Dag 7 16 mei Met zijn vijven verder - Reisverslag uit Svarte, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 7 16 mei Met zijn vijven verder - Reisverslag uit Svarte, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 7 16 mei Met zijn vijven verder

Door: Wim

16 Mei 2022 | Zweden, Svarte

Dag 7 16 mei Met zijn vijven verder.

Vandaag is herenigingsdag. Vandaag ontmoeten we Elly en Jan in Trelleborg en gaan we met zijn vijven verder op vakantie.

Jan en Elly moesten vanochtend supervroeg op om in Rostock op tijd (06.30 uur) bij de boot te zijn, wij konden het rustigaan doen.

Met lekker weer zijn we opgestaan, ontbeten en ingeruimd en afscheid genomen van deze prachtige camperplaats. Vandaag laten we ons leiden door onze Garmin, zo spannend is de reis niet en we hebben de ontmoetingsplaats in Trelleborg kunnen in programmeren.

Via mooie weggetjes naar Ringsted waar we de E-20 weer opreden en vandaar naar de Oresundsbrug. Ook weer zo'n imposante brug. Tussen Kopenhagen in Denemarken en Malmo in Zweden. De brugzelf is 7,8 km lang. De gehele verbinding meet 16 km en bevat naast de brug ook nog een lange tunnreeksel aan de Deense zijde.

Ook dit is een Tolbrug en je snapt het al, daar hadden we ook een E-ticked voor gekocht en ook daarbij ging het niet zonder slag of stoot.

Braaf drukte ik de E-tickedbutton in en scande de barcode, toen typte ik het nummer van het kaartje is en kreeg een foutbericht. Wijs geworden bij de vorige keer klampte ik gelijk een medewerker aan en die scande met haar handscanner het kaartje en de slagboom ging open.

Naar Trelleborg was verder een peulenschil en we vonden snel de afgesproken parkeerplaats, waar gelukkig veel plaats was.

Het was kwart vor een en het wachten begon.

Omstreeks half drie kwamen ze bij ons aan, het kon beginnen. Doortje was dol enthousiast, wij natuurlijk ook. Wij werden nog blij verrast door een mooie kaart en een doosje lekkers van Jacques en Finy. Dank jullie wel!!

Vanaf nu is wij synoniem met ons vijven.

Na de koffie overleg over het vervolg van vandaag. We kiezen voor een korte rit naar de dichtstbijzijnde acceptabele camperplaats. Na veel zoeken wordt de eerste mogelijkheid ""Wallander hometown"" in Svarte.

Na een mooie tocht van 35 km langs de kust kwamen we daar aan. Eerst even een schrik, want het zag er helemaal niet uit als een camperplaats en de auto achter ons bleef maar nijdig toeteren. Op het erf moesten we achter hem aan rijden om op de juiste plek terecht te komen.

Eenmaal op de plaats aangekomen ontpopte de man zich als een vreselijk aardige man, die het beste voor had met zijn gasten.

Hij is van alles van plan om nog te realiseren, betere toiletten enz. maar het is er nog niet van gekomen. De voorzieningen zijn sober maar het is hem allemaar vergeven vanwege zijn enthousiasme. Het is een leuke ongedwongen plaats waar we met drie campertjes staan.

Eerst maar eens een gezamenlijk drankje om bij te praten. Daarna een lekkere improvisatienasi van Ans en een lekker toetje.

Dan begint het afwasavontuur met in de hoofdrollen Jan en Wim.

De afwasteiltjes worden via de douches gevuld met warm water. De afwas zelf geschiedt buiten aan een aanrecht, die nog niet is aangesloten, dus het gebruikte afwaswater gaat via de wasbakken bij de douches naar het riool?

Na de afwas wandelen we naar de (oost?)zee, die vlak bij de camperplaats tegen de kust kabbelt. Erg mooi.

Na de wandeling is iedereen moe, dus scheiden onze wegen en gaat ieder naar zijn eigen camper.

Eerste dag geslaagd.

Als ik deze blog schrijf is het inmiddels donker en kijk ik vanaf onze verheven camperplaats op de lichtjes van het dorpje beneden.

Hoe mooi wil je het hebben....

• 17 Mei 2022 - 00:41

R&N:

Zo, de vaart is er even uit. Heel goed, het is ten slotte vakantie. En dan weer zo'n e-ticket; denk je het te weten, werkt het toch weer niet. Die fysieke controle van vroeger samen met een contante betaling, het duurde wat langer, maar was zo slecht nog niet. Werkte altijd en tenslotte is de vaart er toch een beetje uit en is het vakantie.
    En het kampeerleven is van vroeger uit primitief en je redden met wat er is. Het klopt dus allemaal.
    Goede nachtrust en succes morgen.

• 17 Mei 2022 - 08:18

Ad Van Wijk:

Goedemorgen,
    Bij mijn volgende bezoek aan een Chinees ja ik kijken of de “improvisatie nasi van Ans” ook op het menu staat.
    Veilige reis verder

• 17 Mei 2022 - 09:15

Kees En Addie:

Goedemorgen ,
    Zo nu kan de reis dus echt beginnen, we zien er naar uit dat jullie hem helemaal gaan volbrengen haha.

• 17 Mei 2022 - 09:53

Lies:

Fijn , het eerste deel geheel volgens plan . Een goed begin is het halve werk en met z’n vijven wordt het nog gezelliger . Op naar het volgende deel . Liefs

• 17 Mei 2022 - 10:10

Eric En Sonja:

Het gezelschap is nu compleet. En nu op naar de "top" van deze reis. Net als Addy en Kees, hopelijk wel volbrengen dit keer!!!!. Lekker rustig aan en veel genieten met elkaar van al het mooi. Liefs