Dag 58 06 juli Umleitungen 2 - Reisverslag uit Enter, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 58 06 juli Umleitungen 2 - Reisverslag uit Enter, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 58 06 juli Umleitungen 2

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

06 Juli 2022 | Nederland, Enter

Dag 58 06 juli Umleitungen 2

De laatste lange reisdag vandaag. Van Radegast naar de eerste en ook laatste tussenstop van deze prachtige reis naar Scandinavie.

Het was vannacht lekker stil op de camping en we hebben lekker geslapen. Het weer ziet er niet zo geweldig uit en het spettert af en toe. Nu is de reis van Radegast naar Enter niet een van de mooiste, maar vandaag wilden we er toch wat meer aandcht aan besteden dan alleen de grote wegen rijden.

We hadden een route uit gestippeld langs secundaire wegen, iets meer kilometers en iets meer tijd vanwege de lagere snelheid, maar dachten toch voor het avondeten in Enter aan te komen. We hadden buiten de Duitse wegbeheerders gerekend.

Om van Radegast naar Enter te komen moet je eerst Hamburg passeren.

Dat doen we vandaag onderlangs, de Elbe hadden we gisteren al overgestoken.

Het was even lastig om van het landelijke gbied bij de Elbe, via Lunenburg naar de A39 te komen, dat is de snelweg die onder Hamburg heen loopt.

Het weer werkt ook niet mee want het is van tijd tot tijd smerig.

Bij de afslag 42 (naar de 215) stond vermeld dat de 215 gesperrt was en dat de afslag 44 genomen moest worden. We hadden geluk, want die komt een eindje verder uit op de 215, op de plek waar de sperring was opgeheven.

Dat geeft moed en we zakken rustig de 215 af naar het zuiden, die tot Nienburg loopt. Leuke weg, niet zo druk en veel dorpjes en mooie vakwerkboerderijen, gaat niet snel maar dan heb je ook wat. Onderweg werd al aangegeven dat deze weg naar de 214 leidt en dat was nu net de bedoeling.

In Nienburg was het dan op de rotonde de eerste afslag. Echter....

Bij die afslag stond een groot bord dat de 214 gesperrt was en dat je die afslag ook niet kon nemen. Stond een hek voor.

Na twee rondjes rotonde sloeg de wanhoop toe, geen enkele aanwijzing hoe nu verder. De Garmin wist ook nergens van en veel alternatieven waren er niet. De 214 hadden we echt nodig en onbekend was tot hoever die sperrung was. Na wat rondrijden wisten we het ook niet meer en zijn maar eens op de kaart gaan kijken.

Op de gok hebben we toen maar een eigen Umleitung verzonnen, die een stuk verder op de 214 zou uitkomen.

Die eigen umleitung werd ook nog diverse keren geconfronteerd met plotselinge onaangekondigde sperrungen van wegen, die we dachten te kunnen gebruiken en waarvoor we zelf een alternatief moesten vinden..

Uiteindelijk kwamen we bij Sullingen weer op de 214, die vandaar richting het westenweer open bleek.

De schrik zat er goed in en elke keer als er weer een sperrung gemeld werd was het toch weer even slikken en dat gebeurde nog al eens.

Door het hele gedoe van puzzelen, omrijden , keren en wenden duurde de reis een stuk langer en moesten veel kilometers extra worden gemaakt.

Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en kwamen we rond 20.00 uur en na 440 km op 't Oelenreef aan. Een zucht van verlichting.

Welkom geheten door Nicole en Ronald..

Gauw de bus weggezet, koffie gedronken en vroeg slapen want we zijn moe.

Maar veilig in Nederland, morgen uitslapen.

We hebben geen foto's deze keer :-(

• 07 Juli 2022 - 00:13

R&N:

Wat een etappe! Een lange (veel kilometers) vol verrassingen. Nou dan heb je wat. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen en zijn jullie (wat verlaat) veilig en heel aangekomen op jullie laatste camping van deze reis. Over enkele dagen de laatste etappe terug naar jullie vertrouwde huis. Dan kunnen jullie de eind kilometerstand opnemen en bepalen hoeveel kilometers ( en andere cumulatieve zaken) er totaal gereden zijn.
    Vanaf nu zijn WIJ live!
    De rit kent dus nog één etappe maar wij vonden het geweldig om ook deze keer weer mee te rijden. Aan de hand van de blogs met bijbehorende foto's kregen we toch een mooie indruk van de gehele reis. Bedankt daarvoor.
    Slaap lekker en rust ook de komende dagen nog een beetje uit. Morgen kletsen we "live" verder.
    Groetjes.

• 07 Juli 2022 - 15:25

E&S:

Welkom terug in Holland! Fijn dat het zo voorspoedig gelopen is en dat jullie veilig het laatste stukje kunnenngaan doen! Groet

• 07 Juli 2022 - 17:33

Wilvleugel:

welkom in Nederland,lekker weer slapen in je eigen bed,heeft ook wel wat toch?