Dag 29 27 juni We zijn weer thuis - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 29 27 juni We zijn weer thuis - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 29 27 juni We zijn weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

28 Juni 2021 | Nederland, Drimmelen

Dag 29 27 juni We zijn weer thuis
De laatste dag, het laatste ontbijt, het afscheid nadert. We gaan weer ieder naar ons eigen huis en sluiten hiermee onze gezamenlijke "Dwars door Nederland" af.
Ondanks de zachte ondergrond van de kampeerweide lukt het ons zonder slippen weg te rijden. Jan en Elly naar Chaam voor de verjaardag van kleindochter. We naar Raamsdonksveer.
We besluiten kleine wegen te nemen en niet de gebruikelijke snelwegen.
Dat betekent dat we via Limmen, Castricum en Beverwijk bij de pont over het Noordzeekanaal terecht kwamen. Was dit vroeger een grote boot, omdat daar ook alle vrachtwagens met gevaarlijke stoffen moesten worden overgezet, die niet door de Velzertunnel mochten, nu konden er 4 personenauto's mee en een hele horde fietsers. Het duurde wel lang want eerst moest de pont brandstof tanken om daarna leeg naar de overkant te varen. Gelukkig was de tweede pont onderweg.
Aan de overkant was het puzzelen hoe we verder moesten om via Santpoort en het kopje van Bloemendaal, Overveen, Aerdenhout, Heemstede, Vogelenzang in Hillegom en Lisse te komen.
Vanuit Lisse was het nog een hele tour om na de koffie, de N207 te bereiken, die ons, na de nodige wegomleggingen, naar Gouda leidde.
Vanaf Gouda gingen we via Haastrecht nog kleiner rijden.
De altijd mooie weg langs de Vlist naar Schoonhoven.
In Schoonhoven probeerden we langs de dijk nog een leuke parkeerplek te vinden voor de lunch, maar daar was het toch te druk voor.
Dus dan maar naar de overkant.
Daar hebben we bij onze vaste plek, de molen bij Langerak de lunch gebruikt.
Daarna op een run naar huis, want wolken pakken zich samen en er dreigt onweer.
Net voor het eerste gespetter zijn we thuis.
Tevreden en dankbaar dat we ook dit weer zonder kleerscheuren hebben mogen doen en weer veilig thuis zijn.
We hebben deze vakantie door Nederland ruim 1700 km gereden, 29 dagen onderweg geweest, 29 blogs geschreven, 14 campings bezocht, 9 provincies aangedaan.
We hebben weer veel geleerd over ons eigen land, vooral hoe mooi en verrassend het kan zijn.
We zijn blij met onze volgers, die weliswaar. wat minder reacties schreven (uitgezonderd Ronald, die bijna altijd wat te schrijven had), maar van wie de hoorden dat de blogs trouw werden gelezen.
De vakantie fase II (augustus/september) is nog ongewis gezien de onzekerheden die er nog wel zijn bij sommige landen.
Zeker is wel dat we niet met zijn vieren kunnen reizen. Jan en Elly kunnen wegens familieverplichtingen niet lang van huis. Jammer lieve Jan en Elly, fijn dat jullie onze reisgenoten waren!
Volgend jaar nieuwe kansen.

• 28 Juni 2021 - 23:12

R&N:

Dat was een mooi tripje als laatste etappe naar huis.
    Fijn dat alles goed is gegaan en dat afgezet tegen de vele kilometers en andere cijfers een mooie prestatie.
    Nu even uitrusten en wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren dit seizoen.
    Nogmaals dank voor het meer kunnen reizen, het kunnen lezen van de blogs en het tot ons nemen van zoveel geschiedenis.
    Tot gauw.

• 29 Juni 2021 - 00:23

Jack En Agnes:

Hoi Wim en Ans,
    Welkom thuis. En .. bedankt voor jullie verhalen en alle kennis over ons land en onze geschiedenis die jullie gedeeld hebben.
    Groeten uit Luxemburg

• 29 Juni 2021 - 09:38

Gonnemieke Van Der Horst:

Welkom thuis. Heb genoten van al jullie reisverslagen.
    Groetjes Gonnemieke

• 29 Juni 2021 - 10:05

Bertus En Marianne:

Een beetje late reactie, maar welkom thuis. We hebben weer mogen genieten van de verhalen en zo toch ook een beetje vakantie gehad. Dank jullie wel daarvoor. Op naar het volgende avontuur. Gr. B&M

• 30 Juni 2021 - 13:02

Jacques En Finy:

Bij deze willen wij jullie heel hartelijk bedanken voor de mooie en voor ons leerzame reisverhalen van ons mooie land. Op naar een volgende reis!
    Groetjes van ons, Finy en Jacques

• 02 Juli 2021 - 09:12

Joop En Sonja:

Welkom thuis, jullie hebben een mooie reis gehad. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Een nieuwe trip gaat er vast wel weer komen.