Dag 23 8 mei 2024 Gairloch - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 23 8 mei 2024 Gairloch - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 23 8 mei 2024 Gairloch

Door: Ans en Wim

08 Mei 2024 | Verenigd Koninkrijk, Gairloch

Dag 23 woensdag 8 mei 2024Gairloch

De wind giert om de camper, de regen klettert tegen de wanden en het dak als ik deze avond start met mijn blog van vandaag.

Binnen is het lekker warm,de afwas is gedaan, Ans schenkt lekker koffie in .

Wat een verschil met vanochtend.

Het was een stille nacht. We stonden op de camperplaats met een stuk of 8 campers, zonder veel geraas. Op de weg waarboven de camperplaats is gesitueerd rijdt nauweliks verkeer.

We slapen als roosjes en worden monter wakker. Het zonnetje schijnt en de temperatuur wordt langzaam aangenaam.

Een prachtig begin van de dag.

Er valt weinig meer te doen dan wassen, aankleden, ontbijten en bed opmaken.

Wel moet even het oliepeil worden gecontroleerd, want de display gaf een melding. Er bleek gelukkig niets aan dehand, met de peilstok gemeten was het oliepeil prima. De boordcomputer heeft het wel vaker mis, nu dus ook.

We vertrekken voor een reis naar Gairloch, waar we op een camperplaats mikken aan de haven.

Lekker weer en goed humeur nemen we mee op reis.

Het eerste traject is van Elphin naar Ullapool, over de A835. Een niet ze drukke weg.De omgeving verandert alweer een beetje. Het wordt wat bergachtiger en er vershijnen veel meren en meertjes tussen.

Als we Ullapool naderen hebben we een mooi uitzicht op Loch Broom. In Ullapool zoeken we de Tesco om boodschappen te doen. Het is er best druk en we moeten op een grote P naast die van de Tesco parkeren. Betaald! Bij de p-automaat sta ik wat te tobben tot een aardige wat oudere mevrouw mij voordoet hoe zij een kaartje koopt. Met een muntstuk. Met de betaalkaart lukt het niet, dus pakt ze een pondstuk uit haar potemonnai en koopt voor mij een kaartje. gratis en voor niks.

Dat is nou Schotse vriendelijkheid!

Over de Tesco valt weinig te vertellen, we doen de boodschappen en ruimen die op in onze busjes en verder gaat de reis.

Op een P een eindje verder drinken we ons eerste koffie bij een riviertje met een erg leuk bruggetje.

Dan gaan we weer verder en draaien de A 832 op.Even voorbij de Falls of Measach (die we niet konden zien) stoppen we voor een lekker broodje van de Tesco. Helaas weer zonder karnemelk (Buttermilk) dat hier nauwelijks te krijgen is.

Als bonus zien we nog een drietal langharige berggeiten, een prachtig gezicht.

Het landschap verandert dramatisch. Rotsachtiger, dreigende bergen, diepe kloven, zo hadden we het nog niet gezien. Langs en door het Dundonnell Forest.

Een berg van meer dan 1000m doemt op, de An Teallach. Het wordt een woest landschap met aan de rechterkant het Little Loch Broom. Bij de prachtigeGruinard Bay met daarin het geheimzinnige Gruinard island verslechtert het weer. Het begint te waaien en even later ook te regenen.

Ter hoogte van Loch Ewe, ook met een geheimzinnig eiland en mooie uitzichtpunten,, stoppen we nog even voor een bakske en besluiten toch maar een gewone camping op te zoeken, de P bleek vanaf 1 mei gesloten voor overnachting en met het inmiddels stormachtige weer voel ik me in zo'n omgeving toch net wat prettiger dan op een eenzame P.

Daarna rijden we Gairloch binnen en vinden al snel de beoogde camping, waar we 9 jaar terug ook hadden gestaan en flink is opgeknapt.

Het is er al flink druk, maar we hebben nog een goede plek om te staan, met electriciteit. Op gras, maar volgens de vriendelijk beheerder gaat dat prima met deze ondergrond.

In de stromende regen installeren we ons, drinken er eentje op, maakt Elly lekker eten, doen Jan en ik de afwas en gaan we ieder naar ons eigen plek, met het e-kacheltje aan.

Nu de blog af is is het nog steeds smerig weer en harde wind.

We blijven dus lekker binnen, voor de blog hoeven we de deur niet meer uit.

Nu lekker slapen!

Morgen hopelijk beter weer en dan richting Skye!

• 09 Mei 2024 - 20:46

R En N :

Nu ik reageer op deze blog is het 20:42 uur. Ik geloof heel veel maar dat jullie nu al gaan slapen??

Jammer dat het nu zo slecht weer is geworden bij jullie, hier is het gelukkig het tegenovergestelde.

Goede rit morgen naar Skye.