Dag 8 Code Oranje aan de Tarn 30-04-2017 - Reisverslag uit Le Rozier, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 8 Code Oranje aan de Tarn 30-04-2017 - Reisverslag uit Le Rozier, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 8 Code Oranje aan de Tarn 30-04-2017

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

30 April 2017 | Frankrijk, Le Rozier

Dag 8 Code Oranje aan de Tarn 30 april 2017
Vandaag blijven we op het plekje aan de Tarn. Het is een fijne plek, aardige mensen en de weersverwachtingen zijn niet zo gunstig.
We slapen lekker uit, halen onze verse baguetjes en ontbijten uitgebreid.
Ik probeer mijn blog van gisteren te verzenden, maar dar gaat niet van harte. Telkens krijg ik een fout melding. Terwijl ik daar buiten zit te zwoegen. ER is WiFi bij de receptie onder een afdakje, komt de eigenaar langs voor een praatje. Hij woont hier met zijn vrouw al 10 jaar en heeft eigenlijk niets meer in Nederland, behalve dat zij elk jaar vier weken naar Nederland komen voor de SVR-beurzen. Ik krijg ook nog een bakkie koffie.
Uiteindelijk krijg ik de laptop weer aan de praat en kan de blog van gisteren weer uit.
Vanuit Nederland krijgen we verontrustende berichten over code oranje voor zuid-Frankrijk. Storm, veel regen vanaf 14.00 uur. We zijn benieuwd. Hier op de camping is de beheerder laconiek, als je geen voortent hebt valt het wel mee.
Op de camping is de schrijver van het boek rustiek kamperen op bezoek. We hebben zijn boek over Spanje en Portugal gekocht. Van hem krijg ik nog wat nuttige tips.
Verder is het een luie dag. We wandelen wat en lezen wat en zijn vooral benieuwd wat het weer gaat doen. Het waait wel en af en toe een spatje. Weer online en Weer plaza geven geen bijzondere berichten. Om 14.00 uur is er nog niks aan de hand.
Wel doet mijn laptop raar en ik krijg foutmelding op foutmelding en steeds afsluiten en opstarten.
Omdat ik niet met de smartphone kan bloggen maak ik vast een groepsapp aan als backup voor het geval dat ik niet meer kan bloggen. Nu dat was wellicht niet zo’n goed idee. Het geeft een hoop onrust op het net en heel veel appjes voordat ik ook maar zelf een app heb geschreven. Al die appjes is in het buitenland een dure grap als je geen wifi hebt.
Ik wacht dus even af, anders hef ik de groep wel weer op.
morgenochtend probeer ik weer mijn blog te verzenden.
Om 19.30 verandert het weer. Het begint hard te waaien en te regenen, te onweren en te hagelen. Niet leuk. Gelukkig duurt het niet zolang . Nu (21.00 uur) regent het, maar niet heel erg hard. Volgens meteo France moet het om 01.30 over zijn.
Dat hopen we maar.

• 30 April 2017 - 22:02

Lianne Vermeulen :

Ans en Wim,

Hopelijk valt het mee en komt het mooie weer eraan. Dat zou hier ook fijn zijn. Wij hebben vooral een stevige frisse wind. Althans in de Hoeksche waard.

Goeie reis de komende dagen. Ik lees het wel weer.

Groeten van Lianne

• 01 Mei 2017 - 09:30

Lies:

Ach , storm en onweer kon er ook nog wel bij . Jullie hebben nu zowat alle weersomstandigheden meegemaakt deze week . Hoeft het weer zich verder niet meer uit te sloven . Jullie weten wat het kan . ( en de camper maakt het niet uit

• 01 Mei 2017 - 14:19

Ad Van Wijk:

Beste mensen,
    Wat een misère af en toe. Maar jullie hebben Schotland overleefd dus dan zal dit ook wel lukken. Hier in Brabant staat evenals in de Hoeksche Waard een fikse wind en nu maandagmorgen dreigt het iedere keer te gaan regenen. Ondanks dat heb ik toch maar besloten de terrassen te spuiten met schoonmaakazijn omdat het groen toch wel uitbundig wordt. Eigenlijk is dat een rotklus, die niet op mijn lijf geschreven staat maar ja het moet nu een keer.
    Goede reis verder en beter weer gewenst