Dag 27 01 juni Wandelen - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 27 01 juni Wandelen - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 27 01 juni Wandelen

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

01 Juni 2019 | Zweden, Jokkmokk

Dag 27 01 juni 2019 Wandelen.

Na een koude nacht begint de dag zonnig. Of eigenlijk begint de dag niet, want het wordt niet meer donker hier.
Enfin de zon schijnt als we wakker worden.
Vandaag is het de kortste reisafstand van de vakantie.
Dat komt zo:
We waren van plan om twee dagen in Jokkmokk te blijven, maar deze camping staat ons niet aan en wat blijkt?? ER is hier nog een camping een kleine camping, even buiten Jokkmokk, niet langs de hoofdweg en… beheerd door Nederlanders jawel! En voorzien van goede reviews.
Dat is dan 6 km rijden, onderweg nog even naar de Coöp om boodschappen te doen.
Bij de Camping aangekomen blijkt al, dat de reviews gelijk hadden. Enthousiast en vriendelijk ontvangen. Helemaal niet erg dat we er al voor de middag zijn.
Het is echt een kleine camping, dit is hun tweede jaar, dus is er nog veel op te knappen. Zoonlief van 8 verwelkomt ons met de woorden: Hallo je kan hier gewoon Nederlands praten, ik zal mijn moeder even halen.
Het is een ongedwongen camping, een beetje rommelig maar gezellig, er staan 4 campers en een caravan. We krijgen informatie mee over Jokkmokk en over wandelingen vanaf de camping.
We zoeken een plaatsje in de zon.
Eerst koffie en een taartje (ja Elly en Jan, wij lusten ook taartjes en de zweden ook).
Daarna doen we niet al te veel, het is tenslotte een rustdag al is het zaterdag.
Vroeg in de middag gaan we met de wandelkaart in de hand, op pad. Ans met de stok mee, ik met Doortje.
Het was in een woord een schitterende wandeling, we hebben ons wel wat moeten inperken in afstand, maar hebben toch ruim 2 uur enorm genoten. Een wandeling door bossen met heel veel groen bemoste stenen en enorme keien, soms drassig, soms droog.
Adembenemend, maar wel pittig, want die stenen lagen ook op het pad, zodat het soms flink klauteren was. Ans heeft zich er moedig doorheen geslagen en Doortje kon haar geluk niet op, zoveel luchtjes en zoveel stenen om op te springen. Ik hoop een paar foto’s mee te kunnen sturen.
Na al dat geklauter waren we wel aan wat rust en eten toe (Broodje gebakken ei met bacon) en koffie.
De rest van de dag wat geluierd, gedouched en groene bonen soep gegeten. Uit blik, gelukkig hadden we maar 1 blik en dat is nu op.
Strakjes wijntje en slapen.
Morgen gaan we terug naar de kust.

• 01 Juni 2019 - 17:31

Elly :

Wow! Wat klinkt het allemaal geweldig joh! En jullie zijn toch best ver noordelijk als ik zo op de kaart kijk! Wat een prachtig land he? En die taartjes, gelukkig maar, wat is nou een vakantie zonder taartjes? Dat is toch zoiets als een taart zonder kers of een i zonder puntje?

• 01 Juni 2019 - 17:33

Cor En Jacqueline :

Ah lekker zo'n rustdag , de soep spreekt ons ook niet aan, we zitten nu heerlijk buiten ook met een wijntje, voor straks welterusten en morgen op naar de kust, hopelijk ook met een zonnetje
    Liefs van ons

• 01 Juni 2019 - 19:21

N & R:

Grappig, toch weer een camping met NL beheerders! Fijn dat het jullie daar beter bevalt. Zo zie je maar. Doortje doet het goed, ongedwongen over die loopplank. Geniet en veel plezier straks op weg naar de volgende camping.

• 02 Juni 2019 - 04:50

E&S:

Blij te horen dat alle avonturen van vorige week nu dus definitief tot het verleden behoren en dat jullie er weer fijn van genieten. Lijkt ons ook een mooie omgeving, wel verdacht veel Nederlanders dus..........wij staan weer op de camping in Drenthe, beloofd hier de warmste 2e juni ooit te worden..........groet.