19 na regen komt.... - Reisverslag uit Scourie, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 19 na regen komt.... - Reisverslag uit Scourie, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

19 na regen komt....

01 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Scourie

19 Na regen komt…..
01 juni 2015

Vannacht hebben we niet zo goed geslapen. De wind wakkerde behoorlijk aan en het goot van de regen. Vanochtend bij het opstaan was het even droog en zonnig en daarna nog een uurtje regen. Toen we uiteindelijk omstreeks 10.30 vertrokken scheen de zon en waren er wilde luchten.
vandaag hebben we een sightseeing in gedachten via een aantal singeltrack-roads dwars door de highlands om uit te komen in Scourie, vlak bij het eiland Handa, waar we 15 jaar geleden een prachtige vogelexcursie hebben gedaan.
Met prachtig weer dus vertrokken we, eerst de weg langs Loch Eriboll, die we gisteren met minder goed weer en in de omgekeerde richting hebben gereden. Dat ziet er toch weer heel anders uit dan gisteren.
In Tongue gaan we de A 836 op. Het lijkt een herhaling van zetten, uitdrukkingen en omschrijvingen. Het is te mooi voor woorden, dat verlaten land, waar (bijna) niemand woont, nauwelijks verkeer is en stil is. We rijden langs hoge bergen, soms met nog wat sneeuw, brede vlaktes met alleen hei, mooie riviertjes en dit alles in een prachtig zonnetje en mooie wolkenpartijen.
Gelukkig voor Ans zagen we ook weer wat herten, nu van een wat lichtere vacht. Schapen waren er bijna niet.
Wel wat meer campers.
Bij Colabol gaan we de A 838 op, ook singletrack. Even verderop lunchen we met een kopje kippesoep, broodjes hebben we niet meer.
Het eerste deel van de A 838 is wat minder interessant. Er is vrij “veel” bewoning langs dit stuk. Even verderop wordt het weer prachtig met veel ruig gebergte en overal stukken water.
Het weer wordt helaas weer wat slechter, de bewolking neemt toe en de temperatuur zakt.
Bij de Laxford bridge gaan we linksaf naar Scourie, waar we snel de camping vinden.
Weer geen free wi-fi, maar er is via pay-pal wel wifitijd te koop. Vanavond zal blijken of dat gaat en of jullie de afgelopen 4 blogs zullen krijgen. Anders nog maar ff wachten.
We vinden een plek direct aan de baai. Een schitterend uitzicht wel scheidt slechts een laag houten hekje ons van de rand van de baai, die ca 15 meter steil naar beneden gaat. Voor Ans (maar ook mijn) geruststelling worden alle wielen voorzien van keggen, de handrem goed aangetrokken en de moto in de achteruit versnelling. Het waait flink, maar de weerverwachting voorspelt in de avond en nacht een afnemende wind. We gaan een eindje wandelen en bezoeken de plaatselijke Spar. Bij terugkomst waait het al een stuk harder. Om 19.00 uur waait het zo hard, dat de camper schudt en wij ons op deze plek toch wat kwetsbaar gaan voelen. We kijken uit naar een andere plek en vinden die een eindje verder. Ook de andere camperaars van ons perceel zoeken een beter heenkomen. Tenten staan te wapperen in de wind. We zijn benieuwd hoe het gaat.
Voorlopig zitten we goed, is het eten bijna klaar en de blog ook weer af.
Morgen zakken we af naar het zuiden, storm en regen dienende…… De voorspellingen zijn vrij goed, maar daar koop je niet zoveel voor.
dat zien we morgen dan wel weer…

• 01 Juni 2015 - 22:14

Sonja & Joop:

Hoi,

Mooie verhalen.
    Ja, het weer zit niet mee.
    Maar dat kun je verwachten in het Schotse, toch.
    Hier is het trouwens niet veel beter. Nog steeds kil en onaangenaam.
    Mogelijk in het weekend beter.

Overigens ik wist niet dat je Black Pudding lekker vind. Getverrrrrr......

Doe voorzichtig en geniet er van.

Kusjes van ons.

• 02 Juni 2015 - 15:50

Lies:

Leuk die verhalen , je mist ze als ze een dagje langer weg blijven.
    Ja , ook met regen kun je genieten van de natuur , maar dan is het wel prettig dat jullie zelf lekker droog blijven !
    Het geeft wel een heel andere vieuw , soms zelfs spectaculairder ( raar woord ) . Kan het me helemaal voor de geest halen : grote donkere bergen , met daarom heen van die kolkende dreigende wolken .

Geniet met volle teugen !
    Hier is het ook pet , maar........................ze zeggen dat het snel beter wordt .