Noorwegen dag 26, Zweden dag 2.1 - Reisverslag uit Gräsmarken, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu Noorwegen dag 26, Zweden dag 2.1 - Reisverslag uit Gräsmarken, Zweden van Ans en Wim Wiessner - WaarBenJij.nu

Noorwegen dag 26, Zweden dag 2.1

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Ans en Wim

25 Juni 2014 | Zweden, Gräsmarken

Noorwegen dag 26, Zweden dag 2.1, 25 juni 2014.
Vandaag verlaten we Noorwegen, voor hoe lang weten we niet.
De rust van gisteren heeft Ans goed gedaan. We besluiten om vandaag weer op reis te gaan. Welke van de bedachte mogelijkheden het gaat worden zien we wel. Na een paar buitjes voor ons vertrek is het droog en het lijkt verder een mooie dag te worden. Ans haar voet is nu beter ingepakt op basis van de aanwijzingen die Ad, na het zien van de foto ons heeft gestuurd. Dankjewel Ad!!
Het eerste deel van onze reisdag is niet zo spectaculair. Wel mooi. Een beetje sneu voor Ans is dat de weg ons voert vlak langs de glasfabriek in Honefoss, die we hadden willen bezoeken. Maar de immobiliteit van Ans belet ons dit nu.
Ze krijgt een lekker kopje koffie van mij.
Na Honefoss is het landschap heuvelachtig met afwisselend dichte naaldbossen en landbouwgrond, waar wij onder andere aardappelen en koolzaad onderscheiden. (ook mooi!).
De weg is wat verwarrend.
Volgens alle kaarten moeten we nogal eens van wegnummer wisselen en zoeken we bij de kruispunten te vergeefs naar de 2, de 274 enz. We komen wel steeds de E16 tegen, daar rijden we ook steeds op en de nummers van de kaart komen we niet tegen. Overigens staat de E16 niet op onze kaarten, althans niet op die plek.
gelukkig is Ans haar inventiviteit niet kwijt en loodst ze ons naar de stad Kongvinger. Daar besluiten we nog even door te gaan naar Zweden, naar een camping waar we op de heenreis niet kwamen, maar wel op ons verlanglijstje stond.
Vanaf Kongvinger, we rijden nog steeds op een smalle E16, wordt het landschap steeds zweedser. De weg is stil en de bossen wat schraler. Om vijf voor vier overschrijden we de Riksgräns.
Het weerzien met Zweden stelt ons niet teleur. Het is echt een ander gevoel dan Noorwegen. De bossen zijn hier wat schraler en minder dicht begroeid en daardoor zie je vaak door de bomen niet alleen het bos maar schemert er vaak een meer oid tussen door. En stil………….
Na wat gezoek vinden we in Grasmark de camping Grasmarkgarden, van de SVR.
We zoeken een plaatsje en Ans krijgt een plaatsje in de zon en koffie. Ze is wel erg moe en gaat daarna even op bed liggen.
Dan krijgen we een onweersbuitje met flink wat regen.
Na een voortreffelijke maaltijd (al zeg ik het zelf), karbonade, aardappelgratin, gemengde sla met tomaat, komkommer, paprika, augurk en perzikken toe, ga ik aan de afwas.
het is inmiddels droog en de zon schijnt weer. Ans zit met voet omhoog te lezen.
De verwachtingen voor het weer van morgen zijn niet zo gunstig, de dagen daarop ook niet.
Morgen zien we wel weer ……………………..

• 26 Juni 2014 - 13:48

Wil:

Lieve vrienden, bedankt voor jullie verslagen, ze zijn voor mij altijd een feestje om te lezen
    liefs Wil