Dag 36 37 Oberwossen - Reisverslag uit Unterwössen, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 36 37 Oberwossen - Reisverslag uit Unterwössen, Duitsland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 36 37 Oberwossen

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

17 Juni 2018 | Duitsland, Unterwössen

Dag 36 en 37 15 en 16 juni 2018 Oberwossen.

De wifi is hier erg onbetrouwbaar dus doe ik 2 dagen tegelijk en hoop dat ze vandaag (16 juni) beide kunnen worden verzonden.
We hebben goed geslapen daar op het hoge terras in Bayerbach, maar erg vroeg wakker.
een heel leger werk- en tuinlieden werd rond 0800 uur losgelaten op de camping om hekken te repareren en gras te maaien. Het was een flinke herrie. Mocht wat ons betreft wel wat later starten.
Onze eerste gasfles bleek bij het thee zetten leeg, dus die verwisseld met de volle. Gelijk ook oliepeil gecontroleerd, deze is nog steeds goed.
WE vertrekken om 10.30 uur richting Bayerische Alp. Dat we in Beieren zijn hoor je ook aan de spraak van de mensen en het “Gruss Gott” als begroeting.
Het eerste deel van de reis is weinig spectaculair. We gaan via de 338 (neukirchen, Tann, Unterturken naar de 20 naar Burghausen. En inderdaad weer een grote wegomlegging. Bij Tittmoning stellen we onze route wat bij richting Taching om bij de Tachingsee een koffie/eetstop in te lassen. Aan de Tachingsee is het hartstikke druk met toeristen en de camping behoorlijk vol.
Daarna naar Waging de 306 naar Inzell. Inzell is via de normale weg niet te bereiken (wegomlegging) dus stellen we de route bij. We rijden nu echt het bergland in. De route naar Oberwossen, waar de campings ligt is hartstikke mooi. Alpenweides, versierde houten huizen met veel plantenbakken aan de balkons. We wanen ons in Oostenrijk. Met meertjes onderweg, naaldbossen en hoge bergen.
Op de camping is genoeg plaats en we vinden een plaatsje in de zon. De beheerder komt later.
Voor het eten lopen we nog naar het dorp om daar te kijken en fotograferen. De koeien in de wei lopen met bellen om hun nek.
Daarna lopen we via het bos terug naar de camping. In het hoge gras vlakbij de camping ontwaren we een vos die nieuwsgierig met zijn kop boven het gras rondkijkt. Als hij ons ziet springt hij/zij helaas weg.
We eten ons maaltje lekker buiten. Zodra de zon achter de bergen verdwenen is wordt het snel fris.
We hebben 170 km gereden.
Zaterdag 16 juni:
De vakantie van Cor en Jacq in Luxemberg begint vandaag. Fijne vakantie!!!!
Wij besluiten om vandaag onze standplaats te behouden en een paar mooie weggetjes in de buurt te rijden.
’s morgen dus lekker rustig aan, ontbijtje met een eitje buiten in de zon.
We rekenen vandaag vast af bij de beheerdster, want zondag is haar vrije dag.
Om half twaalf rijden we naar Unterwossen om te tankern en om euro’s te pinnen.
Daarna gaan we de 307 op naar Kossen. Jawel we rijden vandaag toch nog een stukje in Oostenrijk. Een prachtige weg tussen hoge bergen door. In Kossen ontdekken we een SPAR en daar scoren we nog een voorraadje Knorrknoflooksoepen, die je helaas alleen maar in Oostenrijk kunt kopen. Die vinden wij zo lekkerrrrrrrrr.
Dan nog een lange smalle gele kronkelweg dwars door het bergland heen totaan de Schliersee. Dit is werkelijk fantastisch om daar te wenden en te keren, te klimmen en te dalen. Complimenten voor ons campertje!!
We genieten met volle teugen en nemen te tijd om rustig te rijden en regelmatig te stoppen.
Aan de Schliersee is het erg druk de oevers zijn vol met mensen en de parkeerplaatsen zijn overvol.
Helaas is de mooie weg ook op en moeten we terug naar de camping via een wat mindere weg en een stuk snelweg.
Nu die snelweg was snel weg. Als gevolg van WEGWERKZAAMHEDEN was het Inzellknooppunt in de knoop met een fikse file als gevolg.
Uiteindelijk waren we na 147 km weer om half 5 terug op de camping om ons plaatsje weer in te nemen.
We hebben genoten!
We eten lekker buiten, ruimen alles vast op zodat we morgen niet veel meer hebben te doen.
We gaan morgen weer een stuk verder naar het westen om in de buurt van Garmisch Partenkirchen uit te komen.