Dag 5 27 april 2017 Remy sur Durolle - Reisverslag uit Thiers, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 5 27 april 2017 Remy sur Durolle - Reisverslag uit Thiers, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 5 27 april 2017 Remy sur Durolle

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

27 April 2017 | Frankrijk, Thiers

Dag 5 27 april 2017 Saint Remy sur Durolle
Gefeliciteerd met Wim-Lex. Koningsdag in Frankrijk, Vive Le Roi!!
Op deze koningsdag hoort het natuurlijk prachtig weer te zijn, zeker nu we ter hoogte van Lyon zitten.
Dat is het vandaag ook wel: maar af en toe en dan maar heel even.
Het lijkt Schotland wel: Vandaag waren regen, zon, hagel, sneeuw en kou ons deel. Vier seizoenen in een dag. Met maxima van 6 graden en minima rond het vriespunt. 27 april! Het was een gedenkwaardige dag, maar we hebben genoten weer.
We stonden op met de zon in de camper en met het kacheltje aan was het ook behaaglijk. Na de gebruikelijke ochtend rituelen ben ik bij de plaatselijke bakker brood wezen halen. Na ontbijt en opruimen hebben de schoonwatertank weer gevuld en de vuilwatertank geleegd. En koffie gedronken bij Franka en René van der Made van de camping en herinneringen opgehaald, Zodoende werd het toch nog laat (11.45h) voordat we vertrokken en het was droog!
maar niet lang! Na vijf minuten pakte de wolken samen en begon het de hagelen en nat te sneeuwen en later te plenzen. De temperatuur daalde tot omstreeks 1 graad.
Na een uurtje was het weer voorbij en wisselden enkele zonnige momenten en meerdere sombere en natte momenten zich af.
Het landschap was ondanks het weer de moeite waard, We reden eerst langs het riviertje La Somme (dat is denk ik een andere dan bij st Valery) . Dat meanderde lustig door het landschap.
Onze eerste koffiestop was in Bourbon-Lancy, dat een prachtig Hospitaal heeft (foto). Via de D973, D979a, D 979 rijden we langs de Loire, waar we ooievaars spotten. Dan de D480 op waar we in het landschap nogal wat kastelen zagen.
Bij Le Breuil gaan we de D7 op. Dat is een smalle, kronkelige weg naar ons einddoel van vandaag St. Remy sur Durolle.
We eten eerst onze Lunch om moed te verzamelen, want het weer is inmiddels erg slecht en dan die bergweg op……
Moedig als dat we zijn gaan we toch op weg. Prachtige weg, maar in het begin weinig van te zien door het weer: Regen, hagel, natte sneeuw eisten volledige concentratie. Gelukkig hadden de weergoden na een half uurtje medelijden met ons en werd het weer beter. Na een uur zelfs de zon en blauwe lucht. Toen werd het rijden door deze mooie bergen ( tot zo’n 800 m) een feest. Alleen de Navigatie raakte volkomen van slag, Ans gelukkig niet, zodat we veilig in St Remy aankwamen. De Camping Les Chanterelles ligt in de groot parc de Loisir rond een meer. We staan hier met 2 campers en een caravan.
We hebben 165 km gereden.
Nu ik dit blog schrijf (20,20 h) sneeuwt het en niet zo’n beetje ook. Er ligt sneeuw op de grond en de voorruit van de auto. Vakantie in Frankrijk, hoe wit wil je het hebben.

• 27 April 2017 - 22:36

E&S:

Troost jullie, jullie zijn niet de enigen. Onze Caroline zit in NoordItalie en kan niet skiën omdat er teveel sneeuw ligt........... Er zit dus voor jullie niets anders op dan doorrijden naar Spanje, maar ook daar was het vandaag hommeles met het weer. Een straks glas goede Franse wijn biedt veel troost.....groetjes en goede reis verder

• 28 April 2017 - 00:04

Ronald & Nicole:

Nog een schrale troost; hier is het afgelopen nacht ook weer ruim ONDER de NUL graden Celsius geweest! En overdag een afwisseling van mooi weer, wind en regenbuien. Maar goed. Het gaat jullie goed zo te lezen en wij vinden het mooi te vernemen dat jullie lekker onthaasten en zelfs voorgenomen doelen laten voor wat het is en eerder een camping opzoeken. Wat heerlijk is dat toch als je zo kunt reizen. GENIETEN!
    En zoals iemand anders al in de reactie schreef, het is alsof we met jullie mee reizen en inderdaad een beetje meebeleven en meegenieten. Leuk hoor. Fijne reis verder en we lezen met plezier jullie verslagen.
    Groetjes.