Dag 7 Seyssel sur Rhone Seyssel - Reisverslag uit Seyssel, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 7 Seyssel sur Rhone Seyssel - Reisverslag uit Seyssel, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 7 Seyssel sur Rhone Seyssel

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

30 Mei 2016 | Frankrijk, Seyssel

Dag 7 Seyssel sur Rhone
De 7e dag alweer. Gisteravond en gisternacht tweemaal een onweer weerstaan en vanochtend ook goed nog weggekomen uit de natte slappe grond. Drinkwatertank gevuld, afvalwatertank geleegd, wat kan ons nog gebeuren. Het weer is niet je dat maar droog als we om 10.45h vertrekken. We rijden via de D437 naar st Laurent en GrandvaAux. Onderweg zien we een winkeltje vol met koeienbellen te koop. We kunnen helaas niet stoppen voor een foto. Aan de andere kant van de weg staat een beeldje van de vos Reinarde. Het is weer een prachtige weg langs een rivier met een oude waterradmolen. We zitten constant op zo’n 800m met hierendaar een kletske sneeuw. In st Laurant kopen we iets lekkers met appel voor bij de zondagse koffie , die we een eindje verder gebruiken. Het is stil op de weg en tot nu toe aardig weer. Dat verandert (het weer) vanaf ca 1200 h. Dan gaat het regenen. We volgen de N5 tot aan de Coll de la Fauccille. Die weg loopt voor een deel vlak langs de Zwitserse grens, met veel klimmetjes en af en toe een tunneltje. Onderweg spot Ans allerlei leuke bloemen, orchideeen, gentiaan (heel veel), sleutelbloemen etc. Bij de Col is het vervaarlijk mistig, niet zo leuk maar de striping op de weg houdt ons in het spoor. Vervolgens gaan we de D991 op die langs de Monts des Jura loopt. Een bergketen met toppen van zo’n 1700 m. Erg rustig op de weg, nauwelijks auto’s te zien. Zal hier vooral in de winter erg druk zijn gezien de Skiborden en dito hotels.
In deze streek zijn erg weinig campings. Via de gidsen gaan we voorlopig voor een camperplaats langs de Rhone. Vanuit Lélex leidt de tomtom ons door Belgarde sur Valserine, waar we de tank weer volgooien. Hier de eerste tekenen van schaarste. We mogen maar voor 30 euro tanken. Dat is voor vandaag meer dan genoeg, met 15 liter is de tank weer vol. In Seyssel aan de Rhone is een mooie Camperplaats met uitzicht op de snel stromende Rhone, kost niks maar heeft ook geen voorzieningen. We staan met vier campers. Onze buren zijn Nederlands en die blijven deze nacht. Nu ik dit type, lijkt het er op dat we alle 4 blijven. Het stadje Seyssel is een mooi stadje. Het is droog als we daar arriveren, dus gaan we het stadje in. Vooral de oude brug over de Rhone is erg mooi. Voor het avondeten haal ik nog een lekker stokbroodje. Om 19.30 begint het weer te regenen, in de camper is het droog.
We hebben 152 km gereden en zitten vlak bij Annecy, niet zover meer van Allemond bij Alpe d’Huez. Morgen nog een stukje dichterbij en Dinsdag kwartier maken op de Camping La Grande Calme.

• 30 Mei 2016 - 21:06

Ad Van Wijk:

Lieve mensen,
    Op dag 7 van jullie tour stroom ik in. Dit weekend terug van een prima verblijf in Spanje. Daar as het schitterend weer maar ik begrijp dat het bij jullie nogal wisselend is en dat jullie nu op weg zijn naar de Alp. Hadden jullie wel een vignet voor Zwitserland?
    Hier is het gewoon slecht weer met veel regen en onweersbuien. Voortdurend code oranje. Lijkt ook voorlopig niet te veranderen. Plaatselijk is er weinig nieuws. Wel heb ik vanmorgen de begrafenis van meneer van Immerzeel bijgewoond, waarvan ik overigens niet weet of jullie die kennen.
    Wens jullie een goede reis veder en voor jullie kleinzoon tzt veel sussen.
    Groetjes,
    Ad

• 01 Juni 2016 - 19:56

Marianne:

Zag net op het nieuws dat Frankrijk last heeft van overstromingen. Hoop dat jullie daar geen last van krijgen. We hopen dan ook dat het weer beter zal worden.
    Groetjes van Bertus en Marianne