Dag 14 29 april 2024 - Reisverslag uit Dornoch, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 14 29 april 2024 - Reisverslag uit Dornoch, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 14 29 april 2024

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

29 April 2024 | Verenigd Koninkrijk, Dornoch

Dag 14 maandag 29 april 2024Dornoch

Zonet krijg ik bericht dat de e-mailverzending van de blogverslagen weer is hersteld en dat ieder weer op de juiste wijze wordt geinformeerd. Sommige verslagen in veelvoud, maar dat is beter dan geen. Hopelijk is het probleem nu verholpen.

Over vandaag is geen uitvoerig, bloedstollend, aangrijpend of overweldigend verslag te schrijven.

Vandaag is een reisdag waarin we vooral een eindje verder in Schotland willen geraken.

We hebben lekker geslapen op deze rustige camperplaats, waar er slechts nog 1 campertje bij is gekomen.

De beheerder was gisteren langs geweest, maar ons niet aangetroffen, dus had hij een briefje met een betaalverzoek onder de ruitenwissers gestoken. Voor ons vertrek kwam hij toch nog even langs, dus hebben we hem contant betaald.

Onze reis gaat vandaag naar Dornoch waar ze twee plaatsjes voor ons vrijhouden.

Het weer is redelijk, droog maar somber. In de loop van de dag klimt ook de temperatuur naar voor deze vakantie ongebruikelijke waarde van 15 graden, maar later is er vooral regen.

Enfin we starten de reis met een rit langs Loch Ness. Het Loch is helaas vaak verstopt achter de bomen, dus konden we Nessie ook niet spotten. De andere zijde van de weg was rotsachtig met bos en gaspeldoorn.

Bij de beroemde kasteelruine Urquhart Castel draaien we de parkeerplaats op om de ruine te bekijken. De grote parkeerplaats was stampvol met bussen en personenauto's. De bewaking hield ons aan: zonder online booking konden we er niet in, dus wij weer gauw weg.

In Drumnadrochit zien we tot vreugde van Jan een Essostation, waar de de tank vol gooien met diesel, maar niet voordat een Schot voorons zijn tank had gevuld, eerst een jerrycan vol en die weer leeggieten in de tank. Daar zat dus weinig 'schot' in.

Daarna naar de COOP voor de boodschappen.

De wegen A 833 en A 866 waren mooie smalle wegen met veel kronkels en hoogte verschillen, we kwamen tot ca 250 m. Bos aan beide kanten.

Leuk om te rijden, hoewel het wegdek best een opknapbeurt kon gebruiken. Er waren dan ook veel wegwerkzaamheden met rijbaanbegeleiding door verkeerslichten.

Onderweg drinken we koffie en later bij Dingwal lunchen we.

Het weer wordt steeds somberder en de regenradar voorspelt langdurige regen, die dan ook komt.

We besluiten de rest van de reis via de A9 te rijden in plaats van de kleine weggetjes met een groen randje.

Het wordt smerig weer en dat is het nog steeds als we na 125 km bij de camping komen. Een vrij grote camping in de duinen, pal aan de Dornoch Firth.

Na een vriendelijke ontvangst kunnen we onze busjes op een graspitch naar keuze zetten. Dat is even uitkijken, want de bodem is niet vlak, maar wel glad van de regen en we willen morgen zonder veel problemen weer weg komen.

Na de borrel gaat Elly aan de rol met wraps voor het eten en zoeken wij uit hoe we morgen gaan rijden.

Na het heerlijke eten, de afwas, wandelen naar het strand (het is inmiddels droog), bloggen en dan lekkerslapen.

Morgen naar het eerste en laatste huis: John o Groats.

• 29 April 2024 - 23:35

R En N:

Jammer van het weer. Je wist het en toch valt het een beetje tegen. Zo gaat dat. Droog en soms een zonnetje doet het altijd net even beter.

Een reisdag zonder al te veel gekke dingen. Flink wat kilometers gemaakt. Zo gaat ie goed. Op naar morgen.

• 30 April 2024 - 08:41

E&S:

Ja, Schotland en dan geen regen……………dat is als Casablanca in de sneeuw…..blijven weer mooie plaatjes