Dag 10, 11, 12 Alpe d Huzes - Reisverslag uit Huez, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 10, 11, 12 Alpe d Huzes - Reisverslag uit Huez, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11, 12 Alpe d Huzes

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

03 Juni 2016 | Frankrijk, Huez

Dag 10,11, 12: 1, 2, 3 06 Alpe d’Huzes
01 juni
Laat opgestaan en gezamenlijk uitgebreid ontbeten in de partytent die Sacha en Kelly hadden meegenomen.
Na het ontbijt zijn Sacha, Kelly en Thom naar Le Bourg d’Oisans gereden om uit te vogelen hoe eea morgen in zijn werk zou moeten gaan. In de tussentijd zijn Ans en ik met de honden wezen wandelen langs de rivier. Deze rivier staat in verbinding met de Centrale Hydraulique bij het nabij gelegen stuwmeer. Het is een klein stroompje van ca 2 m3/sec, maar als de centrale in werking wordt gesteld stroomt er 32 m3/sec door en verandert de rivier drastisch. Vandaar alle waarschuwingsborden.
’s Middags zijn we gezamenlijk naar Le Bourg gegaan en hebben kaartjes gekocht voor de skiliften voor morgen om op de Alpe te kunnen komen. Vandaag kunnen we nog de 21 bochten vlogen naar boven in de auto en dat doen we ook. Het is nog steeds droog, maar boven op de berg, waar het skigebied ligt is het koud, winderig en begint het te spetteren. We lopen toch de groene piste op, die drassig is en vol met mooie bloemen: Gentiaan, blauwe gentiaan, connoelje, crocussen, dotterbloemen enz. een eindje verder ligt nog sneeuw en daar moet Thom natuurlijk naar toe. Wij ook dus. De hondjes mogen los en die hebben de tijd van hun leven. Na verloop van tijd zien ze er niet meer uit en gaan we weer terug naar de auto en dalen de berg weer af. De bochten zijn behangen met reclame en allerlei foto’s en teksten over dierbaren. Dat geeft een heel apert gevoel.
Terug op de camping is het droog en drinken we wat. Kelly, Thom en ik gaan nog een stuk wandelen, daarna gaat de BBQ weer aan. Na het eten vroeg naar bed want Kelly, Sacha en Thom willen bij de start aanwezig zijn en die is om 04.30h.!!

02 juni
De dag van de Alpe d’Huzes.
Sacha, Kelly, Thom en Isar vertrekken al vroeg, wij slapen nog even uit. Ze waren aanwezig bij de start in Le Bourg. Daarna als een speer naar het skiliftenstation in OZ. Dat is een half uur rijden. Vanaf OZ waren de skiliften voor één dag weer in werking gesteld speciaal voor de Alpe d’Huzes. Vanaf Oz is het nog 20 minuten met de skilift naar Alpe d’Huez en daar vandaan nog een kwartier lopen naar de finish. Nick moest deze reis in omgekeerde richting doen om van de finish weer naar de start te geraken, want hij mag vanwege zijn jonge leeftijd niet over de weg afdalen. Dat kost dus een hoop extra tijd. Sacha cs hadden de finish van Nick net gemist dus bleven ze wachten tot de tweede beklimming. Nadat deze succesvol was afgerond kwamen ze weer naar de camping terug, waar wij inmiddels de lunch klaar hadden. Boven op de berg was het droog maar wel koud. Vervolgens zijn we met zijn allen naar de skiliften gereden, wij met de bus om Sacha cs de gelegenheid te geven om zo lang ze wilden boven te blijven.
Het was een behoorlijke slingerweg naar de liften. Bus op de parkeerplaats gezet een de liften in. Dat was een hele belevenis. Prachtig uitzicht… ik heb genoten!!! Ans niet want die vond het doodeng. Met de hondjes ging het goed.
Boven op de berg gelopen naar de finish waar het een drukte van belang was en soms emotioneel. Iedere finisher werd door de speaker verwelkomd. We zijn een paar honderd meter voor de finish gaan staan om Nick niet te missen. Hij had net gemeld dat hij voor de 3e keer was gestart. Dan duurt het wachten lang. Toch was het bijzonder de lopers en fietser te zien langs komen van heel verschillend pluimage. Fietsers waar het appeltje/eitje is. Fietsers met een postuur waar mee wandelen als lastig was, geemotioneerden, blije mensen, wandelaar en hardlopers kinderen, jonge mensen oude mensen.
Eindelijk kwam Nick voor de derde keer boven met een brede smile, wat waren we trots.
Wij snel naar voorbij de finish om hem te feliciteren. Hij had nog veel bravoure en wilde nog wel verder fietsen. Inmiddels was het wel koud geworden en begon het te regenen. Dat was wel sneu.
Thom, Ans, Isar en ik zijn weer terug gegaan naar de camping. Sacha en Kelly bleven boven.
Zij zijn nog naar de laatste start van Nick gegaan. Zijn VIERDE! Ook die heeft hij nog gehaald. Meer dus dan verwacht of gehoopt.
GEWELDIG HOOR!
Wij hebben deze feestelijke dag afgerond met pizza’s en wijn. In de tent in de regen.
03 juni
We zijn vroeg opgestaan:
Na een gezamenlijk ontbijt in ons campertje hebben we om 08.15 de kinderen uitgezwaaid. Die zijn weer naar huis, we hopen op een veilige thuisreis.NB om 18.00 uur waren ze weer veilig thuis..
Wij blijven vandaag nog hier. Vooral niets doen en kijken waar we morgen heen gaan. Hopenlijk naar goed en lekker weer….

• 03 Juni 2016 - 22:25

Marianne:

Onze complimenten voor Nick! Wat fantastisch goed gedaan

• 03 Juni 2016 - 23:20

Katri En Henk:

Een geweldige prestatie van jullie kleinzoon. Prettige vakantie verder

• 03 Juni 2016 - 23:49

Hans En Karin:

Echt super van Nick, 4x naar boven!!

• 03 Juni 2016 - 23:54

Cor En Jacqueline:

Hoi
    Chapeau voor nick wat een prestatie, en dat jullie daar bij waren vast een hele belevenis.
    Ga nu idd het mooie weer maar eens opzoeken ergens in het zuiden
    Rij voorzichtig en veel pleziet
    Liefs jacq

• 04 Juni 2016 - 16:33

Ad Van Wijk:

Beste mensen,
    Jullie kunnen trots zijn op jullie kleinzoon. Gefeliciteerd en nu met een opgewekt gemoed verder naar het zuiden waar misschien de zon lonkt.
    Groetjes,
    Ad