33 camping aan zee - Reisverslag uit Swansea, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 33 camping aan zee - Reisverslag uit Swansea, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

33 camping aan zee

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

15 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Swansea

33 Camping aan zee
15 juni 2015

Vandaag gaan we naar zee. De zuidkust van Wales beter gezegd naar Horton bij Port-Eynon-Point.
We staan met mooi weer op en ontbijten buiten.
Om kwart voor 11 vertrekken we via de A44. De reis is niet zo spannend omdat de omgeving dat ook niet is en de weg vrij druk is. We schieten wel lekker op en dat is ook fijn zodat we vroeg op de camping kunnen zijn. Onderweg zijn geen acceptabele stopplaatsen, dus slaan we een zijweg in en komen bij een picknickplaats bij een kasteel ruïne. Daar drinken we koffie. Vanaf Carmarthen nemen we een kleinere weg de A 484, leuker rijden ook. Tot we in Llanelli komen, daar wordt het weer drukker, zeker bij Swansea, een vrij grote plaats.
We moeten dwars door Swansea heen. Ans verlekkert zich aan de mooie huizen met dito glas in lood ramen. In Swansea raken we even het spoor bijsterr, maar Ans pikt het weer op en zo komen we uiteindelijk Swansea uit en op de A 41118. Een smalle weg die door een prachtig natuurgebied loopt waar paarden, runderen en schapen grazen. Verderop wordt de weg nog smaller. Bij passage van een tegemoet komende autobus hebben onze spiegels met de muur 2 cm speling en met de bus ook. Maar het gaat zonder krassen.Helemaal aan het eind van de weg zien we de zee en de ingang van het campinggebeuren. De toegangsweg op het terrein is nogeens 2 kilometer lang en daarna zien we de receptie. Samen met een Belgische camper worden we ingeschreven en naar een prachtige plaats gebracht. We kijken zo over het strand naar de zee waar aan de overkant de kust van Cornwall lokt.
Geweldig!!!
En het is nog prachtig weer ook, dus stoeltjes naar buiten en lunchen. Dat hadden we nog niet gedaan.
Straks dalen we af naar het strand, ga ik de blog trachten te versturen vanaf de receptie en gaan we aan de BBQ.
Dat zal wel weer genieten worden.
Morgen naar Wells , waar ik graag de kathedraal wil zien.
Ook mooi, maar we moeten dan eerst door een dichtbevolkt stuk heen gassen maar….

• 15 Juni 2015 - 20:22

Ronald & Nicole:

Hoi Ans en Wim;
    We lezen nog steeds met plezier jullie reisverslagen en reizen daardoor een klein beetje mee.
    Bedankt tot zover daarvoor!
    Het valt mij op dat jullie helemaal geen Whisky stokerijen zien ( of in ieder geval beschrijven) en dat terwijl die er juist zoveel zijn. Zoveel mooie kleinere stokerijen met heerlijke Whisky's
    Is genieten!!!
    Hé, groetjes van ons en nog een fijne reis verder.

• 15 Juni 2015 - 20:26

Cor En Jacqueline:

Hoi

Dat wordt dan weer een spannende rit, maar dat komt wel goed denk ik, blij dat het weer wat beter is.
    Over 3 weken hopen wij ook voor de caravan te zitten, kan niet wachten.
    Vel plezier verder op jullie reis door de UK

Liefs cojacq en een knuffel voor Doortje