De Kop eraf - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu De Kop eraf - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

De Kop eraf

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

15 Mei 2015 | Nederland, Brabant

15 mei 2015: De Kop eraf.

De kop is eraf.
De eerste dag van ons UK avontuur zit er op.
De dag begon met een bezoek aan de dierenarts. Voordat we Engeland aan land mogen moet Doortje eerst een wormenkuur hebben gehad, die niet korter dan 24 uur geleden is gegeven en niet later dan 120 uur + geldige Rabies, gezondheidsverklaring en als extra een vlooien/tekenkuur. Daarna nog even een afscheidkoffie bij Sas en de grote kleinzonen en dan gaan we echt weg.
We besluiten om eerst maar een stuk grote weg te rijden, alsof we naar Ziierikzee gaan, naar onze glasleverancier. We worden onderweg getrakteerd op mooi fris groen op de velden, aan de bomen. Ook vanaf de snelweg kan hhet landschap mooi zijn, zeker in het voorjaar. We weer is daar zeker debet aan. Zon en mooie wolkenpartijen zijn ons deel.
Bij de Philipsdam gaan de links af naar het zuiden. Mooie vergezichten over water en land en heel veel ganzen…maar geen parkeerplaatsen om een bakske te doen. Via st. Philipsland komen we op Tholen waar we de Oesterdam kiezen. Ook hier weer mooi zicht over land en water, maar…wel een leuke plaats bij een haventje waar we lekker kunnen zitten en koffie drinken. Net te fris om buiten te zitten, maar binnen in de camper, in het zonnetje is het heerlijk.
aan het einde van de oesterdam wordt het landschap gedomineerd door windmolens.
We nemen de snelweg via Goes naar de westerscheldetunnel , waar we voor 5 euro (personenautotarief) doorheen mogen. Dan wordt het uitzicht beduidend minder. Overal wordt gewerkt aan de weg, naast de weg, het is een rommeltje.
En dat wordt in Belgie alleen maar erger. Lelijk gewoon.
Gelukkig wordt het na verloop van tijd wat beter als we weer wat verder van de kust af komen.
Plek om even rustig te lunchen is er uiteindelijk pas in Jabbeke (of all places) op een rustig plein in het dorp.
We besluiten een camperplaats in Diksmuiden te bezoeken, uit onze nieuwe camperplaatsengids.
Onze Garmin zou ons daar wel naar toe loodsen. Nu dat hebben we geweten….
“Sla hier rechtsaf” bij een smalle weg, die even later een onverharde weg bleek, zonder mogelijkheid om om te keren. We hobbelden verder tot de camperplaats in de verte zagen liggen. Volgens het boekje voor max 5 plaatsen en er stonden er meer dus vol..???
Vlak bij de camperplaats blokkeerde een grote kar de weg. De eigenaar van de camperplaats liep ons hoofdschuddend tegemoet. Wij Ollanders hadden de verkeerde weeg gekozen. Maar hij zou de achterpoort open doen, had nog voldoende plek en zou mij wel langs de kar loodsen. Door een stukje land heen…het ging gelukkig net goed.
Mooie plek, met onverwacht elektriciteit en een sappig Vlaams pratende eigenaar, die ook nog morgen naar de bakker gaat om v erse broodjes te halen voor zijn gasten.
Na een biertje gaan we koken. Het vlees op de nieuwe “skottel”, aardappeltjes uit de oven. Na de afwas een lange wandeling.
Het is prachtig weer, wolkeloze blauwe hemel.
Een mooi einde van het begin van onze reis.
De eerste blogpagina zit er weer op.
Morgen richting Calais.
Nu een glaasje wijn.

• 15 Mei 2015 - 22:47

Lies:

Leuk jongens zo'n eerste verslag ! Dat er nog maar veel mogen volgen ! Heel veel plezier en mooie ontmoetingen gewenst !
    Xxx Lies

• 15 Mei 2015 - 23:35

Ronald &Nicole:

Hallo Ans en Wim,
    Bedankt voor jullie 1e verslag. Leuk!
    Een fantastische vakantiereis toegewenst met veel plezier en genot van alle mooie dingen.
    Goede reis!
    Gr. R&N

• 16 Mei 2015 - 10:36

Hans:

Hoi broertje en schoonzus,
    Het avontuur is weer begonnen.
    Heel veel plezier en een fijne vakantie.
    Liefs Hans en Karin

• 16 Mei 2015 - 18:42

Ksnt:

.... en er zullen nog vele glaasjes wijn volgen....!

En natuurlijk veel vergezichten, mooie wegen en weggetjes (Garmin is dol op licht onverharde paden, weten Kelly en Thom alles van!), gezellige mensen, schitterend weer en vele smakelijke verhalen!

We wensen jullie een hele goede, gezellige, avontuurlijke en mooie reis toe!

Liefs, Kelly, Sacha, Nick en Thom

• 17 Mei 2015 - 10:58

Wil En Jaco:

Leuk verslag Wij zitten momenteel in Sint Maartenszee Het is koud maar wel zonnetje en mooi strand