mee , maar er zijn op sommige plaatsen gewoon geen andere wegen of paden en dan moet je wel ! Hoort er allemaal bij !
    Prachtig hè , die kusten . Ik zou er graag helemaal langs lopen .
    Geniet lekker verder !
    Liefs

• 05 Juni 2017 - 13:37

Ad:

Hallo lieven mensen,
    Op deze tweede Pinksterdag ben ik weer thuis en ga jullie verhalen weer oppikken. Tot nu toe heb ik wel het gevoel dat jullie intens genieten en gelukkig blijven problemen uit. In Raamsdonksveer geen bijzonderheden voor zo ver ik nu weet.
    Groetjes,
    Ad