7 Boston of all places - Reisverslag uit Boston, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu 7 Boston of all places - Reisverslag uit Boston, Verenigd Koninkrijk van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

7 Boston of all places

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

20 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Boston

7 Boston of all places
20 mei 2015
Vandaag gaan we naar Boston, dat is ook Engeland.
Boston ligt aan de Oostkust van Engeland.
Vandaag worden we, veel te vroeg, wakker gemaakt door werkgeluiden. De camping waar we staan is spiksplinter nieuw, dus moet er voor Bank-Holyday van alles nog worden gedaan.. Jammer, maar het is niet anders.
Omdat we toch wel teuten vertrekken we pas om 10.45 uur.
We beginnen maar eens met kleine weggetjes in de hoop dat die minder druk zijn en we ons eigen tempo kunnen aanhouden. Nu dat gaat een stuk beter, zij het dat de kwaliteit van de bewegwijzering omgekeerd evenredig is met de breedte van de weg en het aantal rijstroken. Dat geldt overigens ook voor de kwaliteit van het wegdek.
De kwaliteit van het uitzicht en het genieten volgt deze omgekeerde evenredigheid gelukkig niet. Hoewel het landschap niet spectaculair is valt er genoeg te genieten onderweg. Het is glooiend en parkachtig met mooie oude bomen. Overal langs de kant bloeit de meidoorn uitbundig en de ruim aanwezige heggen zijn een lust voor het oog, zij het dat ze ook een beperkend effect hebben op het zicht op tegemoetkomend verkeer, vooral in de bochten. We tuffen vrolijk door kleine dorpjes met de eerder geroemde Engelse huizen met vele schoorstenen en soms prachtig versierde rieten daken.
We rijden van Henlow via de B1040 naar het noordoosten.. We passeren Biggleswade (van de beroemde oorlogsvlieger Biggles?), Potton, Hilton, Earith naar Ely. Onderweg wel het zelfde euvel als vorige dagen; geen parkeerplaatsen onderweg. Wel heel veel tuinbonen, velde vol en langs de hele weg. We drinken koffie op een parkeerplaats voor vrachtauto’s, waar een friettent staat. De parkeerplaats zit vol kuilen. Van Ely naar Kings-Lynn. Onderweg boodschappen gedaan in Downham Market, waar Doortje de show stal bij de lady’s. Oh what a lovely dog is she!!!! Vanaf Kings- Lynn gaan we weer aan de kleine weggetjes. En die waren wel heel klein. Via SuttonBrigde, Gendey Drove End, en Holbeach st. Matthew rijden we door het uitgestorven platte land. De enkele (vracht)auto die we tegen komen doet ons in de kant duiken of een stoepje op. Op een inrit van een weiland lunchen we.
Ver buiten Boston ligt de te bezoeken camping, onderweg worden we bijna aangereden door een ambulance met gillende haast. De reflexen zijn gelukkig nog goed.
De camping “The old Leake caravan & campingpark” is een oude Engelse camping met dito voorzieningen een praatgrage beheerdster, een prachtig gazon en een hoge prijs. Gelukkig i s er WIFI en rust. Geen verkeerslawaai zoals de laatste campings, maar een merel.
Morgen naar Yorkshire…
PS: Cor sterkte met je rug,
Eric en Sonja: wat een tegenvaller dat de 30 graden niet wordt overschreden. Das wat anders als Wenen en hier in Engeland (2,5 graden vannacht (buiten)). Hier viel het weer vandaag overdag mee op wat buien na. Vanmiddag nog even lekker buiten geborreld in het zonnetje.

• 21 Mei 2015 - 09:10

Ronald & Nicole:

Hallo Wim en Ans,
    Bedankt voor al jullie verslagen tot nu. Zelfs voor ons is jullie reis een beetje (mee) genieten. Leuk hoor! Hopelijk blijft het met de ongelukjes beperkt tot je duim Wim. Wij lezen rustig mee in de volgende verslagen. Succes en veel plezier tijdens de voortzetting van jullie reis.
    Groetjes

• 21 Mei 2015 - 12:40

Sander:

The roads seem jolly nice, but the English weather seem bloody dreadfull!
    Keep on the good work with these cheerfull updates.
    Cheerio and toodlepip

• 21 Mei 2015 - 13:23

Ad Van Wijk:

Hallo mensen,
    Vraagje, de meidoorn die je noemt is die geel? In dat geval hebben ze mij verteld dat de officiële naam "gaspeldoorn"is.
    Groetjes,
    Ad

• 24 Mei 2015 - 14:09

Henk En Katri:

Hallo Ans en Wim,
    In de allereerste plaats van harte gefeliciteerd Wim. Zullen straks een toast uitbrengen op je verjaardag.
    Met veel plezier lezen we jullie reisverslagen. Maak er wat moois van!
    Lieve groet Katri en Henk