Dag 26 12 mei 2023 Na zonneschin komt regen - Reisverslag uit Granville, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 26 12 mei 2023 Na zonneschin komt regen - Reisverslag uit Granville, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 26 12 mei 2023 Na zonneschin komt regen

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

12 Mei 2023 | Frankrijk, Granville

Dag 26 12 mei 2023 Na zonneschijn komt regen

Je zou er moedeloos van worden. Doen wat je belooft is er bij de weermannen tegenwoordig niet meer bij. De oude Pelleboer zou zich schamen over zijn huidige opvolgers. Maar ja je doet er niks aan.

Voor de komende dagen werd hier een droge (dus regenloze) periode voorspeld. maar... vandaag is het al mis gegaan.

Het begon zo goed!!

We werden wakker met een zonnetje en de weerapps voorspelden een voortreffelijke dag.

We gingen welgemoed op pad voor een mooie korte rit richting Granville om te genieten van het strand en van een mooie fietstocht.

De rit was ook prachtig!

Eerst een stukje langs de mooie baai om daarna even een stukjeN175 te nemen om Avranche te ronden.

Daar vandaan de smalle D911 langs de westkust van de baai naar het noorden. Een erg leuke weg door kleine dorpjes. Een uitstapje onderweg bracht ons naar een heel rustig strand (zonder mensen, maar wel met honderden strandpleviertjes) en in het zuiden nog net de Mont saint Michel in de verte, bij mooi zonnig weer en witte watten wolken.

Omdat we ten noorden van Granville moesten zijn rondden we de stad via de D973.

Bij de eerste camping aangekomen begint het wat te betrekken, maar de voorspelling gaf geen krimp, blijft droog en met zon.

Nu die camping leek meer op een slecht georganiseerd kamp, dan op een fatsoenlijke camping, bovendien was er geen fatsoenlijk rechte plek te ondekken. Ook de plaatselijke Camperaire zag er niet aantrekkelijk uit.

De volgende camping had een fraaie beschrijving in de NKC-app en zag er vanaf de weg ook aantrekkelijk uit. Alleen....

Het was geen camping meer maar een vakantiepark met huisjes. No campers allowed!

Dan maar naar de laatse mogelijkheid de camping Municipal Les Dunes. Naast tientallen, wat aftandse huisjes was er een groot, bijna leeg terrein waar kriskras wat campers en caravans stonden. Ook eigenlijk niks en volkomen onbeschut.

Op het parkeerterrein voor de camping houden we beraad. Fietsen langs de zee konden we al skippen, want het weer wordt somberder. We eten eerst maar eens onze lunch.

Inmiddels in de regen, want uit het niets verschijnt er een correctie op het weerbericht en schuift er een buienwolk over het scherm, die nog wel even gaat duren.

we besluiten danmaar naar een camping wat verder in het binnenland te gaan met mooie reviews. Een ***** camping; wat kan er nog fout gaan.Het is weer even droog.

Daar aangekomen kijkt de receptioniste een beetje bedenkelijk.

Veel plekken zijn er niet beschikbaar, niet omdat het zodruk is, maar de meeste plekken zijn onbruikbaar, zeker voor campers, vanwege de grondslag en de vele regen. Maar we hebben wel een trekker beschikbaar, klonk het geruststellend.

Uit het aanbod dat voor de ACSI-kaart geldt kunnen we inmiddels niks vinden.

Op ons verzoek kunnen we tegen bijbetaling een upgrade nemen naar een plek met gedeeltelijke verharding. Dat doen we dan maar, want het begint ook weer te regenen.

Eenmaal geinstalleerd hebben we toch maar eens beraadslaagd hoe nu verder.

We zaten al dat we Hemelvaarsdag wilden mijden en ook van het wisselende en onvoorspelbare weer worden we ook nogal onrustig. Daarenboven is het elke keer weer een vraag of we een bruikbare plek krijgen, waar we ook weer af kunnen. Bijna alle camping hebben een grasondergrond, die 's zomers heefl goed bruikbaar is, maar niet met deze nattigheid.

We hebben een mooie vakantie gehad en vinden het ook niet nodig om perse tot 21 mei weg te blijven van huis omdat we dat nueenmaal zo hadden gepland.

Dus....wij zijn niet zielig maar we korten onze vakantie in. De gebieden waar we nog doorheen zouden komen zijn we aleens eerder geweest en komen onder betere omstandigheden nog weleens aan bod. En voor dit jaar zijn nog meer uitjes gepland.

We gaan dus op huis aan en hebben een mooie route in 4-5 etappes uit gestippeld, waarmee we rond Hemelvaartsdag thuis hopen te arriveren.

Wat zijn we toch boffers.

• 12 Mei 2023 - 22:42

Ad:

Vervelend voor jullie maar Oost West Thuis Best

Groetjes,

Ad

• 12 Mei 2023 - 22:54

R En N :

Jammer dat het weer een beetje spelbreker is in deze. Maar idd, ach wat maakt het uit. Jullie hebben de tijd aan jezelf en moeten niks en kunnen alles. Dus ook gewoon beslissen om de reis in te korten! Waarom niet. Lekker toch om dat te kunnen beslissen.

Succes voor de komende dagen.

• 13 Mei 2023 - 16:23

Hannie :

Wat fijn toch dat je werkgever niet beslist hoe en wanneer je een reis maakt.

Voorspoedige reis naar huis toegewenst en wie weet is het om te stikken zo heet hier in Raamsdonksveer en Geertruidenberg.

• 13 Mei 2023 - 18:25

Jan En Elly :

Vrijheid blijheid! Je gaat tenslotte voor je plezier op reis! We kijken er stiekem al naar uit jullie weer te zien[e-1f618]