Dag 16 24 augustus 2023 CP in Weilmunster - Reisverslag uit Weilmünster, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 16 24 augustus 2023 CP in Weilmunster - Reisverslag uit Weilmünster, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 16 24 augustus 2023 CP in Weilmunster

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

24 Augustus 2023 | Duitsland, Weilmünster

Dag 16 24 augustus 2023CP Weilmunster

Vandaag begint de dag wat koeler van vorigedagen, enigszins bewolkt en het regent zelfs een beetje. We breken snel op, want we hebben een flinke reis voor de boeg en we willen bijtijds op de camperplaats in Weilmunster zijn wegens beperkte capaciteit.

Het was in het begin een lastige tocht, met volgens de kaart heel kleine witte weggetjes.

Er was een omleiding reeds in het dorpje, die onduidelijk was en niet door liep. Het duurde meer dan 10 km voordat we weer om de gewenste route waren.

Daarna ging het goed. De witte weggetjes leken nieuw uit doos, breed genoeg en goed geasfalteerd. Een mooie omgeving ook, heuvelachtig, met weidse gezichten en flink op en neer.Vanaf Grebenhain werd de weg wat breder op de 275, die we een heel eind volgden in westelijke richting.

Eerst heuvelachtig, daarna wat vlakker en door beboste gebieden.

In de open gebieden waren veel ooievaars te zien. Ans spotte zelfs een zwarte ooievaar. En veel roofvogels oa de rode wouw.

Onderweg drinken we koffie.

Tegen het einde van de 275 kwamen we bij de stad Friedberg in de knoei met de bewegwijzering als gevolg van een wegomlegging en een afgesloten weg.

kan je afvalwater kwijt, toiletinhoud en je kunt gratis drinkwater tappen. Chappeau. Supermarkt in de buurt.

We stonden daar met drie campers, later kwam er nog een stadsbusgrote camper bij.

Omdat we morgen onze laatste gezamenlijke dag hebben, moest er nog een plek voor morgen worden gezocht.Eerst liepen we vast in de stad en hebben maar weer wat boodschappen gedaan bij de DM en de Aldi. Toen we de stad doorwaren raakten we weer verstriktin de strijd tussen de TomTom, die steeds via de afgesloten weg wilde en de bewegwijzering, die het ook allemaal niet meer wist.

Toch zijn we er uiteindelijk gekomrn.

De gratis, gemeentelijke camperplaats van Weilmunster. Een plaatje!

Ruime plek voor minsens 10 campers, mooi gravel verhard terrein, netjes afgebakend op een rustig plekje met camerabewaking en verlichting.

Er wordt slechts een vrijwillige bijdrage gevraagd en er is 16h stroom voor 2 euro. Je

Nu dat viel niet mee! Vrijdag blijkt alles vol langs de Moezel, waar we wilden staan.

We hebben bijna alle campings gebeld en uiteindelijk een gevonden, die hebben we maar gereserveerd.

Daarna konden we eten koken (Elly; Spetzlers met kase) en eten (allen) en Afwassen (jan en ik), koffie drinken (Allen).

Daarna bloggen en slapen.

Morgen nog 1 dag met 4.

• 24 Augustus 2023 - 22:13

Ad:

Volgens mij hebben jullie af en toe flink ruzie met de navigatie. Misschien meer op je richtingsgevoel vertrouwen en!/of Ans? Hoop voor jullie dat de regen jullie met rust laat. Overigens ben ik daar wel blij mee.

Groetjes,

• 25 Augustus 2023 - 00:06

R En N:

Een reisdag met hindernissen die uiteindelijk toch allemaal overwonnen zijn. Als alles soepel zou verlopen is er helemaal niets te schrijven. En het lezen van de blog's gaat soms ook met hindernissen. Vooral als zinnen plotseling in volgorde verschuiven. Maar met een beetje zoeken (net als de witte, gele en soms rode wegen) komen we er wel!

Succes morgen met z'n vieren.