Dag 40 Satao-2 1 juni - Reisverslag uit Sátão, Portugal van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 40 Satao-2 1 juni - Reisverslag uit Sátão, Portugal van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 40 Satao-2 1 juni

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

02 Juni 2017 | Portugal, Sátão

Dag 40 SáTáo -2 01 juni 2017

Vandaag een rustdag en wat voor een. Een prachtige dag vol zon, blauwe lucht en zo’n 30 graden. En schaduw bij de camper.
Ik heb eerst nadat de bakker was langs gekomen, mij een hand had gegeven en buenos Dia gezegd had en mij een brood en twee broodjes extra had gegeven voor 1 euro, gauw maar een tweetal blogs geschreven. Ik had de hele avond te voor zitten fröbelen om die vermaledijde laptop aan de praat te krijgen. Elke keer dook er weer een nieuwe foutmelding op, waar ik niets van begreep. Maar door noeste volharding, en geduld en door steeds maar de fouten analyse opnieuw te laten draaien, ging het ding eindelijk doen, waarvoor hij was bedoeld.
Gelukkig deed hij dat vanochtend nog steeds en konden de blogs (zelfs met foto’s eruit!
Tijdens ons late ontbijt werden we verrast door een heuse peepshow.
Twee leguanen van zo’n 40 centimeter lang, waren aan het minnekozen in het gras tegenover onze camper. Hij gifgroen , zij zachtgroen. Hij met veel haantjes gedrag, zij verleiden en hard weglopen. Het was een prachtig gezicht. Uiteindelijk had hij haar te pakken in een passionele liefdes beet. Echt vriendelijk ging het er niet aan toe. Een toevallig passerende rivaal werd hardhandig weggejaagd.
we hebben ze nog lang heen en weer zien rennen in de buurt.
Na het ontbijt was het werken geblazen, wasje doen, water aflaten, water bijvullen en alles weer een beetje hergroeperen.
Verder hebben we niet veel gedaan.
Heerlijk gezwommen in het zoutwater bad, in de zon, lekker opgedroogd, nog een keer gezwommen, lekker opgedroogd, wat gedronken, geplaat en om 09.00 plaatselijke tijd, 10 uur bij jullie, naar binnen want de avonden zijn hier nog fris.
we weten nog niet wat we morgen gaan doen, nog een dagje blijven of naar de kust naar Vila do Conde, waar Lies ook heeft gelopen op het vlonderpad daar.
We zien wel.
Groetjes van ons,
Vandaag vooral voor kinders, schoonkinders en speciaal voor de kleinkinders.

• 02 Juni 2017 - 09:49

KSnt:

Fijn om te lezen dat de laptop het weer even doet zodat je blog er weer uit kan..... anders zit je maar in de stress en dat hoort niet op de vakantie! Jullie zwemmen wat af! Niet verwacht dat jullie dat zo vaak zouden doen, althans ons moeke niet. Hier zwemmen we ook wat af, door de warmte, haha! Nee, hoor... we genieten hier van het mooie weer: airco aan in de lesauto en 's avonds in een koele slaapkamer. Zweten doen we alleen tijdens het sporten, dus we zijn goed bezig. Tsja, we moeten straks tenslotte wel kunnen paraderen over de stranden in Italië! Nu ga ik ook weer verder aan het werk, blijf weer lekker genieten en denk nog niet aan de dagen aftellen want ook al is het nu juni, het duurt toch nog heel lang voordat Nederland weer in zicht is. XXXX van kind, schoonkind en kleinkinderen

• 02 Juni 2017 - 13:04

Joop En Sonja:

Fijn dat jullie zo genieten, geen stress krijgen van een laptop hoor, jullie hebben wel
    vakantie. Ook hier genieten we al een aantal weken van het heerlijke weer.
    Daar knapt een mens van op. Geniet van jullie verdere reis en we volgen jullie
    Groepjes uit Baarn

• 02 Juni 2017 - 16:55

Lies:

Lekker zo'n lui dagje en zeker met die mooie show . Een cadeautje !
    Ik heb ze alleen weg zien schieten .
    Een bezoekje aan Porto is misschien ook leuk . Mooie oude binnenstad met heeeeeel veel trappen . Prachtig uitzicht op de hoge , dubbele brug waar geen verkeer over het hoogste deel rijdt , alleen de tram/metro en voetgangers .aan de overkant van Porto een portje proeven en lekker eten langs de rivier . Veeeeel goedkoper dan in Porto zelf .
    Liefs vanuit Canada