29 april Proloog, onze voorbereidingen - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 29 april Proloog, onze voorbereidingen - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

29 april Proloog, onze voorbereidingen

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

29 April 2022 | Nederland, Drimmelen

Dag 029 april 2022 Proloog voorbereidingen van de Reis

Op 11 mei starten we een nieuwe poging om met onze buscamper de Noordkaap te bereiken. Eerdere pogingen zijn gestrand als gevolg van allerlei onverwachte tegenslagen en dus doen wenu een nieuwe poging.

Ans is begin van het jaar flink ziek geweest, maar gelukkig is ze nu voldoende hersteld voor een nieuwe poging. We maken deze reis met onze vrienden Elly en Jan, die ons vergezellen in hun eigen buscamper.

De aanloop van hun reis wijkt wat af van de onze. Zij gaan eerste op familie bezoek in Berlijn om daarna op 16 mei met de boot van Rostock naar Trellerborg in Zweden te varen.

Wij reizen vanaf 11 mei over land, via Duitsland, Denemarken (via de bruggen) naar Zweden en hopen op 16 mei op tijd aan de kade van Trellerborg te staan om vervolgens gezamenlijk de reis voort te zetten.

De camper is gekeurd en goed bevonden en wordt nu bepakt met allerlei spullen die we onderweg nodig hebben. Eten, drinken, kleding, kaarten etc.

Een aantal familieleden, kennissen en vrienden brengen we nog een afscheidsbezoekje, de boosterprikken gehad, Doortje nog naar de dierenarts en trimster, het huis aan kant en vast wat plannetjes maken voor de reis.

Maandag 2 mei hebben we onze laatste briefing met Elly en Jan in Spijkenisse en voor de rest worden de tocht vooral onderweg bepaald, afhankelijk van weer, gezondheid, zin en vooral de situatie ter plaatse.

We hopen dat de wereld zich koest houdt, dat de diesel niet al te duur wordt en voldoende beschikbaar is en vooral dat we gezond blijven. Een beetje ongewis is het wel, maar we hebben niets besproken en we zijn dus erg flexibel.

Globaal gaat de reis vanaf Trellerborg naar het eiland Oland, langs de oostkust naar het noorden, linksom Stockholm verder naar het noorden, Jokkmok, Kiruna, stukje door Finland, naar Noorwegen en de Noordkaap. Mogelijk nog een uitstapje naar de Barentszee. Vervolgens rijden we via de Noorse westkust weer naar het zuiden, Hardangervidda en dan naar huis.

Ik maak weer als vanouds een (zo mogelijk) dagelijkse blog, die via de zelfde verzendlijst als vorig jaar wordt verstuurd. Jullie reacties zijn meer dan welkom.

Wil je de blogs niet meer ontvangen, laat het dan weten.

• 29 April 2022 - 20:37

Lies:

Mooi jongens , alvast succes . Kunnen jullie nog wel zo lang wachten ?
    Liefs ,
    Lies

• 29 April 2022 - 21:01

Cor En Jacqueline Verschuren:

Hè vrienden, veel plezier, goei weer, en veul gezondheid

• 30 April 2022 - 01:09

R&N:

We gaan graag weer mee op reis (via het blog) en verheugen ons op een mooie tocht. Veel plezier.

• 30 April 2022 - 10:24

Jan Dercksen:

Wij zijn ook druk met voorbereiden, we kunnen niet wachten om weer met jullie op stap te gaan op deze fantastiese reis!!!!!

• 30 April 2022 - 16:02

Jacques En Finy:

Wij zijn ons ook aan het voorbereiden op 8 weken oppas!!!!!!!

• 30 April 2022 - 16:21

E&S:

Lieve vrienden, vooral veilige reis gewenst, geniet ervan, en we kijken uit naar het verslag van jullie avonturen, groet, E&S

• 02 Mei 2022 - 09:14

Jos :

Ans en Wim,

van harte een goede reis gewenst. Ik dacht eerst dat jullie in Enter zaten. Ik meen me te herinneren, dat ze ook daar een meer dan levensgrote klomp buiten hebben staan. hartelijke groet, Jos

• 02 Mei 2022 - 19:56

Wilvleugel:

Lieve Ans en Wim,
    Uitdagende en leuke tijd gaan jullie tegemoet, wij wensen jullie vele mooie momenten, plezier, genieten en chillen.
    Uiteraard gezondheid bovenal ,
    Lieve groet van Wil en Jaco