22 Zwaar bewolkt na Regen - Reisverslag uit Lochgilphead, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 22 Zwaar bewolkt na Regen - Reisverslag uit Lochgilphead, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

22 Zwaar bewolkt na Regen

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

04 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Lochgilphead

21 Zwaar bewolkt, na regen
04 juni 2015

Het weer begint onze gedachten te domineren na weer een dag met veel egale bewolking en voortdurende regen. Wel geen slagregens maar toch. Het wordt er allemaal zo somber van en echt onderweg stoppen voor een bezichtiging of wandeling is er niet bij. Te meer als we, nu we weer een keer WiFi hebben lezen dat jullie in Nederland vandaag een 10 scoren, moeten wij het doen met een 5. Vanochtend viel het eigenlijk nog wel mee. Het was wel zwaar bewolkt maar droog. We zijn eerst naar Fort William gegaan om wat inkopen te doen. Nu C & J daar was nog veel het zelfde. We kochten wat souveniertjes voor de kleinkinderen, een sticker en ansichtkaarten (ook voor de kleinkinderen). Met de winkelier hadden we een leuk gesprek. Het weer was ook voor hem een unicum. In de 45 jaar dat hij in Fort William woont was het nog nooit zo slecht. Zielig he… Toen wij hem vertelde dat wij naar Kintyre wilden had hij nog wat goeie tips voor ons.
Onderweg naar Oban begon het te regenen en dat hield pas om 17.00 uur op. Bij de lunchstop besloten we om Oban te laten voor wat het was om direct door te gaan naar Lochgilphead (je weet wel..). Dat ligt kort bij Kintyre.
Op zich was de weg er naar toe erg mooi, behalve het eerste deel. Druk en met veel vrachtverkeer dat op de smalle weg soms te weinig ruimte had op de eigen weghelft. In Oban was het erg druk, maar we moesten er wel doorheen. Het leek erg op vroeger, vooral de haven.
Van Oban naar Lochgilphead was de weg bochtig met veer stijgen en dalen; wel heel erg mooi. We reden langs de kust en baaien. De heuvels waren wat minder ruig en er is veel bebossing.
Sommige delen waren blauw van de boshyachinten.
We “meren” omstreeks 17.00 uur aan op de camping in Lochgilphead. Niet zo gezellig met mooi uitzicht, maar rustig en betaalbaar. EN MET WIFI EN GRATIS!!
We staan op gravel dus neerzetten is een fluitje van een cent.
Door de Wifi weten we weer wat er in de wereld is gebeurd, Albert West, Blatter etc.
Ook kunnen we vernemen, dat het weer in Schotland niet van plan is te veranderen; bestendig slecht dus.
We besluiten gelijk maar dat we Schotland snel gaan verlaten. Wel eerst een rondje Kintyre morgen. Je kan er alleen via Lochgilphead op en af, dus morgen zijn we wellicht weer op de zelfde plaats en dan slaan we zaterdag het laatste stukje Schotland over om via de kortste weg in het Lakedistrict te geraken.
Daar is het weer volgende week een stuk beter.
Genieten jullie dit weekend maar van het mooie weer, wij genieten van ons uitzicht onderweg en komen misschien Paul Mc Cartny nog wel tegen op Kintyre.
See you..
Ps Nick gefeliciteerd met slagen voor je praktijk.. nu de rest nog, we duimen.
Thom, gefeliciteerd met je athletiekprestaties en succes zondag.
Vera gefeliciteerd met je zonder zijwieltjes
Rens: gefeliciteerd met je kleinzoonzijn

• 04 Juni 2015 - 20:45

Cor En Jacqueline:

Hoi Ans en Wim

Roept wel weer herinneringen op aan toen wij samen in schotland waren, fort wiliam, Oban, alleen jammer van het weeer, vandaag was echt voor ons ook een verademing eindelijk zon, hadden we liever votige week gehad, maar ja je kunt niet alles hebben, langzaam aan gaat het met Cor zijn rug iets beter, dankzij de fysio en de rode lamp ( nog van zijn moeder).
    Geniet nog maar lekker, en laat jullie humeur niet verpesten door dat slechte weer , het wordt beter

Liefs cor en jacq

• 05 Juni 2015 - 12:25

Sander En Kornuiten:

Ziet er heel mooi uit daar, gisteravond hier lekker gebbqed en morgen naar Den Haag naar de expo van Anton Corbijn. Veel plezier verder en hopelijk hebben jullie in the Lake District beter weer.
    Cheerio and toodlepip!