Dag 9 Sacha, Kelly, Thom en Nick - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 9 Sacha, Kelly, Thom en Nick - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 9 Sacha, Kelly, Thom en Nick

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

03 Juni 2016 | Frankrijk, Allemond

Dag 9 3105 Sacha, Kelly, Thom en Nick
Vannacht heeft het veel geregend en waren Sacha, Kelly en Thom onderweg van Raamsdonksveer naar Allemond. De ondergrond onder onze camper was verzadigd met water en we moesten een klein stukje omhoog tot het pad. Dat ging dus niet. De wielen kregen geen grip. Gelukkig hebben we onze kunststof rijplaten bij ons en met deze voor de wielen en een duwhulp van een Duitse buurman ging de tweede poging probleemloos. Water ingenomen en afvalwater geloosd en wij op weg. Eerst naar de supermarkt voor boodschapjes en diesel, De bordjes mbt de brandstofschaarste waren weg. Tijdens het tanken kregen weer een sms van Sacha dat ze al bijna op de camping waren. Wij er ook maar heen. Het is vrijwel droog en een graad of 12.
Op de camping waren ze al bezig met de tenten opzetten. Twee plaatsen naast elkaar. De camper weggezet en koffie gezet en in de camper gedronken. Ze hadden een pittige rit achter de rug, met name in belgie over de donkere en vaak slechte snelwegen. Onderweg hebben ze nog een slaapstop ingelast. Sas en Kelly hadden de partytent bij zich en die hebben we opgezet om enigszins beschut te kunnen zitten. Na een stokbroodje met koffie zijn we met zijn allen, inclusief honden naar La Bourg d’Oisans gereden, waar de weg over de Alpe d’Huez begint. Het was een hele drukte en al wat je zag was Nederlanders en fietsers. In de supermarkt boodschappen gedaan voor de BBQ en wat rond gelopen. Bij de verblijfplaats van Nick bleek het team te zijn trainen op de Alpe dus wij weer naar de camping. Later bleek Nick uitgetraind en zijn wee hem nog even gaan bezoeken. Hij had de eerste 10 bochten gefietst en dat viel niet mee. Morgen gaan de eersten de berg op voor de Alpe D’Huzes en Nick gaat donderdag. Hij heeft zijn sponsorgeld helemaal bij elkaar nu en bedankt degenen die hem hebben gesponsord van harte. We zijn benieuwd hoe hij het er vanaf brengt. Terug op de camping gaan we aan de BBQ. Het spettert af en toe en het is behoorlijk fris, maar gezellig is het ook. Ans en ik daarna de afwas en de kinders met de honden weg. Na de koffie waren ze wel heel erg moe dus snel de tent in om te slapen. Wij hier in het campertje houden het nog even uit voor de blog en een slokje. Morgen gaan we met zijn allen wandelen.
De blog kan vandaag niet meer uit omdat alleen bij de receptie wifi is.

• 04 Juni 2016 - 16:29

Ad Van Wijk:

Waar heb ik dat verhaal over regen eerder gehoord. Was het Engeland en/of Schotland. Troost je het zou beter moeten worden.,
    Groetjes,
    Ad