Dag 15 24 mei Drieenzeventig - Reisverslag uit Sollefteå, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 15 24 mei Drieenzeventig - Reisverslag uit Sollefteå, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 15 24 mei Drieenzeventig

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

24 Mei 2022 | Zweden, Sollefteå

Dag 15 24 mei Drieenzeventig

Vandaagben ik dus eindelijk 73 jaar geworden. Ik heb er lang op moeten wachten, maar het is zover.

Dank voor de felicitaties die reeds zijn geuit en voor die die nog gaan komen.

Gisteravond bleef het erg lang licht, om 23.00 uur was het nog licht en vanochtend al heel vroeg weer licht. De verduisteringsgordijntjes zijn nu al nodig nu we steeds hoger komen.

Vandaag toch weer een flinke reisdag omdat er gewoonweg geen camping was die dichtbij was. Sommige campings gaan pas op 1 juni of zelfs 15 juni open.

Bij de startkoffie van vandaag werd ik verrast met een lekkere fles stevig bier en een lief kaartje.

We starten met mooi weer en dat houden we de hele dag daar hebben we geluk biju, waar we ook geluk bij hebben is dat het met Ans wel weer aardig goed gaat, de rest moet slijten.

We rijden vandaag een heel eind de 83 uit, vanaf de camping gelijk rechts, waar we bij een mooi wit kerkje onze eerste koffiestop hebben.

Verder gaat het een stukje de E14 (lijkt niet op een snelweg) en daarna de 323, ook weer een heel eind en daarna rechtsaf naar Langsele, waar de camping is.

Onderweg tanken en boodschappen voor de komende dagen. Dat boodschappen doen was nog een hele tour en nam flink wat tijd in beslag.

Op de weg was er weer veel te zien, bomen, stenen, meren en ook mooie houten huizen. Niet allemaal in een geweldige staat.

Onderhoud is niet de sterkste kant van de Zweden en opruimen ook niet.

Veel wat overbodig is laten ze gewoon staan, of het nu een auto is of een huis of huisraad, maakt niet uit. Het is danook vaak een bende op de erven.

Wat betreft de begroeiing is te zien dat we steeds noordelijke komen. De berken zijn hier pas een heel klein beetje groen, soms zelfs nog in knop.

De bebossing varieert van dichte naaldbossen, schrale naaldbossen, enkele naaldbomen, kale vlaktes met een enkele miserige berk. En natuurlijk de meren, altijd mooi.

Bij een zo'n meer drinken we nog een kopje reiskoffie en zien we nog een parelduiker. Veel dieren zien we niet onderweg en zelfs de eland heeft zich nog niet vertoond.

In Langsele ligt de camping waar we vannacht verblijven, via de mail afgesproken. Geen bezette receptie, maar wel een sleutel voor de voorzieningen. Geen hoofdprijs. Op alle mooie plekken staan vaste caravans en de voorzieningen zijn niet schoon. Er heeft zich nog niemand gemeld voor de betaling.

Na de verjaarsborrel eten we lekkere aardappelbrokjes met carbonade en sla en blauwe bessen yoghurt toe.

Straks lekker slapen, morgen een klein stukje rijden en twee nachten op de zelfde camping.

En.......gouden bruiloft

• 24 Mei 2022 - 22:57

Gonnemieke Van Der Horst :

Gefeliciteerd met je verjaardag
    Ik geniet van de mooie reisverslagen
    Drie keer is scheepsrecht
    Op naar de Noordkaap

• 25 Mei 2022 - 00:09

R&N:

En opnieuw dus flink wat kilometer afgelegd. Inmiddels is het 25-05-2022 en dus kan ik schrijven: "Ans en Wim, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag en we wensen jullie nog vele jaren samen!" Maak er en mooie en onvergetelijke dag van. (Hij komt nooit meer terug)
    Succes straks met het ritje en hopelijk bevalt de volgende camping ook weer zodat jullie twee mooie dagen daar tegemoet gaan.
    Succes.

• 25 Mei 2022 - 07:19

Jacques En Marja:

Goedemorgen Ans en Wim,
    Wij lezen dat jullie van een hele mooie vakantie genieten.
    Wij willen jullie van harte feliciteren met jullie 50-jarig huwelijksjubileum.
    Geniet van deze bijzondere dag die hopelijk verlengd wordt met een nog prachtige vakantiereis.
    Groetjes Marja en Jacques.

• 25 Mei 2022 - 07:48

Jack En Agnes:

Hoi Wim en Ans,
    Op de eerste plaats willen we jullie feliciteren met Wim's verjaardag gisteren en jullie 50-jarig huwelijksfeest vandaag. Het is alweer 5 jaar geleden dat we samen met jullie jullie 45-jarig huwelijk en de verjaardagen van Wim en Agnes vierden in Albufeira (Portugal). De tijd vliegt.
    Toen 2.300 km van huis naar het zuiden, nu 2.000 km naar het noorden.
    Heel veel plezier deze bijzondere dagen en in de komende tijd op weg naar de Noordkaap.
    Hartelijke groet, Agnes en Jack

• 25 Mei 2022 - 09:05

Kees En Addie :

Ans en Wim hartelijk gefeliciteerd met jullie 50 jarig huwelijks jubileum. Groetjes Kees en Addie

• 25 Mei 2022 - 10:52

Eric Van Der :

Jullie gouden bruiloft, proficiat. In een, wat natuur betreft, een gouden omgeving. Fijn dat jullie zo ontzettend genieten en wij, langs de zijlijn, dat mee mogen doen. Ans wat goed te horen dat het wat beter gaat. Houden zo! Geniet, alle vier, van deze prachtige reis. Lieve groet, Sonja en Eric