Dag 39 17 juni Sandnessjoen - Reisverslag uit Sandnessjøen, Noorwegen van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 39 17 juni Sandnessjoen - Reisverslag uit Sandnessjøen, Noorwegen van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 39 17 juni Sandnessjoen

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

17 Juni 2022 | Noorwegen, Sandnessjøen

Dag 39 17 juni Sandnessjoen

Daar zitten we dan. Aan de Pizza in de zon, voor onze camper met uitzicht op het Leirfjord, met zijn allen, op de camping in Sandnessjoen.

Wie had dat kunnern bedenken.

De dag begon met somber weer, het had vannacht nog wat geregend. Vol goede moed weer verder, want er is nog genoeg moois te beleven en ook met somber weer maak je de mooiste foto's.

Er staat vandaag 1 ferry op het programma, een apotheek om een vergeten medicijn te bemachtigen, een serie onvervalste Noorse tunnels en veel reisplezier.

Op de gebruikelijke wijze vertrekken we rond half elf, met Jan en Elly voorop ivm de tunnels. Onder weg nog gauw een brood gescoord voor de lunch.

Weldra begint er af en toe een beetje van de zon te voorschijn te komen.

Bij Haugland-Stekkvagen stoppen we bij een uitzichtpunt dat zeer de moeite waard is.

Mooi begroeide rotsen, die er uit zien als of ze pas gestold zijn. En bovenop een prachtig uitzicht over het weidse water. Dan zie je pas hoe mooi de wereld ook kan zijn zonder zon.

We hebben vandaag 5 tunnels, totale lengte 9 km. Het begint te wennen al was de eerste behoorlijk smal en nog voorzien van oude verlichting (bijna donker dus).

De enige pont vandaag was van Nesva naaar Levang van ongeveer 25 minuten. We hebben de wachttijd voor de pont benut voor de lunch.

Na de overtocht rijden we snel door naar Sandnessjoen, een redelijk grote plaats met een apotheek.Door het vele in elkaar zitten in de auto speelt mijn maag nogal op en heb ik extra maagtabetjes nodig om dat te beteugelen. De Apotheek sluit om 16.00 uur en om 1545h kom ik de winkel binnen. De apotheker was aller vriendelijk en verstrekte mij de gewenste spullen. Dat viel dus weer mee.

Daarna als een speer naar de camping, waar we na 159 km om 16.30h arriveerden.

Over de reis zelf valt weinig of veel te vertellen. Veel nieuwe woorden en uitdrukkingen kan ik eigenlijk niet meer verzinnen. Ook deze reis kan weer in een lijstje, met verrassende gezichten, stoere bergen en (inmiddeld) vriendelijk groene velden en bossen.

Op de camping was het wel een beetje deja vu. Ans en ik (en Doortje) waren hier 8 jaar geleden ookal. Er staat inmiddels een Nederlands echtpaar in de receptie. Nu nog in dienstverband, maar met het voornemen de zaak volgend jaar over te nemen. Erg enthousiast en vriendelijk. Het aanzien van de camping is aanmerkelijk verbeterd, maar veel was nog herkenbaar.

We hebben samen weer een mooie plek gekregen aan het water en bij het water veldjes met mooie plantjes, die vooral Elly en Ans enthousiast maakten.Wat ons allen enthousiast maakte is dat de nieuwe beheerders pizza's bakken. Dus was het om 18.45 pizzatijd in de zon, die vanmiddag regelmatig scheen.

Morgen hebben we een LATdag. We blijven een extra dagje op deze camping en gaan ieder ons eigen gang.

Zondag gaan we weer samen verder!

• 17 Juni 2022 - 23:07

R&N:

En opnieuw ene heerlijke en mooie reisdag die jullie allen weer een eind verder op de route hebben gebracht. En wat een verrassing om aan het einde van de dag niet te hoeven koken, niet naar een restaurant te hoeven en gewoon bij de camper een vers gebakken pizza te kunnen eten.
    Hopelijk heeft het gesmaakt en hebben jullie verder een fijne avond gehad. Succes morgen, lekker uitrusten en misschien een stukje wandelen.
    Succes en tot morgen maar weer.

• 18 Juni 2022 - 11:47

Ad Van Wijk:

Het wordt tijd om jullie en zeker jou Wim een compliment te maken over de reisbeschrijvingen. Er is geen reisgids meer nodig. Je beschrijft het op zo'n manier dat het is als of je het voor je ogen ziet gebeuren. Complimenten.
    Gelukkig gaan de zaken ook voorspoedig. Geen pech tot nu toe zoals andere keren.
    Ondertussen zitten wij hier in de 30-35 graden. Dat mag voor mij wel 10 graden minder zeker nu ik ook nog de pech heb om corona te hebben. Gelukkig niet erg ziek maar leuk is anders. Tegen de tijd dat jullie weer thuis zijn is het wel over hoop ik.
    Nog een goede reis verder.