Dag 19 Rio Munda 11 mei 2017 - Reisverslag uit Mesones, Spanje van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 19 Rio Munda 11 mei 2017 - Reisverslag uit Mesones, Spanje van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 19 Rio Munda 11 mei 2017

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

11 Mei 2017 | Spanje, Mesones

Dag 19 Rio Mundo 11 mei 2017.

Onze veronderstelling dat de pubers weg waren gegaan met de bus bleek niet waar. In de loop van de avond kwamen ze weer luid en duidelijk terug en zwerven over de camping. Om half twaalf ben ik Doortje gaan uitlaten en zag de leiding in het café zitten eten en drinken. Heb ze toen maar aangesproken en een deal gemaakt dat alles om 24.00 uur stil zou zijn. Dat is dus gelukt. En het was stil.
’s nachts heeft het regelmatig geregend en ’s morgens was het nat en koud (12 graden buiten!). Toch maar even het kacheltje aan. Lange broek en bodywarmer aan, en sokken.
Ook bij het weggaan regent het en hangen er donkere wolken.
We hebben een flinke rit te gaan.
Eerst even een stukje snelweg A3. We rijden over diverse indruk wekkende kloven heen, waarin het stuwmeer zich bevindt. Daarna de gele weg CM 3210 richting Casas Ibanez. We rijden tussen de Amandel- en olijfgaarden, die tot aan de horizon reiken. Droog en vrij vlak land en we zien langs de weg van die bollen van takjes en twijgen als in de woestijn of cowboyfilms. Het waait hard. Soms regen soms wat zon.
Tussen Villamalea en Casas zijn het vooral wijngaarden, die je ziet en af en toe een graanveldje, Bebouwing is er nauwelijks, af en toe een Hacienda-achtig complex.
Op eens, Bij Alcala del Jucar houdt de hoogvlakte op en duiken we naar de bodem van een smalle en diepe kloof enige honderden meters lager. (we zaten op 700m). Het dalen ging via pittige haarspeldbochten kunstig op de wand geïnstalleerd, want veel ruimte was er niet. Naar boven ging het op de zelfde manier. In de kloof lag ook nog het dorpje Alcala. Een maal boven ging de hoogvlakte gewoon verder, zij het een stukje ruiger. Het laatste stuk was de weg als een smalle en tientallen meters hoge geul in de witte rotsen uitgehouwen.
Bij Albacete moeten we de CM 3203 vinden, dat viel niet mee. Albacete is een flinke stad en er werd letterlijk veel aan de weg getimmerd, zodat niet alles meer klopte. We hebben wel kunnen tanken, de supermarkt was niet te bereiken vanwege de hoogte beperking van de parkeerplaats.
We rijden op meest zeer recent gerenoveerde wegen, zelfs op de Kleinere wegen. Het nadeel is dat die meestal gewoon over de oude weg zijn heen gelegd en zo’n 20-30 cm hoger ligt. De bermen zijn helaas niet mee aangevuld dus is de berm gevaarlijk en kan je niet zonder schade even in de berm staan. Ook zijn ze vergeten parkeerplekken aan te leggen voor ons reizigers. Onderweg zijn we maar een werkweggetje van een druiventeler in gegaan en daar de camper gestald voor de lunch.
Bij Villarejo worden we geconfronteerd met een omleiding omdat de weg verderop is afgesloten. Tijdens de omleidingsroute zijn de bordjes op, dus moeten we zelf de weg maar vinden. Uiteindelijk hebben we zo’n 50 km omgereden. Minder kon niet want er zijn gewoon geen wegen.
Het was wel een mooie route via de CM3213 naar Hellin en daarna de CM 412 op naar Elche. Hier heeft het duidelijk niet geregend. Alles is kurkdroog.
Ans spot nog een hop (vogel).
De weg naar de camping is weer prachtig en bergachtig.
Vanaf de afslag er naartoe is het nog een flink eind rijden via een smal weggetje.
De beheerdster spreekt geen woord nietSpaans, maar we komen er wel uit. Het is er rustig en mooi. We spreken nog een Nederlands stel met een VW-buscampertje, die onze camper herkende van een vorige camping. Gelukkig heeft de camping een minimarkt, dus kunnen we nog wat noodzakelijke levensmiddelen, zoals wijn, kopen. (Spotgoedkoop) Morgen is er ook brood. Een er is goede wifi.
Genoeg voor vandaag. Hasta la Vista..WE hebben 303 km gereden.

• 11 Mei 2017 - 23:27

Cor En :

Hoi vrienden
    Dat was een pittig tripje, en voor jullie doen veel kilometers, ja dan heb je wel een glas wijn verdient, maar gelukkig dat die op de camping te koop was.
    Zijn weer benieuwd naar het vervolg van de reis
    Groeten van ons

• 12 Mei 2017 - 00:24

Ronald & Nicole:

Hé, een mooie trip. Ik verneem geen bijzonderheden op technisch gebied dus nemen we maar aan dat deze camper het allemaal perfect doet. Gelukkig!
    Hopelijk hebben jullie het bij vertrek 'sm-morgens zachtjes gedaan, want al die jonge lui lagen waarschijnlijk nog te slapen (grapje).
    Rustig aan zo doorgaan en dan hebben jullie volgens ons wederom een perfecte vakantie. (We blijven met jullie meerijden!)
    Groetjes en veel genot!

• 13 Mei 2017 - 13:40

Lies:

Eindelijk weer goed internet , dus buenos dias . Ook ik zit weer in Spanje . Gister de grens over gegaan en vandaag lekker een dagje vrij ! En internet en tijd om alle mail door te lezen die nu eindelijk binnenkomt. Jullie hebben de route aangepast , zie ik . Heerlijk zo vrij om per moment je doel te kiezen . Het weer zit niet mee , in Nederland is het beter dan hier . Ook wij hebben al 3 dagen regen maar het gaat beter worden .
    Veel plezier verder ! Liefs vanuit Tui , Spanje