We zijn weer thuis - Reisverslag uit Raamsdonksveer, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Raamsdonksveer, Nederland van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

01 Juli 2014 | Nederland, Raamsdonksveer

Nederland we zijn weer thuis (30 juni en 1 juli 2014).
De laatste campingplaats van deze vakantie was ook de eerste (’t Oelenreef in Enter).
Na een redelijke nachtrust heb ik eerst de huisartsenpost opgebeld met een aandoenlijk verhaal, waardoor ik al voor de middag een plekje op het spreekuur wist te bemachtigen.
om 14.30 uur waren we thuis. Het huis zag er keurig uit: dankjewel Sas.
Ans had erg veel pijn gehad en de voet was erg opgezet en gevoelig.
De huisarts heeft direct contact gezocht met de dienstdoende orthopeed van het amphiaziekenhuis. Na wat heen en weer gepraat is door beiden een afspraak voor ons gemaakt voor 10 uur de volgende dag op de traumapoli van orthopedie. Daar zou uitgebreid onderzoek worden gedaan en alles gedaan wat verder nodig zou zijn.
’s avonds zijn Sacha, Kelly, Nick en Thom geweest met taart van Nicks verjaardag.
De volgende ochtend naar het ziekenhuis. Wat een verschil…..
Vriendelijke ontvangst, een meelevende arts die uitgebreid de voet en onderbeen van Ans onderzocht. Hij vond ook de zwelling bovenmatig groot en was ook wel beducht voor een enkelbreuk en ook voor de toestand van haar voet. Er zijn direct op uitgebreide schaal foto’s gemaakt van voet en enkel. Kort na het maken van de foto’s werden de resultaten al door de arts met ons besproken. Tot onze blijdschap bleken alle botjes in goede conditie en was er “alleen” sprake van een zware verstuiking met een zeer forse bloeduitstorting/zwelling waardoor de huid erg strak staat en er veel pijn is. Die pijn moet Ans wel door want het moet uiteindelijk vanzelf slinken. Er is een soort elastieke kous omgelegd en een extra pijnmedicatie. Rust, koelen en voorzichtig oefenen is de remedie en over 4 weken terugkomen.
Opgelucht zijn we naar huis terug gegaan.
’s middags zijn Sander, Marijke, Rens en Vera nog even langs geweest met schoolcadeautjes voor onze verleden verjaardagen.
Ik ben begonnen om de camper leeg te halen en schoon te maken.
Morgen lekker een wasje (of tig) draaien.
En zo eindigt dan na precies 6 weken of 42 dagen onze meest memorabele vakantie (tot nu toe).
Waarin we 8500 km reden om veel moois en indrukwekkends te zien.
dank voor jullie reacties en graag tot spoedig ziens.
Ik denk nog na over een epiloog…..

• 02 Juli 2014 - 13:40

Ad Van Wijk:

Welkom thuis. Gelukkig is de enkel dus niet gebroken, maar ja rust is nu geboden.
    De epiloog kunnen we persoonlijk ook houden onder een drankje bv koffie of iets dergelijks.
    Vr. groeten,
    Ad

• 02 Juli 2014 - 19:12

Karin En Hans:

Hallo lieve familie,
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Wat een reis zeg en wat een mooie verhalen. We hebben ervan genoten! Misschien moet je maar een reisboek uitgeven.
    Wel jammer van Ans haar voet, door de pijn alles toch wat ongemakkelijker.
    Weer heerlijk slapen in je eigen bed en badderen in je eugen bad is ook wel weer fijn.
    We hopen jullie snel te zien.
    Zondag misschien? (Milans verjaardag)
    Liefs van ons. Xx