Dag 18-19 23-24 mei De zeventiger jaren - Reisverslag uit Valdemarsvik, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 18-19 23-24 mei De zeventiger jaren - Reisverslag uit Valdemarsvik, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 18-19 23-24 mei De zeventiger jaren

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

24 Mei 2019 | Zweden, Valdemarsvik

Dag 18-19 23-24 mei De zeventiger jaren

De zeventiger jaren zijn vandaag 24 mei 2019 begonnen.
Vandaag mag ik 70 kruisjes zetten.
Dank voor jullie felicitaties.
Het zal een gedenkwaardige verjaardag zijn.
Gisteren was een dag van veel geduld. We hebben de blokhut schoon gemaakt, de auto schoongemaakt en de bagage in de auto gestopt en daarna begon het lange wachten op het telefoontje van de chauffeur, die onze leencamper naar Zweden brengt.
Om 14.00 uur stuur ik heb een sms. Hij antwoordt dat hij omstreeks 15.30 bij de garage in Norrköping arriveert. Wij gaan alvast die kant op om eea voor te bereiden en de garage te betalen voor de diagnose.
Inderdaad is de camper op tijd.
Wel even schrikken, want hij is erg groot, breed, lang en hoog. Niet wat we hadden gedacht en afgesproken. We zouden een buscamper krijgen. Maar goed, maken we dat ook nog eens mee.
Van binnen is de camper heel ruim en luxe met design meubels, badkamer met douchecabine, en een Frans bed en een prachtige grote koelkast, waar Ans helemaal lyrisch over is. Of eigenlijk was, maar dat komt nog.
We regelen de overdracht en krijgen om summiere instructies. DE chauffeur gaat met een taxi naar het station naar het vliegveld van Stockholm gebracht te worden. Dan vliegt hij weer naar Nederland.
We halen onze eigen camper leeg om ze over te brengen naar de leencamper. We verbazen ons over de hoeveelheid spullen, die over moeten. De leencamper heeft erg veel kastjes, maar we proppen alles er maar in om later te gaan ordenen.
Om kwart voor 6 gaan we naar de camping, onderweg kopen we eten voor vanavond. Het rijden gaat goed, het is wel een bakbeest, maar met rijden heb ik daar niet zo’n last van. Draaien en keren is lastiger vanwege zijn omvang, maar met hulp van Ans krijg ik hem ook goed op zijn plaats op de camping.
Op de camping gaan we eerst wat ordenen. Alles moet weer een plekje krijgen en dat valt niet mee. We besluiten morgen nog op de camping te blijven om alles definitief in te richten en aan onze camper te wennen.

We hebben een goede nachtrust. Ook doortje slaapt tevreden en is een stuk rustiger dan in het hutje.
Met het wakker worden heb ik mijn 70ste verjaardag bereikt en begin ik mijn
71 ste levensjaar. Wat een leeftijd al.
We ontbijten rustig met een eitje en gaan daarna de camper verder inrichten.
Tussen de middag eten we lekkere kartoffellauchsuppe en gaan een stukje wandelen om de bloemetjes van Ans haar dashboardproject te verversen.
We merken dat de koelkast niet koud wordt en zoeken in de handleidingen naar de oplossing van dit probleem.
Keuze knop op netstroom, hebben we wel netstroom, thermostaat knop maximaal, niets van dat al lijkt verkeerd.
Ik bel met het verhuurbedrijf Logicx in Apeldoorn.
Ik krijg de technische dienst (Richard) en met hem neem ik alles door. Alles is goed ingesteld en de koelkast zou het gewoon moeten doen. Op verzoek van Richard zet ik de koelkast op gasbedrijf en wacht ¾ uur.
Er is geen teken van koeling dus bel ik Richard weer. Hij zegt dat er iets goed mis is met de koelkast en dat hij mij niet verder kan helpen. Ik moet maar de alarmcentrale bellen.
Dat doe ik een uur later, er is nog steeds geen koeling. De anwb raadpleegt haar technische dienst en komt tot de conclusie dat de koelkast gewoon kapot is en moet worden vervangen en het een zaak van Logicx is, als leverancier van de camper en adviseert mij Logicx te bellen.
Omdat Anwb de opdrachtgever van de verhuur is ben ik van mening dat Anwb contact op moet nemen met Logicx. Anwb vindt dit een logische gedachte en gaat dit doen en meldt mij terug.
Onderwijl vindt de anwb dat we ons niet te veel hiervan aan moeten trekken en gewoon door moeten gaan met vakantie vieren.

Morgen vieren we in ieder geval onze trouwdag…


  • 24 Mei 2019 - 16:51

    Elly:

    Heee Wim, nog van harte gefeliciteerd!!!

  • 24 Mei 2019 - 18:12

    N & R:

    Hallo Ans en Wim,

    Als eerste: Van HARTE GEFELICITEERD Wim met je verjaardag. En als we dan toch in die sfeer zijn; jullie beiden alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag (die is toch morgen? ! )
    Mooi dat jullie de camper hebben en rustig aan de vakantie rit (enigszins aangepast) voort kunnen zetten. En fijn dat uiteindelijk ook de koelkast het gewoon doet!
    Mooi.
    En dan nu, even alles vergeten en lekker gaan genieten!!!!

    Veel plezier en mooie dagen.

  • 24 Mei 2019 - 18:53

    Bertus En Marianne:

    Nog net op tijd! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Wim en morgen een hele fijne trouwdag! Fijn dat jullie nu een andere camper hebben. Hopelijk wordt de koelkast snel gemaakt/vervangen, want zonder koelkast is erg vervelend. We hopen dat jullie de vakantie nu wel kunnen voortzetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans en Wim

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 119301

Voorgaande reizen:

16 April 2024 - 20 Juni 2024

Camperreis Schotland etc. (April/mei 2024)

09 Augustus 2023 - 09 September 2023

Rondom Duitsland 2023 met E&J

17 April 2023 - 23 Mei 2023

Noord-West Frankrijk 2023

11 Mei 2022 - 15 Juli 2022

Camperreis naar de Noordkaap 2022

18 Augustus 2021 - 30 September 2021

Zuid-Scandinavie 2021

26 Mei 2021 - 26 Juni 2021

Dwars door Nederland 2021

01 September 2020 - 30 September 2020

Denemarken herfst 2020

14 Mei 2020 - 11 Juni 2020

Balkan in Nederland 2020

07 Mei 2019 - 15 Juli 2019

NOORDKAAP 2019

08 Mei 2018 - 28 Juni 2018

Polsky en meer 2018

23 April 2017 - 25 Juni 2017

Olé Guappa 2017

23 Mei 2016 - 09 Juli 2016

La Douce France 2016

15 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Groot-Brittannie 2015

20 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Scandinavie 2014

Landen bezocht: