Dag 15 0606 Entrevaux - Reisverslag uit Entrevaux, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 15 0606 Entrevaux - Reisverslag uit Entrevaux, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 15 0606 Entrevaux

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

06 Juni 2016 | Frankrijk, Entrevaux

Dag 15 0606 Entrevaux
Vandaag is (Schoon)zus Jenny jarig. Van harte gefeliciteerd!!!!
De dag begint prachtig, dus we blijven vandaag hier op camping Du Brec. Een vers baguetje, een eitje en een kopje thee, heerlijk in het zonnetje buiten.
We gaan vandaag naar Entrevaux, een heel oud stadje in de buurt. Via een mooi wandelpad konden we er vanaf de camping naartoe lopen. Een prachtige wandeling. Langs de bedding van de rivier de Coulomp. De rivier stroomt in een smalle geul midden in de steenachtige bedding, die heel breed is. Dat geeft te denken over de hoeveelheid water die er op andere tijden doorheen kan stromen….
Langs het pad groeit de wereld aan bloemen en planten. Het ruikt er naar thijm. Ans is druk in de weer om dit moois te fotograferen. De aahs en oohs zijn niet van de lucht. Ook schieten er her en der hagedisjes het pad over. Na ruim een1/2 uur komen we bij de poort van de stad Entrevaux. Een prachtige heel oude ommuurde stad, die op de helling van een berg is gebouwd. Nauwe steile straatjes lopen kriskras door elkaar, dalen en stijgen. Zo smal dat je met gespreide armen beide wanden kunt aanraken. De kathedraal wordt natuurlijk ook bezocht. Eenmaal binnen zie je helemaal niks behalve het overdadig versierde altaar, zo donker is het. Het duurt even voor dat de ogen eraan zijn gewend en dan is het erg mooi. We slenteren een tijd rond en maken veel foto‘s. Op de terugweg naar de camping volgt het zelfde ritueel als op de heenweg.
eenmaal terug op de camping doen we verder niet veel. Ans doet een wasje, we maken een praatje met de buren in een vouwwagen en met de andere buren met een Tabbart Baroness van bijna 9 meter met een Nissan Patrol ervoor. Deze laatste heeft het maar moeilijk met zo’n grote caravan zonder mover, hij kan bijna nergens terecht, de stumper…
In de loop van de middag betrekt het en gaat het regenen met een paar klappen onweer. Dit lijkt het vaste weerbeeld op het ogenblik, ’s morgens mooi, ’s middags regen en ’s avonds weer droog. Koud is het niet was het eind van de middag 25 graden, nu om 2100 uur is het nog 17 graden, maar wel vochtig.
Nu is het tijd om de blog te verzenden. Ik zal er ook een paar foto ’s bij doen van gisteren en vandaag.
Morgen naar de Verdon…

• 07 Juni 2016 - 09:43

Ad:

Heel mooi allemaal. Heb je ook ski's bij je?
    Groetjes,
    Ad

• 07 Juni 2016 - 16:20

Ronald & Nicole:

Hoi Ans en Wim,
    Mooi reisverslag (vorige dag) Reed bijna zelf de weg mee met alle spanning daarbij zo dicht langs de afgrond.
    En mooi plaatjes, die foto's. Het is te lezen dat jullie genieten. Ga zo door!
    Veel plezier en goede voortzetting van deze reis. Gr

• 07 Juni 2016 - 23:04

Jenny:

Hoi lieve mensen,
    Welbedankt voor jullie verjaardagswensen, ik heb het fijn gehad. Ik geniet ook van al jullie reisverslagen, het is er alleen tot nu toe niet van gekomen om er op te reageren, omdat ik ze doorgaans pas rond middernacht lees, wanneer ik voor het naar bed gaan mijn mail nog even bekijk. Het is dan te laat om nog iets terug te schrijven. Bij jullie foto's heb ik ook zitten ooh-en en aah-en, wat is het er prachtig! Ik ben heel benieuwd naar alle andere foto's die jullie hebben gemaakt, ik hoop ze wanneer jullie terug zijn te komen zien!
    Groetjes en liefs van ons allemaal, Jenny.