dag 2 27 mei aanmodderen - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu dag 2 27 mei aanmodderen - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

dag 2 27 mei aanmodderen

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

27 Mei 2021 | Nederland, Duiven

Dag 2 27 mei 2021 aanmodderen
Vandaag is het natuurlijk de dag van Agnes. Ze is vandaag jarig..van harte gefeliciteerd. Maar er is meer gebeurd.
De dag begint druilerig en dat zal het lang blijven. Vandaag gaan we naar de Gelderse Poort, ten minste dat is de bedoeling.
We vertrekken omstraaks 11.30 h van de mooie camping Het Einde in Strijp. Echt een aanrader, grenzend aan de leender Heide en Het Leender Bos. Op fietsafstand van de Achelse Kluis (je weet wel Cor), vanwaar Elly en Jan nog een traytje Achels Blond aan mij schonken voor mijn verjaardag.
We rijden in colone door het mooie oost-brabantse land via Maarheeze, Someren, Asten, Vlierden, Deurne, Walsberg, Rips, Zeeland, Ravestein en vervolgens de A50.
Net voor Rips schieten we een parkeerplaats op in het bos bij de Stippelberg. Een prachtige plek voor een kopje koffie en een mooie wandeling. Een erg mooi gebied om nogeens uitgebreider te bezoeken.
Onderweg zijn ook veel uitbundig bloeiende rodondendrons te bewonderen, die hier op zijn mooist zijn.
De A50 en later ook de A15 gebruiken we om veilig langs Nijmegen te komen, Nijmegen zelf is voor ons een gruwel om door te komen.
Bij Bemmel verlaten we de A15 en rijden door naar Doornenburg om naast het gelijknamige kasteel de lunch te bebruiken.
Daarna via de pont over het Pannerdens kanaal naar de camping in Aerdt. Het Gelders eiland.
Daar wacht ons een verrassing.
Het Gelders moeras had een betere naam geweest. Deze laag gelegen en nieuw aangelegde camping bleek nauwelijks toegankelijk. De regen van de afgelegen tijd had het gras en de grond doorweekt.
Ondanks verwoede pogingen om onze camper op een plaats te dirigeren en ondanks de bezwerigen van de campingbaas, dat het allemaal wel kon lukken, lukte het niet. We hebben ons er maar weer uit laten trekken. Ook de campingbaas moest inzien dat het onbegonnen werk was en dat er voor ons hier geen verantwoorde plek te halen viel. Al weet hij het voornamelijk aan mijn gebrekkige ervaring met modderrijden.
We zijn dus maar weg gegaan en op een parkeerplaats krijgsraad gehouden. De ene na de andere camping gaf niet thuis omdat ze vol waren of te nat.
Uiteindelijk kwamen we bij een pluimveevermeerderingsbedrijf terecht in Duiven. Het Kippennest, waar we op een verharde ondergrond onze campers konden neerzetten en stroom aan konden sluiten. Niet de mooiste plek maar ala.
Voor en na het eten hebben we nog ijverig gezocht naar geschikte campimgs voor de volgende dagen, maar er werd steeds nee verkocht , vooral vanwege de hoos aan aanvragen, die binnenkomt door de komende mooi weer verwachting.
Morgen gaan we eerst fietsen en blijven we dus op het kippennest.
We hebben nog een aantal reserveringpogingen uitstaan.
Wie weet.

• 28 Mei 2021 - 00:39

R&N:

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. En hopelijk is het eruit slepen rustig gebeurd en is het camper chassis niet te zwaar belast geweest.
    De hoeveelheid regen en de druk bezette camping kunnen wij bevestigen evenals de hoos van aanvragen. Veel nee, sorry we zitten vol moeten verkopen.
    Wees maar blij met de harde ondergrond, de stroomvoorziening en de kipjes rondom.
    Maar zoals ik in een eerdere reactie al schreef: Het mooie weer zit er aan te komen!
    Fijne nacht en straks weer gezond en vol goede zin verder gaan.
    Succes en tot de volgende keer.

• 28 Mei 2021 - 07:10

Ad Van Wijk:

Goedemorgen mensen,
    Vlak voor dat ik mijn tweede werkdag als prikker begin lees ik jullie blog. Hoezo te weinig water in Nederland? Jullie weten nu de waarheid. Ironisch dat je verblijft in het Kippennest in nota bene Duiven!!
    Veel
    Plezier verder en hou het droog.
    Groetjes,
    Ad

• 28 Mei 2021 - 12:17

Agnes:

Wim jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt dat je aan mijn verjaardag heb gedacht. Hopelijk hebben jullie geen last van de tweede prik. Heel veel plezier en gelukkig wordt het weer nu beter. Lieve groetjes