Dag 5 13 augustus 2023 Rondje Barntrup - Reisverslag uit Bösingfeld, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 5 13 augustus 2023 Rondje Barntrup - Reisverslag uit Bösingfeld, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 5 13 augustus 2023 Rondje Barntrup

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

13 Augustus 2023 | Duitsland, Bösingfeld

Dag 5 13 augustus 2023 Rondje Barntrup

Vandaag begon gelukkig met veel zon en nodigde uit voor een tochtje met de fiets door de mooie omgeving.

Eerst rustig aan ontbijten, met een eitje, en buiten gezamenlijkkoffie drinken in het zonnetje.

Met Ulrike van de camping spreken we af dat we morgen weer vertrekken en dat zij voor half elf , na de Yoga, komt afrekenen, dan kunnen we om half elf vertrekken.

Ondanks alle gendertrends van tegenwoordig besluiten we voor een vrouwen fietstochtje en een mannen tocht.

We nemen broodjes en drinken mee.

Eerst gaan Jan en ik op pad, we hebben een rondje uitgedokterd van ruim 30 km, dat lijkt niet zo veel, maar het gaat hier op en af.

We rijden eerst naar het dorp Extertal, vanwaar we richting Alverdissen naar Barntrup rijden. Dat is dus eerst een paar kilometer flink stijgen om daarna als beloning even niet te hoeven trappen. Vanaf Alverdissen rijden we op het fietspad langs een spoorlijntje.

In Barntrup gaat het mis met de route begeleiding, eerst linksaf en daarna weer ""keer om!" uteindelijk komen we daar weer uit en zien we een fenomeen dat we niet in nederland kennen. Een reparatiezuil voor fietsers. Daarin/aan zit allerlei gereedschap en een fietspomp om kleine reparaties aan je fiets zelf te repareren. Gelukkig hebben we die nu niet nodig.

Een eindje verder vinden we een bankje waar we onze broodjes oppeuzelen met een beker karnemelk.

Het weer is prima, weliswaar niet veel zon maar droog en een prima temperatuur. Er zijn veel motorrijders op de weg.

Ook voorbij Barntrup hapert de routebegeleiding een aantal keren, maar slim als we zijn, we managen ook die problemen.

In Sonneborn gaan we richting Reine, een mooie rustige weg met veel klimmetjes en bochten. Een mooie weg ook voor motorrijders, die er driftig gebruik van maken. Omdat er nauwelijk auto's zijn levert dat geen problemen op.

Onderweg slaan we een zijweg in om nog wat in de berm te eten. Terwijl wij daar net zaten wees een vriendelijk local ons op een gezellig bankje verderop, waar we dus maar gebruik maakten.

Vanaf Reine was het nog maar een klein eindje voor dat we triomfantelijk de Camping binnen reden.

Ans en Elly waren net ook gearriveerd van hun eigen expeditie in een ander deel van het gebied en er was thee.

Daarna was er weer wat anders te drinken en werden de verhalen uitgewisseld.

Na het eten, heerlijke kiptandory en een lekker indisch goedje waarvan ik de naam niet meer weet, hebben we nog een tijd gepiekerd over de dag van morgen.

Uiteindelijk besluiten we om naar de rand van de Harz te rijden om de volgende dag geheel te wijden aan een mooie tocht door de Harz van west naar oost.

Na de afwas en de koffie hebben we onze voorbereidingen voor morgen gedaan, zodat we dat morgen niet meer hoeven te doen.

Daarna de blog en gaan slapen.

We zijn HARZstikke moe

• 13 Augustus 2023 - 22:19

Ad Van Wijk:

Dank voor de blog. Deze ademde echt een zondags sfeertje. Leuk om te lezen. Veel

plezier in de Harz. Denk aan Goslar en het bergtreintje.

• 13 Augustus 2023 - 22:41

R En N:

V.w.b. het weer gaan we nog steeds gelijk op. Hoewel, na het mooie zonnetje in de ochtend werd het 's-middags dan toch iets bewolkter en kregen we wat meer wind en dreigende wolken. Maar de temperatuur was goed en het bleef droog. Omdat we nog wat gasten verwachten en er nog wel wat werkzaamheden te doen waren zijn wij maar gewoon op de camping gebleven :). Ons gemaaide gras is inmiddels voor de eerste keer geschut en ligt langzaam aan droog te worden en te veranderen in hooi. We hebben nog wel een paar droge dagen daarvoor nodig, dus .... .

Wat geweldig om te lezen dat jullie morgenvroeg voor half elf al een uurtje yoga hebben gedaan. Je zult er van opknappen en je de hele dag fit en voldaan voelen.

Veel succes en een goede voortzetting van de reis.

• 14 Augustus 2023 - 09:02

Jack En Agnes:

Mooi sfeerbeeld! En de reparatiezuil voor fietsers is een prachtig idee en doet denken aan vervlogen tijden. Veel plezier verder op jullie verdere ontdekkingstocht.