Dag 24 1506 Langs de Herault - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 24 1506 Langs de Herault - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 24 1506 Langs de Herault

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

15 Juni 2016 | Frankrijk, Cantobre

Dag 24 1506 Langs de Herault
Vandaag start het weer wat minder. Het heeft een beetje geregend vannacht en de ochtend begint fris en bewolkt. Het is ongeveer 16 graden. Omdat ik ontdekte dat ik op de nieuwe dag weer 30 minuten wifi had, het verslag van gisteren niet meer had kunnen verzenden en onze clientèle klachten had over het ontbreken van foto’s moest ik weer aan de slag, voordat we konden vertrekken.
Toen alles gereed was, was het inmiddels 1200 uur toen we deze Nederlandse enclave in de Cevennen konden verlaten. Onderweg vernamen we dat deze camping kortgeleden nog het vakantie-domicilie was van Sonja en Eric. We hebben dus niet meer de groeten kunnen doen aan Andre en Riekie en hun hondje.
We kiezen voor een niet zo lange tocht richting het oosten naar Nant.
Na alle indrukwekkende tochten van de afgelopen weken is dit een gewoon mooie tocht, door een mooi landschap en voor een deel langs de Herault. De rivier waar ook een departement naar is genoemd. Het weer knapt onderwijl op en met geregeld zon en een temperatuur van 25 graden is het aangenaam rijden.
We rijden eerst langs de Anduze die maar weinig water bevat in haar mooie grindbedding. In Anduze pakken we de D 907, D 57 om via de D39 in St Hippolyte-du-Fort de D999 op te gaan, die we tot het eind van de tocht in Nant volgen. Voor Hippolyte houden we een koffiestop met pain au rasain et chocolat, die we bij de Lidl in Anduze kochten. Daar kochten we ook onze andere boodschappen, waaronder een gerookt kippetje voor vanavond.
Vanaf Le Vigan rijden we langs de Herault. Aan deze rivier gebruiken we ook de lunch. De weg slingert dat het een lieve lust is. Onderweg stoppen we op een mooi stuk waar het landschap bezaaid is met bemoste keien, die er uit zien als menhirs. Bij de wandeling zwikt Ans haar linkervoet en komt ten val. Een pijnlijk been en zere pols tot gevolg. Gelukkig niets ernstigs, maar pijnlijk en voor Ans extra sneu omdat haar linker enkel toch al niet zo stabiel is als gevolg van Noorwegen en ze daar erg onzeker van wordt. Hopelijk blijft de last beperkt.
na weer een beetje van de schrik te zijn bekomen gaan we verder naar de camping les deux Vallees in Nant. Een spotgoedkope camping, lekker rustig en met gratis wifi en dat voor 11,50 euro per nacht en een charmante jonge dame aan de receptie.
Of de wifi zo goed is als ze vertelde moet blijken als ik deze blog ga verzenden.
zo mogelijk stuur ik later op de avond nog wat foto’s mee om de meer visueel ingestelde lezertjes te plezieren. Het gerookte kippetje was heerlik.
A demain!

• 15 Juni 2016 - 22:00

Hans En Karin:

Dat is weer schrikken en nog wel aan dezelfde voet. Sterkte Ans en hopenlijk gaat het snel weer beter

• 15 Juni 2016 - 23:03

Jenny:

Hopelijk valt het allemaal mee met je pols en enkel, Ans, maar wat zullen jullie geschrokken zijn!
    Liefs, Jenny.

• 16 Juni 2016 - 07:48

Lies:

Gelukkig maar dat het niet zo ernstig is !
    Hebben jullie arnica crème zalf of tinctuur bij je ?
    Meteen de plek insmeren voorkomt een groot deel
    Van de bloeduitstorting en dat scheelt ongemak en pijn.
    Ik ga de deur niet meer uit zonder . Mag niet op een
    beschadigde huid .
    Weer mooie foto's , dank je wel !
    Fijne dag weer ! Liefs

• 16 Juni 2016 - 09:02

Cor En Jacqueline:

Oh Ans toch, das balen, , hopelijk heb je niet al teveel last, even rustig aan doen
    Enne bedankt voor de foto's, kunnen we lekker mee genieten.
    Ik ga vandaag maar eens beginnen met inpakken, eindelijk vakantie! !

• 16 Juni 2016 - 13:36

Ad:

Goedemiddag lieve mensen,
    Al weer pech en alweer bij Ans. Een lelijk woord zou niet misstaan maar helpt ook niet.
    Is die enkel overigens dik? Heb je een schaafwond aan dat been of een open wond?
    Alle suggesties van de vorige sprekers zijn goed, maar als die enkel dik is wil ijs ook nog weleens helpen en lijkt zwachtelen aan te bevelen.
    Groetjes,
    Af