Dag 18 04 mei 2023 Dip-Day - Reisverslag uit La Forêt-Fouesnant, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 18 04 mei 2023 Dip-Day - Reisverslag uit La Forêt-Fouesnant, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 18 04 mei 2023 Dip-Day

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

04 Mei 2023 | Frankrijk, La Forêt-Fouesnant

Dag 18 4 mei 2023 Dip-Day

Het is half 10 's avonds als ik aan mijn blog kan beginnen. En het zal een korte zijn en niet zo juichend als gisteren. Het was vandaag een dipday.

's morgens voor het opstaan regende het. Daarna was het droog en warm en bleef het droog tot, half negen vanavond, daar lag het niet aan.

We vertrokken al om half 11, na een lekker ontbijtje.

Eerst naar de supermarche. Het was een megagrote!

Nu dat moet je niet doen als je even onderweg je boodschappen wil doen, zo groot en zo omvangrijk dat je de weg bijna kwijt raakt en je van hot naar hair loopt. En van elk artikel kun je wel 10 of meer varieteiten kopen.

Enfin een uur later gingen we met boodschappen, een lege beurs en een volle tank verder op reis.

Opvallend is dat hier alle verkeersborden tweetalig zijn uitgevoerd, eentje in het frans en eentje in het gallisch. Die laatste is niet te lezen, daar komt waarschijnlijk de uitdrukking ik wordt er gallisch van.

We rijden zo klein mogelijk, maar wel met een paar snelweg omwegen omdat de kust grillig is met veel inhammen, waar de weg ophoudt en je niet kan oversteken.

De wegwijzering is toch niet alles vandaag, Ans heeft er regelmatig ruzie mee en we belanden diverse keren in kleine straatjes in het centrum, waar we dan weer uit moeten komen.

Onderweg komen we nog wat stenenveldjes tegen en een enkele menhir.

Verder is het over het algemeen niet zoveel bijzonders te melden over de reis. Op het laatst in de buurt van Concarneau stuurt de navi ons weer een weg op waar we niet mogen komen. Ook hier biedt Google Maps uitkomst.

De camping de Keranterec ligt vlak aan het water aan de baai van Concarneau. Veel huisjes, maar ook toerplekken. De ontvangst is ook hier supervriendelijk en we zoeken een mooie plaats uit.

Na installatie gaat het niet zo goed met Ans, ze heeft een behoorlijke terugslag. Veel pijn in haar voet, maar ook krijgt ze alles van de afgelopen 6 maanden weer een keer terug en dat doet ook pijn maar op een andere manier.

We besluiten om even niet verder te gaan, maar morgen een niksdoedag in te lassen.

De komende dagen is geen goed weer voorspeld, dus is niks doen goed re doen en er is een overdekt zwembad op het terrein.

Ik zou vandaag koken en dat heb ik ook gedaan, maar dat resulteerde in laat eten, laat afwassen en laat bloggen en dus kort.

Morgen een nieuwe dag!

PS Hannie je emailadres staat weer in de lijst. Hoe die eraf is geraakt weet ik niet, maar het is weer hersteld.

• 05 Mei 2023 - 00:08

R En N:

He luitjes, dat is even een wat minder bericht. Hopelijk gaat het even niets doen (rust) Ans weer op het goede pad brengen. Misschien was alles van de afgelopen weken toch iets te veel van het goede.

Lekker rusten, misschien ontspannen in het zwembad en rustig genieten bij en in de camper.

Veel sterkte en beterschap aan Ans.

En ja, zo'n grote supermarkt waar een gemakkelijk een auto, tv en een pot pindakaas koopt, leuk maar.. een grote aanslag op de keuzemogelijkheden en je eigen ik. Wat kies je en hoe besluit je wat te nemen? Maar gelukkig zijn jullie daar ook weer uitgekomen.

Nogmaals sterkte en goed herstel.

Groetjes

• 05 Mei 2023 - 11:59

H En K:

Sterkte,Ans. Hopen dat de rust je goed zal doen. Jullie hebben ook al zoveel ondernomen. Misschien toch een tandje minder doen.

Lieve groetjes H en K