Dag 24 10 mei 2023 Wordt het weer dan toch beter? - Reisverslag uit Mont Saint-Michel, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 24 10 mei 2023 Wordt het weer dan toch beter? - Reisverslag uit Mont Saint-Michel, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 24 10 mei 2023 Wordt het weer dan toch beter?

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

10 Mei 2023 | Frankrijk, Mont Saint-Michel

Dag 24 10 mei 2023 Wordt het nu toch beter weer?

Vannacht was het weer prutweer! Regen en wind en kou.

S Morgens bleek de ondergrond kletsnat, dus vrezen met grote vrezen of we wel wegkwamen. Gelukkig omdat we zo scheef stonden gaf het geen problemen.

We zijn zijn vroeg weg gegaan, want we hebben een flinke reis voor de boeg. De eerste tijd eigenlijk een beetje chagerijnig met name over het weer, wat moeten we nu met al die slechte voorspellingen voor deze streken (en eigenlijk in alle streken), nattigheid en kou, natte slecht begaanbare camperplekken en zo ging het maar door. En dan zijn wij alleen nog maar op vakantie!

Gelukkig keerde langzaam het tij (eigenlijk het weer) en werd het humeur weer ook wat beter.

Vandaag is de eindbestemming Beauvoir, vlak bij mont st.Michel. baai

We kiezen er voor om bij Plurien een uitstapje te maken naar een van de mooie kapen, die de noord-Bretonse kust rijk is. De Cap Frehel.

Dat was de moeite waard. We konden daar op diverse plaatsen goed parkeren om een wandelingetje te maken. En het was er heerlijk rustig. Op die momenten liet het weer zich gelukkig net van zijn goede kant zien. Verder zijn we via de D786 verder gereden naar St. Malo. Best een flinke stad en erg druk. We moesten gedeeltelijk daar doorheen om op de weg langs devan Mont st. Michel te komen. Dat stadse verkeer waren we wel wat ontwend. Langs deze mooie baai werd het weer weer wat beter en kwam ook de zon door.

Bij een vlak strand werden lessen gegeven in het strandzeilen. Op deze plek konden we ook onze lunch gebruiken.

Al gauw konden we de Mount in de verte zien schemeren.

In Beauvoir is onze camping gelegen. Het was er al erg druk, maar we konden nog een aardig plekje krijgen met een optie op nog een nacht. De bereikbaarheid van de plekken was ook hier niet best, dat koste nogal wat moeite. Maar het lukte zonder schade..

De volgende camperaar had minder geluk, die zat met zijn dak tegen het zonnescherm van het tegenoverliggendevakantiehuisje met flinke schade als gevolg.

Na het installeren zijn we nog even op de fiets het dorp wezen verkennen.

Hiervandaan loopt een vrij fietspad naar Mont st Michel. We zitten hier 4 km van de Mont vandaan.

Dus als het weer meezit (en dat wordt door 2 weerstations beloofd) gaan we morgen op de fiets naar Mont st Michel.

Wie weet!!!

• 10 Mei 2023 - 22:55

Hannie:

Dat klinkt optimistisch.

maar soms valt het mee en soms tegen.

ik liep vanavond naar een vergadering ( die er niet was , maar morgen) erg dreigende wolken, veel regen gevallen.

en laathetnou licht worden, warm maar wel af en toe mini- spatjes.

top.

• 10 Mei 2023 - 23:10

R En N :

Hé, uiteindelijk dus toch een geslaagde dag. Hopen dat morgen de voorspellingen uitkomen.

Één ding is zeker;” morgen is alles anders!”

Succes.

• 11 Mei 2023 - 09:13

EenS:

Troost je, hier is het weer niet veel beter……….

• 11 Mei 2023 - 11:32

Jaco:

Wat reizen jullie toch door een mooie streek: mooie stadjes en veel kust. En dan op weg naar die prachtige Mont st Michel……geniet er maar van!