Dag 16 vervolg - Reisverslag uit Kröv, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 16 vervolg - Reisverslag uit Kröv, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 16 vervolg

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

26 Augustus 2023 | Duitsland, Kröv

Dag 17 25 augustus 2023 Laatste dag Samen rijden

Oplettende lezertjes kennen nog de uitdrukking: Vandaag is morgen gisteren.

Met dat in het achterhoofd moet je deze blog vandaag maar over gisteren lezen.

Vandaag een beetje weemoed. Voor deze vakantie is het alweer de laatste gezamenlijke reisdag.

Morgen gaan we gaan de afzonderlijke campertjes, met hun eigen bemensing, ieder hun eigen weg. Tot we weer gezamenlijk gaan.

We gaan vandaag naar de Moezel om die een heel eind stroomopwaarts te volgen. Om daan te komen moeten we eerst Koblenz (en de Rijn) passeren. Daarvoor gaan we het eerste deel van de reis via de grote weg. Dan moeten we eerst via de kleine wegen hier de snelwegen nog bereiken.

We nemen afscheid van de prachtige CP in Weilmunster en stoppen een vrijwillige bijdrage in de daarvoor bestemde bus. Na de noodzakelijke boodschappen in de plaatselijke Super vertrekken we.

jan en Elly rijden tot de Moezel voorop, daarna wij.

Dat gaat voorspoedig en al snel zijn we op de 44, die ons naar Koblenz leidt. Via wat afslagen en op- en afritten geraken we de Rijn over en via een enorme bocht komen we dan eindelijk aan de rechteroever van de moezel.

Altijd weer een prachtig gezicht ondanks het sombere weer met af en toe regen. De veelal met wijngaarden bedekte bergwanden aan beide zijden. Heel imposant ook.

De weg is smal en kronkelt met de rivier mee. We rijden met een kalm gangetje in zuidwestelijke richting. Veel campings aan beide zijden, die mutje vol staan met caravans (veel vaste plaatsen) en rijen met vooral witte, grote campers.

De aan de Moezel liggende stadjes zijn ook erg druk met toeristen.

Op een lege parkeerplaats van een wijnboer drinken we koffie. Zo rijden we een heel stuk de Moezel op (stroomopwaarts dus want de Moezel mondt uit in Rijn bij Koblenz en rijden wij dus tegen strooms. Soms aan de ene kant met de Moezel rechts, dan aan de andere kant met de Moezel links.

Bij Cochem is het een drukte van jewelste. Het lijkt wel Valkenburg aan de Moezel, een kompleet pretpark, wandelstraten, veel mensen op straat. Winkels, eettenten, drinktenten..

Nu is het niet overal alleen maar toeristenjolijt. De omgeving is ook prachtig om te zien. De wijngaarden, de bvele burchten en ruines en prachtige dorpjes met dito huizen en straatjes.

Omdat we de kronkelende Moezel volgen maken we veel kilometers en duurt het geruime tijd voordat we bij Krov komen, waar de beoogde camping is. De TomTom stuurt ons naar een straatje dat dood blijkt te lopen. Een buurt bewoner kent blijkbaar dir toeristengedrag en geeft aan dat we een straat te vroeg zijn afgeslagen. We mogen wel zijn erf gebruiken om te keren.

Op de camping stond de bijzondere en vriendelijke baas ons al op te wachten, wees ons naar de veldjes en we mochten eerst een plekje uitzoeken op het natte gras. Het was een wat rommelige camping met gras waar Ronald zich voor zou schamen, maar we slaagden er toch in een goede plek te bemachtigen. Omdanks de regen van vandaag en vorige dagen was het gras redelijk te berijden.

's Avonds ging het kleine restaurant van de camping open.

Eenvoudige kost, lekker bier en gezellige sfeer. We hebben er een gezellige laatste avond van gemaakt. Ondanks de regen die er viel, ondanks het gerommel dat gelukkig niet naderbij kwam.

Ondanks dat het weer een plaknacht werd.

• 26 Augustus 2023 - 21:58

Hannie V D Bent:

Mooie rit , zo langs de Moezel.

Genieten geblazen.

Hannie

• 26 Augustus 2023 - 22:35

R En N:

Het was een behoorlijke rit die uiteindelijk min of meer voorspoedig is verlopen. Wel fijn dat die vele campers allemaal wit waren. Zou je er onverhoopt tussen geraken, vind je de eigen camper snel genoeg terug in de massa. Jammer dat het (net als bij ons) zo regenachtig was. Gelukkig gaan we dus toch weer gelijk op.

Nu uit elkaar, op weg naar Texel en voor Jan en Elly; succes thuis.

Groetjes

• 26 Augustus 2023 - 22:36

Jack En Agnes:

Mooi dat jullie gezamenlijke reis goed is verlopen. Dan hoort een beetje weemoed bij het afscheid. .En Wim, ik zie je nu op de foto met een fiere baard. Ik heb je op voorgaande foto's niet kunnen ontdekken, is de baard nu zodanig dat je weer gezien wil worden?

Hoe dan ook Ans en Wim veel plezier in jullie volgende reis en verblijf op jullie geliefde eiland Texel.

Groet uit Puget-sur-Argens

• 26 Augustus 2023 - 22:53

Ad:

Welkom terug op Nederlandse bodem tzt. Ik hoop voor jullie dat het weer mee gaat zitten deze week. Het wordt een beetje wisselvallig maar op de eilanden valt het vaak mee. Goede rit daarheen en veel

plezier.

Groetjes