Dag 20 25 mei Honeymoontrip - Reisverslag uit Avesta, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 20 25 mei Honeymoontrip - Reisverslag uit Avesta, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 20 25 mei Honeymoontrip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

25 Mei 2019 | Zweden, Avesta

Dag 20 25 mei Honeymoontrip

Op de dag dat Ans en ik 47 jaar getrouwd zijn, vertrekken wij voor de eerste reis met onze gigantische leencamper.
We hebben vandaag een fikse reis voor de boeg, wel via niet al te kleine wegen, want zo’n eind van een camper, daar moet je wel aan wennen.
Ik word wakker met het geluid van de koekoek, om half zes al. Onze trouwdag vandaag, dat moet wel goed gaan. We hebben in ieder geval lekker geslapen.
Buiten is het koud en zwaar bewolkt. Na het ontbijt, maken we alles klaar voor vertrek, benieuwd of alles tijdens de reis blijft staan. De koelkast doet het nog steeds. Bij de receptie belt Rembrandt nog even om goeden dag te zeggen en om mij nog te feliciteren met mijn verjaardag. Hij is zelf niet op locatie. De caravanclub uit Twente vertrekt voor ons, we zijn er bijna….lijkt het wel.
Voorzichtig rijden we de camping af, nu zonder brokken en gaan via een smalle weg naar de E22. Bij SöderKöping gaan we bij de super inkopen doen voor de eerste dagen. Laveren op het parkeerterrein gaat goed. Het is een feestdag vandaag en overal zijn spelletjes te doen. Dan dwars door NorrKöping ook dat gaat goed, bochten ruim nemen!
Vanaf NorrKöping wordt het landschap interessant en mooi. Typisch Zweeds met veel berken en dennenbossen, meren en veel, heel veel stenen.
Na 70 km hebben we onze eerste koffiestop op een mooie parkeerplaats met overdekte bankjes en met uitzicht op een meer.
Tot nu toe gaat alles goed, het rijden valt reuze mee, goed rekening houden met de breedte en daar gevoel voor krijgen. De lengte is tijdens het rijden geen probleem, alleen met korte bochten en kleine rotondes.
Via de E22 komen we op de 55, dan de 56 en vervolgens de 70. We rijden via Katrineholm, Arboga, Vasteras, Sala naar Avesta.
Onderweg veel lelietjes van dalen langs de weg.
Vlak voor Avesta moeten we een wit weggetje op, dat is spannend, want op de kaart kun je niet zien hoe groot/klein dat weggetje is, asfalt of grus.
Gelukkig valt het mee. We rijden door een prachtig landschap, door kleine dorpjes. Via een lange smalle brug rijden we over een meer naar de camping.
Een leuke camping met ontzettend aardige Nederlandse leiding.
We hebben een mooie plek met uitzicht op het meer.
We eten friet bij ons bruiloftsmaal en een glaasje wijn. De voorraad slinkt.
We hebben internet, wat wil een mens nog meer.
Al met al een goede dag geweest. En het is weer genieten
We gaan vanavond een nieuw plan de campagne maken met de ervaringen tot nu toe.
Echt kleine wegen zijn taboe, we moeten uiterlijk 22 juni thuis zijn, de camper moet 24 juni schoon en leeg om 1200 uur in Apeldoorn zijn en we willen niet jachten.
Wat we in ieder geval weten is dat zo’n camper als we nu rijden, nooit onze droomwens zou worden. Heel leuk om te proberen, maar overdaad schaadt, en de luxe is ook wel een beetje nep, de materialen zijn nogal plastiekerig en kwetsbaar. En zo groot..en onhandig.
De waardering voor onze eigen camperbusje is alleen maar gegroeid.
We hopen dat we na thuiskomst snel ons campertje weer in gebruik kunnen nemen.
Tot dan hebben we weer plezier met zijn drietjes.

KELLY: prettige verjaardag morgen!!!!

• 25 Mei 2019 - 17:49

Jan:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag;
    Wat heerlijk dat jullie dit nieuwe huwelijksjaar
    In ieder geval goed begonnen zijn met een succesvolle
    Eerste buscampertrip!!!
    Dat er nog maar vele mogen volgen!!!!
    Groetjes en bob voyage.....

• 25 Mei 2019 - 21:32

Jack En Agnes:

Hoi Ans en Wim,
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. En ... met de hervatting van jullie vakantie. Er stijgt weer plezier op uit jullie berichten. Geniet er van!