Dag 12 6 juni Jodelen - Reisverslag uit Enterbroek, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 12 6 juni Jodelen - Reisverslag uit Enterbroek, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 12 6 juni Jodelen

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

06 Juni 2021 | Nederland, Enterbroek

Dag 12 6 juni Jodelen
Vandaag is schoonzus resp. zus Jenny jarig; Van harte gefeliciteerd.
Vandaag is het ook de dag dat we voor enkele dagen afscheid nemen van Jan en Elly; dinsdag zien we elkaar weer.
Rond half elf rijden zij de camping af, een uurtje later gaan wij vertrekken, maar niet voordat wij getuigen zijn van een wegsleepactie door de campingbaas. Een van de andere vertrekkende campers zit vast in de modder die ontstond door de heftige regen van gisterochtend.
Wij konden gelukkig op eigen kracht weg komen.
We rijden op ons gemak via Spier, Pesse, Echten, Oshaar, de Stapel naar Balkbrug. In Balkbrug ligt het "heuveltjesbosbad" met een erg mooie parkeerplaats, die we gebruiken voor de koffie.
Verder rijden we door naar Ommen en via de mooie weg Langs Lemele naar Nijverdal en Rijssen. Dan zijn we al dicht bij de Camping "Het Oelenreef" in Enter, waar we hartelijk worden verwelkomd door Nicole en Ronald.
Op de camping is het gezellig druk, en Ronald had woord gehouden door voor ons een mooi plekje gereserveerd te hebben.
We waren al snel geinstalleerd.
Al toen we net op de camping waren aangekomen hoorden we het al.....Er wordt gejodeld!!!! en dat vinden we heel fijn, dat voelt als thuiskomen.
Verantwoordelijk voor dit gejodel is de Wulp.
De wulp is een prachtige weidevogel, een steltloper die op hoge poten door het grasland loopt en met zijn dunne naar beneden gebogen snavel kleine diertjes uit de grond haalt. Wulpen kunnen wel 20 jaar worden, maar het gaat niet zo goed met ze doordat het terrein dat ze nodig hebben steeds meer verdwijnt. Wat ruige graslanden is toch wel het ideaal, zeker om jongen groot te brengen. 2019 was uitgeroepen tot het jaar van de Wulp. Nu hier in Enterbroek zijn er gelukkig nog steeds van die graslandjes te vinden en elk jaar in het voorjaar worden we hier verwelkomd door hun jodelende roep. Laten we hopen dat dit nog lang zo blijft.

Onder hun uitbundig gejodel genieten we van onze lunch. We zetten ons plaatsje een beetje af om het eerste gezicht op de buren en eventuele langskomers voor Doortje te beperken. Dat geeft rust.
Voor de rest doen we niet veel, een beetje lezen, een beetje drinken, wat douchen, eten koken , opeten, afwassen en wandelen.
Morgen lekker uitslapen en 's middag fietsen we naar Holten om Jenny en Dick te bezoeken.
Dat is het wel zo'n beetje.
PS Sacha en Kelly zijn vandaag voorzien van hun eerste coronaprik.

• 06 Juni 2021 - 22:28

R&N:

Het was leuk jullie opnieuw weer te kunnen begroeten en te kunnen faciliteren. Voor morgen wensen we jullie alvast een fijne (fiets) dag toe. Zorg maar dat jullie goed uitgerust zijn.
    Fijne avond en goede nacht.