dag 8 21 mei we horen de wulp weer. - Reisverslag uit Enterbroek, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu dag 8 21 mei we horen de wulp weer. - Reisverslag uit Enterbroek, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

dag 8 21 mei we horen de wulp weer.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

21 Mei 2020 | Nederland, Enterbroek

8 21 mei We horen de wulp weer!

Van alle vogels in de wei,
Maakt deze mij het meeste blij.
De Wulp met zijn gejodel maakt,
Dat mijn hart in vervoering raakt
mijn ziel van smarten vrij!

Vandaag nemen wij (voor enkele dagen) afscheid van Jan en Elly. Zij gaan voor een paar daagjes naar huis, wij gaan door naar Enter.
We nemen ook afscheid van de camping Nederrijkswald, dat vinden we niet zo erg. Niet dat de omgeving niet mooi is, de camping niet keurig verzorgd is, het personeel niet aardig is, maar vooral omdat de camping inmiddels bomvol is en van enige rust geen sprake meer is. Heel Nederland lijkt toch maar met de caravan weg te gaan, dan maar zonder douchen of met een eigen douchetentje.
Hemelvaartsdag is de start van het seizoen, voor enkele dagen.
Wij gaan dus richting Twente en dat valt niet mee.
Om de waalbrug over te kunnen heeft de gemeente Nijmegen alles uit de kast gehaald om het de vreemdeling in haar stede zo ingewikkeld mogelijk te maken. Een enorme omleiding zonder enige merkbare logica door de binnenstad om uit eindelijk bij de nieuwe waalbrug uit te komen. Inclusief het beroemde en beruchte Keizer Karelplein. De rotonde, die op een rotonde lijkt, maar het niet is. Rechts heeft hier voorrang en dat is even schrikken als je denkt op een rotonde te rijden.
We hebben het gered en zijn zonder kleerscheuren de stad uit gekomen.
We rijden rustig door naar Doesburg en vervolgens Hoogkarspel, Hummelo, Vorden, naar Lochem. Na de brug over het Twentekanaal gaan we rechtsaf naar het gehucht Exel (Zonder c). Daar wonen sinds kort onze neefjes en nichtjes Ubbels. In een voormalige bakkerij met winkel en woonhuis.
Om het plezierig bewoonbaar te maken is een flink project gestart. Het woonhuis is vernuftig verbouwd met gebruikmaking van een deel van de bedrijfsruimte slim en smaakvol.
De uitgebreide bedrijfsgedeeltes inclusief onderkeldering hebben verschillende toekomstige bestemmingen, maar daar moet nog veel aan gebeuren. Potentie heeft het complex volop. Dat gaat ze lukken.
Na de broodjes en een uitgebreide rondleiding gaan we weer verder naar Enter, ons einddoel. We nemen de mooie route via Markelo, die Rob ons heeft aangeraden en zijn omstreeks 16.00 uur bij de Oelenreef.
Het is weer een beetje thuis komen. Op gepaste afstand hartelijk ontvangen door Ronald en Nicole. We krijgen een mooi plekje en rust met schaduw en zon. Heerlijk weer.
EN……..Daar is ie weer, trouw als een hond. De wulp die jodelend over de velden vliegt.
Het wordt een mooie lange avond.
Tot morgen.

• 21 Mei 2020 - 22:06

Elly:

He Wim en Ans, fijn dat jullie veilig en wel in Enter ‘geland’ zijn! Voor ons is thuis even wennen! Maar het is maar even. Fijne dagen daar!!! Liefs!

• 22 Mei 2020 - 18:38

Rob&Petra:

We vonden het erg leuk dat jullie bij ons waren! Geniet van jullie vakantie, wij genieten mee.

• 22 Mei 2020 - 18:44

Lies:

Leuk verslag van de wulp , heb meteen opgezocht hoe hij klinkt . Weer wat wijzer geworden .
    Kijk al weer uit wat je vanavond voor nieuws hebt . Wat heerlijk dat ook ons kleine landje zo veel te bieden heeft .
    Liefs