Dag 38 17 juni 2018 oberammergau - Reisverslag uit Oberammergau, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 38 17 juni 2018 oberammergau - Reisverslag uit Oberammergau, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 38 17 juni 2018 oberammergau

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

17 Juni 2018 | Duitsland, Oberammergau

Dag 38 17 juni 2018 Oberammergau

Vandaag gaat de reis naar Oberammergau.
Het is vandaag iets minder zonnig dan gisteren, maar wel lekker.
Om 10.45 uur verlaten we de camping.
Omdat er niet zoveel wegen leiden naar het westen gaan we het eerste deel van de reis via de snelweg. Deze leidt langs de Chiemsee, waar ze een heel lange parkeerplaats hebben, vlak langs de CHiemsee ligt en waar langs je kunt parkeren met aussicht op de see.
Handig en mooi. We drinken gelijk een bakske en kijken naar de vele zeilboten op het meer en de prachtige eenden op het water, die we niet helemaal thuis kunnen brengen. Het lijken mandarijneenden maar toch ook niet helemaal.
Vanaf de snelweg de 34 via de 307 naar de Egersee. Daar is het zondags druk met dagjesmensen. Sommigen in Dirndljurken en lederhosen, dus op zijn zondags. Overal weer die leuke huizen met veel geschilderde taferelen.
We kriskrassen door de dorpjes en langs de See. Als we de see zijn gepasseerd vinden we een mooie parkeerplaats in Kreutz. Een startpunt voor veel fiets (mountainbike) routes in de bossen en heuvels, vlak bij een mooie rivier. ER zijn hier veel van dit soort parkeerplaatsen, waar in het weekend veel gebruik van wordt gemaakt.
De 307 brengt ons verder naar het westen. Voorbij de Sylvensteinstausee, splitst de 307 zich af als een Mautweg voor verkeer van max. 4 ton. Het wordt een tolweg, waar in het begin handmatig tol wordt geheven om door te mogen gaan. Wij moeten als camper 7 euro afdragen.
De weg wordt ineens een stuk smaller, maar zo verschrikkelijk mooi. We rijden door het dal van de Isar. Om stil van te worden. Overal parkeerplaatsjes om even uit de auto te gaan om wat te wandelen en te genieten. En dat doen we dan ook. Je zou hier een hele dag door kunnen brengen.
De bodem van het dal is bedekt met bijna witte steen (grind), waar tussen de Isar zich een weg baant, omringd door hoge bergen. Het is een bizar en verschrikkelijk mooi gezicht en je kunt er ook in/op lopen.
Langs de bedding liggen mooie alpenweitjes met verschillende soorten orchideen en andere mooie bloemen, Ans op tilt…
Het duurt een tijd voordat we de 15 km die de weg lang is uitgereden zijn. Dit was wel het mooiste stukje van onze reis tot nu toe.
Vanaf Wallgau loopt de weg naar Garmish-Partenkirchen. In Garmish zien we nog de beroemde Springschans van het nieuwjaars schansspringen van de TV.
Via een 2500 m lange tunnel gaan we verder naar boven naar de 23 waar we omstreeks 17.00 uur de camping in Oberammergau bereiken. Een saaie, wat troosteloze camping, waar we op een camperplaats gaan staan aan het begin van de camping, met stroom uit de muntautomaat. We zijn beter gewend, maar vooruit voor een nachtje. Mooi weer is het ook niet de bewolking rukt op.
We lopen nog wat rond voor we de camper induiken en zien een hans en grietje huis, met geschilderde voorstellingen uit het sprookje. ER is ook nog een roodkapjeshuis en een zevengeitjeshuis.
Verder zit iedereen aan de buis gekluisterd en zien die manshaft verliezen van Mexico.
Tijdens het eten begint het vies te regenen.
WE zijn bezorgd over zwager Dick (van Jenny), die vrijdag lelijk is gevallen en maandag moet worden geopereerd.
Morgen naar de Bodensee.

• 18 Juni 2018 - 15:06

Elly:

O, wat klinkt dat mooi!
    wat een prachtig gebied ook he?

groetjes, J&E