Dag 11 19 augustus 2023 Spitterfall - Reisverslag uit Floh, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 11 19 augustus 2023 Spitterfall - Reisverslag uit Floh, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 11 19 augustus 2023 Spitterfall

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

19 Augustus 2023 | Duitsland, Floh

Dag 11 19 augustus 2023 Spitterfall

Vandaag is het een rustdag. Dus Ronald niet weer druk, druk druk! We blijven hier op deze plek en ook nog zondag. Boven op de berg, aan het einde van de vreselijke bergweg is het goed toeven en heel bijzonder. Er is een eenvoudige camping met eenvoudige voorzieningen en veel, heel veel mooie natuur en heel, heel veel rust.

Een paradijsje!

Onze buren zijn vandaag vertrokken en hebben we dus de plek voor ons 4 en herschikken de campers zodat het nog knusser is.

Het onbijt wordt uitgebreid genuttigd en buiten. Het is zonnig maar we hebben voorlopig genoeg schaduw.

We rommelen wat aan en vragen bij de beheerders een wandeladvies. Het wordt een tocht naar de waterval Spitterfall, niet zover maar wel veel klimwerk, dus besluiten Elly en Ans lekker bij de campers te blijven en mogen Jan en ik samen het avontuur aangaan.

Dat doen we na de lunch.

We nemen extra water mee en wat te eten. In de zon is het erg warm dus voorzichtig zijn.

Het wordt een mooie tocht!

De eerste kilometers gaan licht dalend over een bospad met stenen en flinke groeven van het houthakkersverkeer. Soms schaduw en soms zon en dan is het goed heet. Onderweg mooie uitzichten op bosweides.

Op een kruising staat rechtsaf een verwijzing daar de Spitterfall.

Een erg steil pad naar beneden met vooral losse keien, erg onregelmatig ook en we moeten behoedzaam afdalen, best vermoeiend. Wel een prachtige tocht.

Na verloop van tijd horen we het ruisen van het water en niet lang daarna zien we de mooie waterval tussen de bomen. Nog een steil paadje en we staan vlakbij de waterval: Genieten!!!. Geen waterval van schaffhausenformaat maar wel heel mooi. We maken foto's en een filmpje en drinken wat water (uit onze fles).

Daarna moeten we weer terug. Er is een alternatieve route maar we weten niet meer precies hoe die loopt en we vinden het ook een risico om met dit weer een beetje te gaan dwalen.

Dus gaan we de zelfde weg weer terug!

Wat dat betekent merken we al snel. Was het steil stenenpad al lastig omlaag, omhoog was het echt zwaar werken (in ieder geval voor mij, want op dat gebied ben ik niet veel meer gewend).

Hijgend en puffend en vaak even op ademkomend ben ik boven gekomen, mede geholpen door een flinke tak, die ik onderweg vond en als klimstok gebruikte. Bij Jan ging het wat gemakkelijker, maar ik was er fier op dat we weer op de andere weg aankwamen.

Dat ging een stuk gemakkelijker al steeg deze we ook, maar gelukkig niet zo erg.

onderweg nog wat water gedronken met een gevulde koek om wat extra energie te krijgen.

Terug gekomen werden we als helden ontvangen door onze geliefden.

Na een 0.0 biertje als beloning moesten we weer aan het werk om het bakplaatfestijn mede op te tuigen.

Omdat er wat regen dreigde zijn beide zonneschermen weer aan elkaar gelinkt.

Het festijn was erg geslaagd en lekker, de regen heeft zich niet vertoond. Na de afwas en een bakske zijn Ans en ik nog even naar het meertje gegaan.

Daarna bloggen en slapen.

Morgen blijven we nog een dag!

• 19 Augustus 2023 - 22:15

R En N:

Alleen de wijze waarop het is beschreven lijkt de camping al bijzonder mooi (uniek) te liggen en te zijn. De foto's ondersteunen dat nog eens! Op zo'n plek een camping hebben, wie wil dat nou niet.

De afdaling en beklimming hebben voor de nodige inspanning en daarmee ook weer ontspanning gezorgd. Heerlijk lijkt mij.En het meertje: ? daar geen foto's van?? Nou ja. Slaap lekker en morgen opnieuw daar van de omgeving genieten.

Heerlijk ontspannen en vakantie houden.

Groetjes.