Dag 13 29 april 2023 Batz-sur-Mer - Reisverslag uit Batz-sur-Mer, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 13 29 april 2023 Batz-sur-Mer - Reisverslag uit Batz-sur-Mer, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 13 29 april 2023 Batz-sur-Mer

Door: Ans en Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

29 April 2023 | Frankrijk, Batz-sur-Mer

Dag 13 29 april 2023 Batz sur Mer.

Ook gisteravond is weer rustig verlopen. Geen Karaoke om 21.30h vanwege te weinig belangstelling dus was het voor 22.00 uur al rustig.

Vanmorgen begon fris en bewolkt, maar droog. De duiven waren gelukkig wat minder enthousiast aan het poepen geweest, dus weinig schoonmaakwerk. De bakker had weer lekkere baguettes, dus alles liep naar wens.

We vertrokken omstreeks 11.00 uur. Eerst een mooi stuk nog langs de Loire met veel fris groen. en zicht op de Loire, die hier veel zandplaten heeft en mooie uiterwaarden. Vervolgens gaan we wat het binnenland in, richting Lire.

De D763 op, dit is een beetje een aparte weg met aan weerszijde hoge hagen. Alles is zo prachtig groen in deze tijd!

De dorpjes waar we doorheen rijden doen wat mediterraan aan met romeinse pannen gedekt. Wel zijn de wegen door de dorpjes bijna allemaal op de zelfde wijze gereconstrueerd. Het lijkt wel of de 30 km-rage een zekere uniformiteit heeft bewerkstelligd. Dat is best wel jammer voor de toeristen, want omdat ze allemaal in de zelfde stijl zijn ingericht verliezen de dorpjes wel een deel van hun eigen karakter.

We komen nu door het gebied van de Muscadet. Overal wijngaarden en domeinen, chateaux of hoe je ze wil noemen en borden langs de weg.

Onze koffiestop is na 38 km.

In de bermen verschijnen de eerste koekoeksbloemen.

Zo rijden we gezellig via allerlei kleine wegen en door allerlei dorpen. Dat schiet niet op maar is wel leuk.

We lunchen bij Port st Piere en gaan verder via de D715, D79, D723 naar de D77. Dat schiet wel weer een beetje op. Dan de D213 op naar de brug oper de Loiremonding.

Een imposante hoge brug!

Het is filerijden! Er blijkt een ongeluk gebeurd te zijn op de brug tussen een camper(niet de onze) en een personenauto, geen gewonden, of het moeten de voertuigen zelf zijn. Met slechts 1 rijstrook beschikbaar gaat het niet snel. Eenmaal aan de overkant is het erg druk. We laten de routering over aan de Navi.

Uiteindelijk komen we bij La Baule op een klein schiereiland, dat bekend is om zijn zoutwinning.

In Batz-sur-Mer ligt de camping Les Pauludieres na 190 km. Het is een flinke camping met veel huisjes, maar ook veel vrije plaatsen. En een vriendelijke receptie. We zoeken en vinden een grote rustige plek, in de zon, die uitbundig schijnt>

Na installatie gaan we nog even naar het strand, dat op 300 m afstand ligt. We reserveren een tafeltje bij het restaurant van de camping en chillen tot die tijd lekker in de zon.

Om 20.00 uur gaan we eten. Het was er erg rustig, maar lekker.

Ik had heerlijke mosselen uit de regio (ala Creme) en Ans een lekkere salade.

Nu zit ik nog gauw de blog te schrijven.

Morgen zouden we we weer gaan fietsen, nu rond ze zoutmoerassen, of dat doorgaat is nog onzeker. De goede weersverwachting die er gisteren voor zondag gold is naar beneden bijgesteld. 18 graden is wel lekker, maar regen wat minder.

We zien wel en jullie lezen wel./

PS: Nick: gefeliciteerd met je toelating tot het laatste jaar

Thom: gefeliciteerd met je resultaat voor wiskunde en succes je laattse tentamenweek.

Ad: Muraltmuurtjes werden in Nederland vroeger gebruikt om te lage dijken wat op te waarderen. De betonnenmuurtjes (tot 0,5 m hoog) werden aan de rivierzijde geplaatst. Uitvinder hiervan was ene jonkheer Muralt). Op diverse plaatsen in Nederland zijn ze geplaatst, maar het effekt bleek niet zo groot. Je kunt ze nog zien langs sommige oude rivierdijken. Oa bij Hank.

• 30 April 2023 - 00:25

R En N:

Zo, en weer een dag voorbij. Opmerkingen als: "dat schiet niet op maar is wel leuk" en "dat schiet wel weer een beetje op" deden ons even denken dat jullie haast hebben gekregen. Maar gelukkig lazen we verder door dat er toch wel momenten van rust en genieten zijn geweest.

Hopelijk kunnen jullie morgen het fietsplan uitvoeren. Vast wel, dus veel succes en plezier.

• 30 April 2023 - 14:05

Jan En Elly:

Wat een mooie dag! En gelukkig geen karaoke meer! We hopen dat het weer toch mee blijft werken, en er mooie fietstochtjes inzitten!

onze bus staat geladen…. Morgen kamperen in eigen tuin! Hopen we!

goede reis! Groetjes

• 30 April 2023 - 17:30

Nettie:

Hallo Ans en Wim,

we gaan de paaltjes bij Hank zeker zoeken, !

geen idee waar ze staan .

Hoop dat jullie morgen kunnen gaan fietsten.

Veel plezier en groeten,

Ad en Nettie