36 Saint Michaels Mountain - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 36 Saint Michaels Mountain - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

36 Saint Michaels Mountain

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

18 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Penzance

36 Saint Michaels Mountain
18 juni 2015

In Frankrijk heb je Mount st. Michel, in Engeland Saint Michaels Mountain. Het concept is het zelfde. Een rots een de zee, vlak bij de kust, met een weg er naar toe, die bij vloed onderloopt. Op het rotseiland bouw je een kerk, kasteel en wat huisjes en je hebt een pracht van een toeristische attractie. Die van Frankrijk hadden we al eens gezien en bezocht, die in Cornwall nog niet. Dit was ons doel voor vandaag en als wens een plekje op de camperplaats in Marazion, die uitzicht biedt op dit eiland.
Geen buitenontbijtweer vandaag. Het is droog, maar koud en geen zonnetje. We vertrekken omstreeks 10.30 uur van deze mooie en rustige camping. We kiezen ervoor om de Atlantic Highway te rijden en voor koffie en lunch deze weg te verlaten en een leuke plek uit te zoeken. Als we Bideford door rijden blijkt de riviermonding vol te zijn gelopen en wordt er druk op gevaren.
De highway valt tegen. Het landschap is niet je dat en de highway is erg druk.
Voor de koffie wijken we uit naar Hartland, richting kust. De weg ernaar toe is wel heel smal en bochtig. Voorbij het dorp rijden we richting abdij. Bij een prachtige kerk stoppen we. De weg gaat nog wel verder, maar krijgt de omvang van een karrespoor. Dat doen we dus niet.
We parkeren de bus op een mooi plekje. Ik ga eens bij de kerk kijken. Die is open en een vriendelijke mevrouw stoft daar de banken af en vertelt mij desgevraagd het eea over de kerk. Het is van oorsprong de abdijkerk, die dus eigenlijk te groot en te kostbaar is voor het dorp, dus doen de parochianen al het onderhoud zelf.
Ik mag ook foto’s maken en dat valt niet mee in de donkere kerk.
Na de koffie gaan we weer verder.
De volgende stop ging minder geslaagd. We willen naar Padstow. Eenmaal in Padstow wensten we dit nooit te hebben gedaan. Het dorp, met een haven, zat volkomen verstopt met toeristen. Alle parkeerplaatsen vol en we moesten langs de haven door de mensenmassa verder en via steile, smalle straatjes uiteindelijk het dorp uitkomen. Uiteindelijk hebben we dan toch maar aan de snelweg geluncht.
Dichtbij Landsend richting Marazion, waar volgens de Campergids een camperplaats is met zicht op StMmountain. Ook hier verbazen wij ons over de drukte die er bij deze attractie is. Alle parkeerplaatsen, en dat zijn er nogal veel waren nagenoeg vol. Geen van de parkeerplaatsen was overnight parking toegestaan. Ook niet op de in de Campergids aan geduide parkeerplaats. Dus dan toch maar naar een gewone camping. De aanduiding in de gids was nogal onduidelijk en onze Truus van Garmin wees ons weer de smalste weggetjes die er waren. Uiteindelijk toch gekomen op de gewenste plek. Een mooie grote camping, aan zee. Ook hier is het druk, heel druk, maar we krijgen toch nog een plaats voor twee nachten met optie op nog een.
Er is hier 15 min/dag Freewifi dus ik hoop dat het gaat lukken.
Morgen wat in de buurt rondrijden, zaterdag of naar het oosten of nog een dag blijven, maar dan op de camping. De verwachting is dat het weekend beredruk wordt.
We zien wel, morgen hopelijk Landsend en verder….

• 19 Juni 2015 - 21:15

Cor En Jacqueline:

He Ans en Wim

Zo te lezen zijn de wegen hier beter en breder en lekker vlak, ik ben altijd na 3 weken weerr blij als we Nederland in rijden, dan ben ik de bochten en het stijgen en dalen na 3 weken echt zat.
    Hopelijk was landsend vandaag wat jullie ervan verwachten, we lezen het wel weer.

Groeten Cor en Jacqueline