Dag 5 10 mei Blommenslyst - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 5 10 mei Blommenslyst - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 5 10 mei Blommenslyst

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

10 Mei 2019 | Denemarken, Odense

Dag 5 10 mei 2019 Blommenslyst

Vannacht heeft het veel geregend, nu is het droog, maar koud en somber met veel wind. We gaan vandaag weer de grens over. Einddoel is een camping bij Odense.
We vertrekken omstreeks 10.45 en wringen ons door de stad Humus om op de 5 te komen richting Tonder.
Het is vrij druk en de omgeving een beetje saai.
We besluiten om een ommetje te maken naar de kust.
Bij Bredstedt gaan we over kleine weggetjes (ondanks enkele omleidingen) door een mooi landschap met veel mooie waterplassen met veel vogels. Zwermen Brandganzen en andere watervogels. We spotten zelfs een heuse Visarend, zittend op een paal in het water. We kunnen helaas op dat moment niet stoppen voor een foto of om er rustig van te genieten. Maar we hebben hem toch maar gezien. Indrukwekkend. Zo loopt de weg langs een 4 tal plassen, met af en toe een P, maar net niet op de goede plaats voor nog meer bijzondere waarnemingen. Toch wel genieten! Op een van de P’s drinken we koffie.
Opvallend is dat alle boerderijen in deze streek gedekt zijn met lichtgroene golfplaten, stallen en woonhuis.
Bij Niebull komen te weer op de 5. Na nog wat boodschapjes en ff tanken gaan we even voor Tonder de grens over naar Denemarken, om 13,30h.
Vanaf Tonder gaan we via de 435 naar Haderslev. Dit is niet de mooiste weg van Denemarken. Recht en door een vrij saai landschap.
Wel zijn er veel parkeermogelijkheden, iets waar de Denen erg goed in zijn, keurig netjes.
Op een zo’n mooie P in Haderslev lunchen we.
We worden keurig door Haderslev geleid via de borden en gaan via de 170 door naar Kolding. Daar is veel politie op de been, waarvoor weten we niet, maar er staan tientallen agenten en agentes verspreid over de stad, te staan en het verkeer in de gaten te houden. Na Kolding op de 161 richting odense. We moeten wel even een stukje grote weg nemen en komen dan over een grote bruig over de kleine belt.
Uiteindelijk komen we om half vijf, na 240 km in het plaatsje Blommenslyst op de gelijknamige camping. Hier waren we 5 jaar geleden ook al, toen we terug kwamen Ans haar ongeluk met haar voet.
Het is een popperige camping met veel tuinkabouters, bloemetjes en frutseltjes, rond een grote vijver.
erg leuk voor een keer! De beheerdster is aller vriendelijkst en spreekt heel goed Nederlands. We krijgen een mooi plaatsje aan de vijver.
Het weer is inmiddels opgeknapt en de zon schijnt in de camper.
Na een glaasje wijn, wandelen we nog een eindje in het bos en plukt Ans haar eerste bloemetjes voor het Dashboardvaasjesproject van deze reis.
Morgen naar Sjaelland.
PS weer geen wifi dus alleen de tekst.

• 10 Mei 2019 - 19:57

Cor En Jacqueline :

Toch al ver gekomen al bij Odense, goede reis weer voor morgen
    Liefs van ons

• 11 Mei 2019 - 08:00

Marianne En Bertus:

Wat fijn om te lezen dat de reis zo voorspoedig verloopt☺️. Wij genieten met jullie mee. Ook al zijn jullie kinderen morgen niet in de buurt, toch een hele fijne Moederdag morgen Ans. We hopen dat het zonnetje dan lekker schijnt. We duimen voor je dat je heup het voorlopig vol gaat houden. Liefs M&B

• 11 Mei 2019 - 08:13

Gonnemieke :

Fijn dat de reis goed verloopt en dat jullie zo genieten.
    Even een goed berichtje. Alle uitslagen van mijn onderzoeken waren goed. Rij voorzichtig. De heilige Christoffel reist met jullie mee.
    Groetjes Gonnemieke.

• 11 Mei 2019 - 10:34

KSnt:

Geniet er maar weer lekker van! Het ontbijt van vanochtend was in ieder geval weer op en top vakantiegevoel! Kannetje thee, zonnetje, mooi uitzicht,.... Wij mogen vandaag ook van het zonnetje genieten! XXX

• 11 Mei 2019 - 11:06

Ad Van Wijk:

Hallo beste mensen,
    Tot op dit moment loopt het allemaal gesmeerd. Blij dat te horen. Ik hoop dat dat zo blijft.
    Hier wisselen wolken, zon en regen elkaar af en eigenlijk is het best koud Maar ja we zitten nu ook in ijsheiligen. Veel plezier verder.
    Groetjes,
    Ad