Dag 11 Ascou la Forge 3 mei - Reisverslag uit Ax-les-Thermes, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Dag 11 Ascou la Forge 3 mei - Reisverslag uit Ax-les-Thermes, Frankrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Dag 11 Ascou la Forge 3 mei

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

03 Mei 2017 | Frankrijk, Ax-les-Thermes

Dag 11 Ascou la Forge 3 mei 2017

Vandaag een spannende dag. We krijgen vanmiddag de uitslag van het polieponderzoek van Ans. Kunnen we door of moeten we terug. Om maar meteen het antwoord te geven dat we kregen: Het was een goedaardige poliep, dus kunnen we door. Omdat de poliep alleen is losgemaakt moet ie verschrompelen en uit zich zelf eruit gaan. Dat kan nog even duren en kan wat langduriger lichte bloeding veroorzaken. Geen belemmering voor de vakantie dus. Hoera.
Vanochtend was het zacht en zonnig, voor het eerst geen verwarming nodig. Afvalwatertank leeg, drinkwatertank vol en we kunnen om 11.00 uur weg. Niet zo’n lange rit. Inmiddels is het zwaar bewolkt en dreigt er regen.
We rijden via de D 118 naar Limoux, langs de Aude en vervolgens de D 118 verder. Onderweg niet zoveel bijzonders te zien. Wel zien we veel wijngaarden met bruine blaadjes. Vermoedelijk aangetast door de vorst. Een triest gezicht en vast een strop voor de wijnboeren.
Bij Quillan richting Axat en vervolgens de D117 vervolgd. Dit was een prachtige weg, vooral de Gorges de st Georges en de Defilé de Pierre-Lys waren adembenemend mooi. Steile rotswanden, overhangende rotsen en smalle doorgangen. We keken onze ogen uit!! Totdat Ans er achter kwam, dat we verkeerd zaten en weer terug moesten naar Quillan. Jammer, maar niet getreurd, als we niet fout hadden gereden hadden we dit moois niet gezien. Dus eigenlijk mazzel.
Bij Quillan dus de goede weg gepakt naar de D 613. Op de Col du Portel was een mooie Aire waar we hebben gelunched. Een prachtig uitzicht op Quillian.
De D613 gaat via haarspelden naar een aantal cols tot ruim 1400 meter. We zitten nu echt in de Pyreneeen. Schitterend mooi, maar intensief om te rijden. D
Het campertje doet het goed. En het weer knapt op.
In het dorpje Belcaire hebben we goed telefoonbereik en zetten we om 15.15h de camper neer langs een herdenkingsparkje. We kunnen vanaf 15.30 uur worden gebeld door het ziekenhuis voor de uitslag. Het wachten duurde eeuwen voor ons gevoel, geen belletje….Heb toen maar het ziekenhuis zelf maar gebeld. De dokter bleek nog spreekuur te hebben, maar eas met de laatste patiënt bezig. Ze zou als eerste ons bellen.
Om 17.05h kwam het verlossende woord!!!
Opluchting alom!
Wij gauw verder naar Ax-les-Bains. Onderweg werden we getracteerd op een prachtig schouwspel. De besneeuwde toppen van de hoge bergen van de Pyreneeen, in de zon.
In Ax-les-Thermes aangekomen via de beschrijving naar de camping gereden, die we van de SVR=beurs kenden.
Camping Ascou-La Forge, midden in de natuur aan een riviertje.
We staan daar nu met 3 kampeermiddelen, erg mooi.
We blijven een extra nachtje over .
Het is inmiddels zo lekker dat we onze Cider om 19,00 uur nog lekkerbuiten in de zon kunnen nuttigen.
We hebben ook Wifi, dus hoop ik gisteren en vandaar te kunnen verzenden.
Morgen een beetje aankeutelen.

• 03 Mei 2017 - 22:24

Henk En Katri:

Wat fijn ,dat de uitslag goed is. Geniet van jullie vakantie. Wij zijn sinds zondagavond thuis uit Slovenië. Mooie reis. Vorige week donderdag en vrijdag veel regen gehad. Zaterdag strak blauw in het Beiersewald. In Oostenrijk op de bergtoppen veel sneeuw. Groetjes

• 03 Mei 2017 - 23:05

Ad Van Wijk:

Gelukkig, goed nieuws. Gefeliciteerd. Wat een opluchting zal dat zijn. Goede reis verder en groetjes

• 04 Mei 2017 - 10:04

Eric:

Fijn, goed nieuws, goede reis verder, groet, Eric

• 04 Mei 2017 - 16:01

Elly Van Der Gaag:

O wat fijn dat de uitslag goed was! Dat zal een opluchting zijn! Nu nog meer genieten van al het moois op jullie reis! Xxx

• 04 Mei 2017 - 22:22

Karin En Hans :

Hallo globetrotters,
    Fijn om te horen dat alles goed is. Nu kunnen jullie met een gerust hart de vakantie voortzetten. De hele familie Wiessner is inmiddels met vakantie en ook wij vertrekken zondag voor een paar dagen naar Malaga. We hebben er veel zin in en de weersvooruitzichten zien er prima uit. Veel liefs van ons.

• 04 Mei 2017 - 23:24

Lianne:

Goed nieuws! Dat is een last minder. Geniet van jullie reis.

• 05 Mei 2017 - 12:15

Jan:

Gefeliciteerd met de enorme opluchting!!!
    Wat kan ons lijf ons soms de stuipen op het lijf jagen!!!
    Nu verder lekker ongenegeerd genieten:
    Veel plezier
    Jan