Dag 12 17 mei VETTE PECH - Reisverslag uit Valdemarsvik, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 12 17 mei VETTE PECH - Reisverslag uit Valdemarsvik, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 12 17 mei VETTE PECH

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

17 Mei 2019 | Zweden, Valdemarsvik

Dag 12 17 mei 2019 VETTE PECH

De dag begon zo goed…………………..
Mooi zonnig weer, weinig wind, lekker ontbeten, opgeruimd en op tijd van onze plaats. Reisdoel 250 km noordelijker.
We gaan naar de receptie, waar we de bus parkeren en rekenen af en nemen afscheid van de vriendelijke beheerder.
Ik rijd achteruit en ontwaar een auto achter ons.
Ik stop om de auto te laten passeren, die doet niets, ik rij een stukje naar voor om achter ons wat meer ruimte te maken om de auto te laten passeren.
Auto blijft staan, dus rij ik weer iets achteruit en stuur ik naar links om de weg op te rijden via een richeltje. Blijkt er een voor mij onzichtbare steen te liggen bij het begin van het richeltje, waar ik tegen aan rijdt. Dit voelende in zijn achteruit en schade opnemen. Heeft de steen net de onderkant van de radiator geraakt en opengereten. Koelvloeistof stroomt eruit. VETTE PECH.
Dat start een hektisch circus!
Waar repareren, hoe ophalen, waar blijven wij, verzekering??
Ik bel de ANWB, waar we goed zijn verzekerd. Verbinding is slecht, want we zitten in het buitengebied. ANWB hoort eea aan en geeft aan de camper op te laten halen en te brengen naar een Fiatgarage in de buurt. Die moet dan een diagnose stellen en een reparatietijd aangeven, waarmee de ANWB dan weer verder moet mbt vervangend verblijf en eventueel repatriëring van het voertuig.
Omdat het vrijdag is lijkt het onwaarschijnlijk dat we vandaag nog een gerepareerde camper terug hebben. De campingbeheerder biedt aan om van een van de Stuga’s (Hutjes) gebruik te maken. Dat doen we en we hevelen snel de nodige inventaris uit de camper over in de hut.
Dan krijg ik een sms van de anwb dat hulp onderweg is, dwz dat de camperophaaldienst eraan komt. Die arriveert om 13.00 uur en communiceert met de beheerder (Nederlander, die al 12 jaar in Zweden woont). De camper gaat naar de fiatgarage in Norköping en die meldt later zijn bevindingen.
We komen de dag verder wat verweesd door. Ik bel nog met de anwb voor polisvoorwaarden etc van verzekering en wegenwacht.
Om 1700 uur meldt de beheerder dat de garage verwacht twee weken nodig te hebben, exclusief eventuele carosserieschade. Maandag kan het onderdeel pas worden besteld in Italië. We spreken af maandag weer contact te hebben met de garage over verdere stappen. Eerst de anwb maar eens bellen.
De anwb vindt het wel erg lang duren en gaat via de zweedse collega’s maandag contact opnemen of de levering niet sneller kan en of de anwb dit niet kan bevorderen door zelf iets te sturen.
We spreken af dat we in ieder geval vrijdag onze vakantie kunnen hervatten met een camper, onze eigen of een anwb camper.
Onder tussen mogen we morgen een auto huren van de verzekering en wordt ons verblijf in de hut vergoed door de verzekering.
een schrale troost, want het zal naast een deels beschadigde vakantie ook een beschadigde portemonnai opleveren.
SHIT happens!
Voorlopig zitten we droog.
Buiten regent het.

• 17 Mei 2019 - 17:28

Elly:

O, jongens wat vreselijk balen!!!
    Shit happens inderdaad! Eerst de schrik en dan al dat gedoe!!!
    We hopen heel erg dat t snel opgelost is en jullie verder kunnen!!!
    Liefs Jan en Elly

• 17 Mei 2019 - 17:31

E&S:

Dat is inderdaad vette pech. Troostprijs is dat het gelukkig alleen mechanische schade is. Hopelijk is de zaak weer snel gefikst opdat jullie door kunnen gaan op de reis. Groetjes

• 17 Mei 2019 - 17:40

N & R:

Hallo Wim en Ans,
    Wat is ontzettend vervelend en balen. Maar ja, zoals je zelf al schrijft, shit happend. En nu maar wachten. Wat kun je anders.
    Gelukkig dat jullie via de campingeigenaar met de instanties kunnen communiceren en dat de ANWB ook initiatief neemt, maar het kost sowieso jullie een hele week.
    Echt balen.
    Probeer er met de auto in de omgeving nog wat van te maken.
    Veel succes.

• 17 Mei 2019 - 17:38

Gonnemieke :

Wat vervelend allemaal. Hopelijk wordt het snel opgelost.
    Veel sterkte....en blijven genieten samen.

• 17 Mei 2019 - 17:47

Elly En Jan:

Oei, oei, dat is echt dikke pech!!!
    Zomaar je hele vakantie op de tocht!!!
    Maar uit je blog lees ik hoe uiterst adequaat je al hebt gereageerd!!!
    Prima actie en maar hopen dat alle radartjes blijven draaien.
    Wel een beproeving van jullie geduld!!!
    Hebben jullie wel genoeg spelletjes bij je?
    Veel sterkte deze dagen, we leven met jullie mee!!!!
    Groetjes van ons allebei.

• 17 Mei 2019 - 17:47

Elly En Jan:

Oei, oei, dat is echt dikke pech!!!
    Zomaar je hele vakantie op de tocht!!!
    Maar uit je blog lees ik hoe uiterst adequaat je al hebt gereageerd!!!
    Prima actie en maar hopen dat alle radartjes blijven draaien.
    Wel een beproeving van jullie geduld!!!
    Hebben jullie wel genoeg spelletjes bij je?
    Veel sterkte deze dagen, we leven met jullie mee!!!!
    Groetjes van ons allebei.

• 17 Mei 2019 - 18:02

H En K:

Dit is inderdaad dikke pech. We hebben een dejavu gevoel. Zal wel een vervangende camper worden. Ondanks deze pech probeer er toch van te genieten.

• 17 Mei 2019 - 19:02

Alien:

Nou, wat een tegenvaller!
    Sterkte hoor!
    We hopen dat er een oplossing komt!

• 17 Mei 2019 - 20:55

Cor En Jacqueline :

Hallo lieve vrienden
    Houdt de moed erin, je kunt er toch weinig aan doen, laat jullie vakantie er niet door bederven
    Liefs van ons

• 18 Mei 2019 - 06:56

Ad Van Wijk:

Beste pechvogels,
    Shit happens krijgt pas echt betekenis als het jezelf betreft. Complimenten voor alle maatregelen tot nu toe.
    Op deze aarde kunnen we wel naar de maan en naar de diepzee maar geen radiator repareren binnen een normale termijn!
    Ik hoop dat nu bij jullie de zon schijnt waardoor het leed wat verzacht wordt. Nu moet ik denken aan een collega arts die met een dergelijk probleem bij de garage kwam en van de monteur het volgende advies kreeg: Dokter, gooi er maar twee Paracetamolletjes in en kom morgen maar terug.

• 18 Mei 2019 - 15:08

Leon Schellekens:

Beste Wim en Ans,
    Veel sterkte met alles. Van kapotte radiatoren naar onoverwinnelijke gladiatoren.
    Keep going strong!
    Leon