15 Four seasons in one day - Reisverslag uit Tarland, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 15 Four seasons in one day - Reisverslag uit Tarland, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

15 Four seasons in one day

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

28 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Tarland

15 four seasons in one day
28 mei 2015
Er is een ding dat wisselvalliger is dan het weer; dat is het Schotse weer. De Schotten hebben daar enkele vermeldenswaardige wetenswaardigheden over:
“We have four seasons in one day” en “If you don’t like our weather…just wait one minut”.
Beide uitspraken kwamen vandaag uit en we hebben er erg van genoten!
Er was zon, er was regen, er was hagel, kou en warmte (in de camper dan). Omdat het zo wisselde, was de regen ook niet zo erg, want we wisten dat het zo voorbij was.
Het was vandaag een topdag!!!
Hier doen we het tenslotte voor, de highlands op zijn mooist.
Vanaf onze camping gingen we via Crief de A 822 op naar Dunkels. Vooral het eerste deel was geweldig. Eerst waren we een beetje angstig voor de duistere wolken, leigrijze lucht, nevels over de bergen en het gieten van de regen en hagel. Het was ook nog koud. En zie…10 minuten later was de hemel blauw, alsof het altijd zo was geweest. We konden het ruige schotse landschap in volle glorie bewonderen. De weg was smal maar breed genoeg en er was nauwelijks verkeer en er waren veel parkeerplaatsen, zodat we vaak konden stoppen om de kijken en te genieten, want het kon ook maar zo weer volledig dichttrekken en gaan plenzen. Dit fenomeen heeft zich vandaar wel 5x herhaald, waarbij gelukkig de zonnige periodes beduidend langer aanbleven dan de regen.
Vanaf Dunkel de A 63 op. Die A 63 leek meer op een kleine provinciale weg, dan op een autoweg en dat was nou juist zijn charme. Ook hier weer weinig verkeer, maar wel af en toe de berm in als te tegemoetkomer breed was.
Onderweg hebben we nog een boswandeling gemaakt.
Het laatste gedeelte van de weg tot Breamer “The Devils elbow” was helemaal geweldig mooi en ruig en een korte hagelbui versterkte het duivels effect.
De eerste roedel herten werd ook daar gesignaleerd. Op de bergen, die hier tot over de 900 m reiken liggen nog sneeuwresten. In de winter wordt hier veel geskied.
In Breamer besluiten we door te rijden naar Tarland, waar we 15 jaar geleden ook hebben gekampeerd in ons fietstentje. Onderweg is het landschap wat bossiger. Ook een stuk chiquer vinden we. Nu dat komt omdat het koninklijk huis daar een zomerresidentie heeft en dat trekt chique aan.
Om vijf uur zijn we op de camping. .” Nothing has changed” zei de campingbaas bij het inchecken.
Het ziet er nog steeds het zelfde uit als in onze herinnering.
we maken omdat het mooi weer is, nog eens de wandeling, die we 15 jaar geleden ook maakten. Hij leek nu wel langer te zijn..
we gaan nu gauw eten en daarvoor stuur ik de blog vast weg.
Cor en Jaqueline sterkte met Cors rug en behouden thuiskomst het weekend.
Sonja en Eric ook behouden thuiskomst en was de auto en caravan maar weer lekker schoon volgende week.
Morgen nog hoger.

• 28 Mei 2015 - 22:15

Lies:

Wow , dat klinkt goed !!
    xxx

• 28 Mei 2015 - 22:43

Henk En Katri:

Vandaag hebben we bericht ontvangen dat mijn broer Jan in Canada is overleden. Zijn gezondheid ging de laatste weken al langzaam achteruit, vanaf zondag verslechterde de situatie snel. Afgelopen dinsdag hebben we hem nog aan de telefoon gehad. Woensdagavond is hij te midden van zijn vrouw Carolyn en zijn 4 kinderen in alle rust overleden. De crematie zal in kleine kring plaatsvinden.
    Eind juli, begin augustus wordt er een herinneringsbijeenkomst voor Jan gehouden. Wij zullen die ook bijwonen en daar een korte vakantie in Nova Scotia aan vastknopen.
    Komende zondag hopen we naar Kroatië te vertrekken.
    Geniet verder van jullie tocht in Schotland

groet Katri en Henk

• 31 Mei 2015 - 15:53

Eric & Sonja:

Beste luitjes, mooi verhaal weer in de blog. Tja, dat lijkt Schotland wel waar jullie zijn, af te meten aan het weer......wij zijn intussen weer thuis gekomen op vrijdag middag rond 15:00 uur na nog twee dagen in Arlon doorgebracht te hebben. Herfst in Nederland op het moment, voor jullie natuurlijk heel herkenbaar. Om 16:00 uur begonnen we met uitpakken van de caravan, om 17:00 uur halsoverkop naar de huisarts omdat Sonja gevallen was in onze eigen tuin, nadat we dus net 3200 kilometer zonder kleerscheuren achter de rug hadden, om 18:00 in Breda foto's maken, om 19:00 uur in het gips, gebroken elleboog gewricht. Om 20:00 weer thuis.........we genieten in ieder geval er ook weer van thuis te zijn, vooral ik, caravan verder uitpakken, de was doen, Sonja helpen.........en ga zo maar door! Maar Sonja houdt absoluut de moed erin en kijken alweer uit naar de volgende vakantie. Geniet verder van de mooie vakantie!
    Groetjes E& S

• 31 Mei 2015 - 21:55

Cor En Jacqueline:

Hoi vrienden

Ook wij zijn weer thuis, hadden we op de heenreis een verrassing van 6 haarspeldbochten naar beneden, dachten we een betere terugweg gevonden te hebben, maar helaas route barree ivm een wandeltocht in diekirch, eerst keren op een smal weggetje, daarna toch maar op naar de haarspeldbochten maar nu naar boven, en dat ging gelukkig goed, verder een goede reis gehad, kon ik even uitrusten na het afbreken en opruimen van de luifel, ja helaas zat Cor in een stoel, thuisgekomen heb ik de caravan op zijn poten gezet en uitgepakt en wat daar verder bij hoort, ben bijna weer aan vakantie toe,
    Nu direct Cor nog even masseren en voor de rode lamp zetten en dan maar vroeg naar bed, hopelijk neemt de fysio het morgen weer van mij over.

Liefs cor en jacq