Dag 16 21 mei BAALDAG - Reisverslag uit Valdemarsvik, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 16 21 mei BAALDAG - Reisverslag uit Valdemarsvik, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 16 21 mei BAALDAG

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

21 Mei 2019 | Zweden, Valdemarsvik

Dag 16, 21 mei 2019 Baaldag

Vandaag een echte baaldag.
Was er gisteren nog enige opgewektheid over het aangeboden aanleveren van een leencamper uit Nederland en het repatriëren van onze camper naar een Fiatgarage in Breda, nu ligt alles weer open, of op zijn gat.
’s avonds is het beloofde telefoontje dus niet gekomen, dus hang ik om 10.30h maar weer eens aan de telefoon.
De medewerker Ruud weet van niks, dus moet eerst het dossier lezen om te weten waar het over gaat. Het dossier vermeldt niets over het gesprek van gisteren over de leencamper. Hij weet ook niets over de aanvankelijke houding van de anwb om te kijken of de aanlevering van onderdelen eea kan bespoedigen. Hij zal eea nagaan en zeker terug bellen, want hij begrijpt dat ik op de hoogte wil blijven en dat het frustrerend is dat terugbelafspraken niet worden nagekomen.
Hij belt dus niet terug.
Wij gaan in ieder geval maar naar de garage om wat spullen uit de camper te halen. De camper blijkt ook nog een nieuwe intercooler van de turbo nodig te hebben, wat in ieder geval begrijpelijk maakt dat de reparatie en aanlevering van onderdelen complexer is dan alleen de vervanging van de radiator.
Bij het instappen in de leenauto bemerken we in de voorruit een ster, Shit!!
Er blijkt ook een stuk uit dus reparatie+vervanging. We hebben de ster niet eerder opgemerkt, ook niet zien of horen veroorzaken. Bij het leenbedrijf leren we dat het eigen risico SEK 2500 (235 euro) bedraagt en bij de anwb leren wij dat dit rekening klant is. KASSA!!
Terug in het huisje is er nog steeds niet gebeld.
Om 16.30 bel ik maar weer eens. Paul Visser van de Anwb begrijpt ook al mijn frustraties en constateert dat er maar weinig in het dossier staat over vandaag
Hij laat Ruud terug bellen.
Om 17.30 is er nog niet gebeld en de werkdag is bijna ten einde, Ik bel maar weer en niet vriendelijk, maar gefrustreerd en ontmoedigd, Zij begrijpt mijn frustratie, moet eerst ff in lezen en gaat ruggespraak houden het collega’s en leidinggevende.
Even later geeft ze aan dat er hard aan wordt gewerkt voor een goede oplossing, dat de leidinggevende er van weet en er druk op zet.
Ik geef aan dat ik iemand wil spreken met gezag bijvoorkeur de leidinggevende. Ik ben het ontbreken van beloofde terugkoppeling zat. Evenals de tegensprekende berichtgeving.
Even later belt Rick (leidinggevende?).
Ik doe eerst mijn verhaal en meldt de afspraak die gisteravond met Marcus is gemaakt. En noem mijn frustraties.
Hij meldt mij dat een camper uit Holland nog geen optie is. Van het gesprek van gisteravond staat niets in het dossier. Ik raad hem aan de telefoongesprekken maar eens na te luisteren en dat ik alles documenteer.
De anwb heeft vanochtend met de garage gesproken. De stand is nu zo dat normaliter de reparatie 5 juni gereed is. Anwb gaat nu (al!) na of en in hoeverre zij eea kunnen bespoedigen, door de onderdelen vanuit Nederland te sturen>
Een tweede spoor is dat wij in Zweden mogen zoeken naar een leencamper tegen een vergoeding van max 175 euro/dag, bv om de reparatieperiode op te vangen. Ik geef aan dat ik dit geen optie vind en vraag of anwb dit niet kan regelen. Rick zegt toe dit te gaan uitzoeken. Als dit niet gaat lukken vindt hij dat dan een leencamper uit Nederland pas in beeld komt.
Hoe dat ook, ik vind dat ik voor het weekend moet kunnen rijden met een camper.
Ik meld ook dat wij met twee dagen dit huisje uitmoeten.
Hij vindt het ook heel vervelend dat het zo loopt, maar loopt niet over van empathie.
Ons dossier heeft nu het predicaat “Aandachtsdossier”.

Daar worden we “”blij”” van!


  • 21 Mei 2019 - 17:04

    Joop Van Der Burg:

    Jongens, wat een verhaal.
    Wij leven ontzettend mee en zouden willen dat we jullie zouden kunnen helpen.
    De ANWB maakt in ieder geval een zeer slechte beurt, maar daar hebben jullie nu niets aan.
    Weet niet of wij vanuit hier iets zouden kunnen regelen??
    Laat het maar weten.
    Wij denken aan jullie en hopen dat het toch snel wordt opgelost.
    Kusjes Sonja en Joop

  • 21 Mei 2019 - 17:25

    Sander:

    Goeie dag zeg, bureaucratie ten top.
    Sterkte verder met het hele drama

  • 21 Mei 2019 - 18:01

    E&S:

    Oei......wat klinkt dit verhaal bekend......tip, leg elk gesprek zelf vast, vraag vooral om de namen met wie je spreekt en de tijden.......het bezorgt je dan wel geen camper ter plekke, maar kan later wel veel houvast geven als de zaak eens goed voor het voetlicht komt.
    Blijven we maar hopen dat jullie toch zo spoedig mogelijk weer op gang kunnen. Is het geen mogelijkheid om gewoon naar huis terug te keren, camper te laten repareren en een nieuwe start te maken? Succes!

  • 21 Mei 2019 - 18:19

    Jack En Agnes:

    Hoi Wim en Ans,
    Ik krijg last van plaatsvervangende irritatie, maar dat helpt niet. Wat een gedoe met die ANWB. Goed dat je alles documenteert want dat zal je nodig hebben bij later verhaal. Ik wens jullie veel wijsheid en geduld.

  • 21 Mei 2019 - 18:35

    Cor En Jacqueline :

    Lieve Ans en Wim

    Dat is zeker meer dan een baaldag, we leven met jullie mee, ze weten zo wel je vakantie te bederven, want de stemmig en je humeur heeft er toch onder te lijden.
    Hopelijk komt er snel een echt goede oplossing.
    Liefs van ons

  • 21 Mei 2019 - 19:55

    N & R:

    Hallo Ans en Wim,
    Ik kan niet anders als mij aansluiten bij de vorige reacties. Dit is echt balen.
    Bijna een casus voor RADAR, de BELBUS, Kassa, KAN NIET WAAR ZIJN of een dergelijk programma.
    En jullie in het begin zeggen te balen van het gebeurde maar gelukkig in ieder geval goed verzekerd te zijn bij de ANWB. We snappen allemaal dat op afstand dergelijke zaken regelen niet altijd even eenvoudig is maar het is tenslotte hun deeltaak die ze het hele jaar door uitvoeren. En dus echt niet voor het eerst. Onbegrijpelijk dat het zo slecht, stroperig en bijna amateuristisch gaat bij de ANWB.
    Hopelijk komt er snel een oplossing anders zijn jullie straks ook nog dakloos, begrijp ik nu. (Voor zaterdag uit het huisje moeten).
    Veel succes.

  • 22 Mei 2019 - 05:55

    Bertus En Marianne:

    We moesten even een paar dagen inhalen met lezen, maar wat een verhaal zeg

  • 22 Mei 2019 - 06:00

    Bertus En Marianne:

    Pfff, lijkt er op dat onze reactie niet volledig is geplaatst. Tweede poging dan maar, dus hier het vervolg. Het zit jullie niet mee en dat is nog zwak uitgedrukt. In de vele reacties is al genoeg gezegd, dus dat gaan wij dan ook niet doen. Rest ons niets anders dan jullie heel veel sterkte en wijsheid te wensen bij het nemen van de juiste beslissingen. Heel veel liefs en succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans en Wim

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 118798

Voorgaande reizen:

16 April 2024 - 20 Juni 2024

Camperreis Schotland etc. (April/mei 2024)

09 Augustus 2023 - 09 September 2023

Rondom Duitsland 2023 met E&J

17 April 2023 - 23 Mei 2023

Noord-West Frankrijk 2023

11 Mei 2022 - 15 Juli 2022

Camperreis naar de Noordkaap 2022

18 Augustus 2021 - 30 September 2021

Zuid-Scandinavie 2021

26 Mei 2021 - 26 Juni 2021

Dwars door Nederland 2021

01 September 2020 - 30 September 2020

Denemarken herfst 2020

14 Mei 2020 - 11 Juni 2020

Balkan in Nederland 2020

07 Mei 2019 - 15 Juli 2019

NOORDKAAP 2019

08 Mei 2018 - 28 Juni 2018

Polsky en meer 2018

23 April 2017 - 25 Juni 2017

Olé Guappa 2017

23 Mei 2016 - 09 Juli 2016

La Douce France 2016

15 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Groot-Brittannie 2015

20 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Scandinavie 2014

Landen bezocht: